Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Sieć POLOmarket liczy obecnie ponad 280 placówek handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski

przez Redakcja
29 czerwca 2022
w Franczyza
0
POLOmarket świętuje 25 lat na polskim rynku

POLOmarket świętuje 25 lat na polskim rynku

POLOmarket – największa polska sieć supermarketów obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. Sieć liczy obecnie ponad 280 placówek handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Ponadto trzy kompleksowe centra logistyczne i zatrudnia 5500 pracowników. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć osiągnęła obrót w wysokości 2,7 mld zł netto. Sklepy POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 9 mln klientów. 

Pięciu właścicieli 27 sklepów łączy siły

POLOmarket to jedna z niewielu ogólnopolskich sieci detalicznych, które oparte są wyłącznie o polski ka­pitał. Historia zaczyna się w 1997 roku, kiedy to pięciu właścicieli 27 sklepów spożywczych z Inowrocławia, Torunia, Świecia, Płocka i Konina postanawia połączyć siły i kapitały, aby stworzyć ogólnopolską sieć super­marketów. W ciągu 25 lat POLOmarket dynamicznie się rozwijał, zdobywając miliony wiernych klientów wśród rosnącej konkurencji. Dziś sieć liczy ponad 280 placówek w całej Polsce. To czyni ją obecnie największą polską siecią supermarketów w kraju.

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji

Sklepy POLOmarket dziś

POLOmarket regularnie otwiera nowe sklepy i modernizuje już funkcjonujące obiekty. Dzięki temu klienci otrzymują do dyspozycji przestronne sale sprzedaży z szerokimi alejami zakupowymi. W związku z długoterminową strategią konsekwentnego ograniczania śladu węglowego, nowe placówki są wyposażone w lady chłodnicze z odzyskiem ciepła, instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz nowoczesny i zaprojektowany dla indywidualnych potrzeb sieci, system zarządzania BMS.

Przeczytaj także: POLOmarket pomaga uchodźcom

Sklepy oświetlane są zewnętrznie i wewnętrznie przy wykorzystaniu nowoczesnych i energooszczędnych systemów LED. Przed sklepem na klientów czekają także przestronne parkingi.

W zakresie asortymentu, większość artykułów z oferty sklepów POLOmarket dostarczają polscy producenci, rolnicy, hodowcy i sadownicy. Sieć od wielu lat konsekwentnie inwestuje w rozwój marki własnej jako narzędzia do budowania przewagi konkurencyjnej. Produkty marek własnych są dostępne w POLOmarkecie we wszystkich kategoriach asortymentowych, także w kategoriach produktów świeżych, stanowiąc już blisko 1/3 wszystkich dostępnych artykułów z oferty. Dzięki temu sieci udaje się skutecznie budować atrakcyjną dla klienta ofertę, gdzie w parze z najwyższą jakością produktu idzie także korzystna cena.

Program lojalnościowy „POLOkarta”

W roku 2016 sieć uruchomiła program lojalnościowy „POLOkarta”. Co ważne, program od początku funkcjonowania skierowany był do wszystkich klientów. Przystąpienie do niego zostało maksymalnie ułatwione, m.in. dzięki sposobowi rejestracji kart w oparciu o terminale płatnicze.

W 2019 sieć wprowadziła wirtualne POLOkarty wraz z wdrożeniem aplikacji mobilnej na smartfony. Dziś, po 6 latach od uruchomienia programu, niemal połowa klientów POLOmarketu używa już POLOkarty wirtualnej lub tradycyjnej, mając co tydzień dostęp do dedykowanej oferty promocyjnej. Klienci szybko docenili także korzyści płynące z posługiwania się wirtualną POLOkartą: przede wszystkim wygodę oraz dostęp do kompleksowej informacji nt. oferty w jednym miejscu.

Usługi online

Pod koniec sierpnia 2019 roku sieć uruchomiła aplikację mobilną: POLOmarket – mój ulubiony. Aplikacja jest dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach Google Play i App Store.

W kwietniu 2020 roku POLOmarket rozszerzył ją o usługę „click & collect” z możliwością zamawiania przez aplikację produktów ze wszystkich kategorii asortymentowych. W tym także z kategorii produktów świeżych, z odbiorem w każdym sklepie sieci. Dodatkowo, dla wygody klientów funkcjonalność aplikacji została w 2020 rozszerzona o możliwość zapłaty za zakupy bezpośrednio w telefonie.

Następnie w maju 2021 roku POLOmarket wprowadził sprzedaż również do kanału „desktop”, z możliwością dowozu zakupów do domu w wybranych miastach. 

Odpowiedzialność społeczna

Działania mające na celu ograniczenie śladu węglowego prowadzone są we wszystkich obszarach działalności sieci POLOmarket. Także w transporcie i logistyce, gdzie sieć nie tylko stale inwestuje we własną flotę, ale również uruchomiła trzecie, nowoczesne centrum logistyczne, aby zoptymalizować i skrócić trasy dostaw.

POLOmarket zrezygnował z papierowych gazetek promocyjnych

Ponadto od początku tego roku POLOmarket, jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, zrezygnował z dostarczania gazetek promocyjnych do skrzynek pocztowych. Ograniczenie zużycia papieru, a także skuteczny odzysk makulatury dzięki nowoczesnym prasom zainstalowanym w sklepach, pozwala ratować blisko 100 tysięcy drzew w skali roku. To daje powierzchnię lasu równą niemal 50 boiskom piłkarskim.

Od początku swojej działalności sieć angażuje się również w promocję i rozwój lokalnych inicjatyw kulturalnych i spor­towych. Przykładem jest wspieranie kobiecej piłki nożnej sponsorując klub Medyk POLOmarket Konin – jedną z naj­bardziej utytułowanych w tej dyscyplinie drużyn w Polsce. 

Wyróżnienia

W ostatnich latach sieć otrzymała kilka prestiżowych wyróż­nień. Trzykrotnie z rzędu w latach 2018–2020 POLOmarket otrzymał godło promocyjne „Teraz Polska” – dwukrotnie w ka­tegorii produktowej (za produkty nabiałowe marki Mlecz­na Polana) oraz w kategorii usługi. Program „POLOkarta” otrzymał nagrodę „Innowacje w handlu” podczas Retail Show 2017 za unikalny sposób rejestracji przy użyciu terminali płat­niczych. Aplikacja z POLOkartą dwukrotnie znalazła się na­tomiast w finale Mobile Trends Awards (w 2020 i 2021 roku). W roku ubiegłym została nagrodzona w kategorii „Best ada­ptation to new digital reality”. Ponadto sieć została wyróżniona prestiżowymi tytułami „Dobry Pracodawca”, „Złoty Płatnik”, a poszczególne sklepy sieci zdobywały tytuły „Market Roku”.

Perspektywy

POLOmarket konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwo­ju, zakładającą przede wszystkim otwarcia kolejnych nowych marketów w oparciu o swój wypracowany i sprawdzony kon­cept. Dlatego stale poszukuje lokalizacji pod nowe inwestycje. Sieć kontynuuje również proces transformacji cyfrowej i optymalizacji procesów. Tego przykładem jest aktualnie wdrażany nowy system informatyczny SAP S/4 HANA. Roz­wiązanie to jest uznawane za najnowocześniejszy i najlep­szy na świecie system optymalizujący pracę i zarządzanie dla dużych firm. Jest to pierwsze wdrożenie w Polsce w tak szerokim zakresie.

Sieć kontynuuje proces transformacji cyfrowej we wszystkich obszarach swojej działalności, m.in. rozwijając swoją aplikację, jak i e-commerce, a przede wszystkim nieustannie pracuje nad rozwojem asortymentu znakomitych jakościowo marek własnych.

Tags: POLOmarket
ShareTweet

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych
Franczyza

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów
Franczyza

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule
Franczyza

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok
Franczyza

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji
Franczyza

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji

Na rynku pojawiła się BuBu Bubble Tea – czyli nowa franczyza od Multi Ice Group
Centra handlowe

Na rynku pojawiła się BuBu Bubble Tea – czyli nowa franczyza od Multi Ice Group

Następny artykuł
Marki CDRL dostępne na Modivo.pl i Amazon.de

Marki CDRL dostępne na Modivo.pl i Amazon.de

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version