Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

ZPPHiU: „PKD nadal jest kamieniem u szyi polskich przedsiębiorców”

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy
0
Jak wygląda logo ZPPHiU

ZPPHiU wystosowało apel do PRCH

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług od tygodni zwraca uwagę na, jak pisze w oficjalnym komunikacie prasowym, rażące niedopatrzenie władz dotyczące wsparcia udzielanego w oparciu o kody PKD. Przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie centrów handlowych w większości nie mogą funkcjonować z powodu zakazów administracyjnych wprowadzonych przez rząd. Rozdźwięk pomiędzy skutkami obostrzeń a dostępem do pomocy w ramach Tarczy 6.0. jest zdaniem przedsiębiorców zrzeszonych w ZPPHiU, nieakceptowalny, ponieważ państwo odmawia wielu podmiotom skorzystania z pomocy ze względu na „niewłaściwe PKD”

W przekonaniu ZPPHiU kryterium przyznania pomocy powinien być przymus administracyjny zamknięcia sklepów i będący ich wynikiem spadek obrotów.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Członkowie naszej organizacji głośno wołają o pomoc,  ale są lekceważeni. Tarcza 6.0 przewiduje listę podmiotów objętych wsparciem rządowym w oparciu o klasyfikację wybranych kodów PKD, która nie jest odzwierciedleniem spisu firm realnie zamkniętych w centrach. Lista ta jest zdecydowanie niewystarczająca, by zagwarantować pomoc polskim przedsiębiorcom, walczącym dziś o przetrwanie branży – ponawia apele Zarząd ZPPHiU.

Według ZPPHiU rząd ignoruje realną sytuację przedsiębiorców, kurczowo trzymając się przepisu krzywdzącego setki handlowców i ich pracowników. Jak podaje ZPPHiU to decyzje, które prawdopodobnie zaważą o „być albo nie być” wielu pracodawców a tym samym, przy spełnieniu czarnego scenariusza, spowodują liczne zwolnienia.

Adam i Iwona Gazda / Grupa Kapitałowa InterGroup, PKD 46.16.Z., PKD 70.22.Z., PKD 70.10.Z.

„Na ten moment pomoc nam się nie należy, a to konieczne abyśmy mogli nadal utrzymać zatrudnienie. Jest to zupełnie niezrozumiała dla nas sytuacja, gdyż obecnie mamy zamknięte 35 salonów, gdzie jest zatrudnionych 200 osób. Z powodu zamknięcia salonów nie tylko nie osiągamy przychodów, ale ponosimy wszystkie koszty utrzymania wynikające z wieloletnich umów najmu, w efekcie ponosimy straty. Nie jesteśmy w stanie zrozumieć decyzji Rządzących, ponieważ to nie tylko kod PKD powinien decydować o możliwości otrzymania pomocy, ale przede wszystkim podmioty, które w konsekwencji restrykcji rządowych dotknęły najbardziej – jesteśmy 3-ci raz zamknięci, a utrzymujemy miejsca pracy płacąc postojowe naszym pracownikom oraz ponosimy wszelkie koszty z tytułu zamknięcia salonów. Czujemy się bardzo pokrzywdzeni i obawiamy się o dalsze funkcjonowanie naszych firm, przecież mamy zamknięte salony – NIE MAMY ŻADNYCH DOCHODÓW, a zostaliśmy pominięci, ponieważ nasz kod nie został uwzględniony w przyznawaniu pomocy – A PONOSIMY WSZYSTKIE KOSZTY.”

Monika Miszkurka / MONIKA MISZKURKA ODZIEŻ JEANS, PKD 46.16.Z

„Prowadzimy z mężem około 70 salonów odzieżowych, z tego połowa w galeriach wielkopowierzchniowych które w listopadzie zostały zamknięte i ponownie teraz w grudniu i styczniu zostaną zamknięte. Tym samym nasze salony odzieżowe w tych galeriach działające na zasadzie franczyzy również były i będą zamknięte. Nasz główny kod PKD niestety nie znalazł się na liście kodów, które mogą ubiegać się dofinansowanie  z tytułu poniesionych strat i spadku obrotów. Pragnę podkreślić, że od początku tej sytuacji utrzymujemy wszystkie miejsca pracy i chcemy je nadal utrzymywać, ale aby to zrobić, musimy otrzymać od Państwa wsparcie, które pozwoli nam na wypłatę wynagrodzeń dla naszych pracowników. Takich firm jak my jest oczywiście więcej. Bez pomocy w formie tarczy finansowej nie uda utrzymać się nam wszystkich miejsc pracy i realizować postanowień z łączących nas umów między galeriami a naszymi firmami. Sytuacja jest dla nas bardzo krzywdząca, ponieważ stosujemy się do rozporządzeń, a w zamian nie otrzymujemy pomocy, która się nam należy i pomoże zachować miejsca pracy .Nie rozumiemy kompletnie dlaczego Rząd nie chce uznać naszego kodu PKD przy przyznawaniu środków z tarczy finansowej, skoro faktycznie ponieśliśmy straty i możemy to w każdej chwili udowodnić.”

Czym jest PKD?

W największym skrócie: Polska Klasyfikacja Działalności to podział działalności gospodarczych realizowanych przez wszystkie polskie podmioty gospodarcze. Wybór kodu zakresu działalności następuje w sposób deklaratywny w momencie zakładania firmy, a potrzebny jest do celów statystycznych. Wskazanie odpowiedniego kodu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę determinuje m.in. jego zobowiązania podatkowe lub ustala reguły podczas udziału w przetargach. Bywa, że zakres działalności nie zostaje wyczerpany poprzez przypisanie do konkretnego kodu, wtedy wybieranych jest kilka najbardziej zbliżonych do charakteru wykonywanych czynności. Zawsze jednak najistotniejszy jest kod wiodący i to z niego wynikają konsekwencje formalne dla przedsiębiorcy. Jak przekonują się obecnie rzesze pokrzywdzonych firm, PKD może być powodem poważnych perturbacji dla biznesu.


O Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza ponad 150 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 205 tysięcy pracowników. Listę firm członkowskich, postulaty, aktualne informacje o działaniach podejmowanych przez ZPPHiU i wszelkich aktywnościach, także medialnych, jego przedstawicieli można znaleźć na stronie: https://zpphiu.pl/.  

Tags: centra handlowegalerie handloweZPPHiUZwiązek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
ecommerce_retail_journal

Shoper uruchomił odroczone płatności PayPo

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version