1 lutego Polska Grupa Supermarketów oficjalnie rozpoczęła obsługę swoich sklepów bezpośrednio z nowego magazynu centralnego w Jawczycach. W związku z rozwojem gamy produktów ekologicznych Grupa zadbała o odpowiednią certyfikację procesu logistycznego w tym zakresie.
Nowe centrum logistyczne Polskiej Grupy Supermarketów w Jawczycach, w parku logistycznym Panattoni zostało oficjalnie odebrane i otwarte z początkiem lutego. Magazyn pozwoli na zwiększenie liczby produktów do 4500 indeksów oraz zwiększy skalę codziennej wysyłki palet i kontenerów. Centrum posiada m.in. specjalną strefę wyznaczoną na produkty świeże.
Obecnie PGS rozpoczął przenoszenie swojej centrali biurowej, co przełoży się na większy komfort pracy rozrastającego się zespołu oraz dalsze optymalizacje kosztowe. Grupa informuje również o trwających pracach nad nową certyfikacją dla produktów ekologicznych.
Ruszył proces certyfikacji EKO
Polski rynek produktów ekologicznych rośnie w siłę. Jak wskazują dane Nielsena Polacy w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydali na produkty BIO/EKO blisko 710 mln złotych. Kategoria tego typu produktów rośnie w tempie 20% r/r, co jest wzrostem o 3,5 krotnie wyższym od średniej dla całego koszyka spożywczego. Wzrasta również liczba producentów żywności ekologicznej – obecnie jest ich w Polsce około 23 tys.
Certyfikacja nie dotyczy jednak wyłącznie producentów. Aby móc dystrybuować produkty ekologiczne niezbędne jest uzyskanie stosownego atestu dla magazynów, w których taka żywność jest przechowywana. Chcąc zapewnić szeroką dostępność produktów BIO/EKO w sklepach zrzeszonych w Polskiej Grupie Supermarketów, spółka podjęła decyzję o certyfikacji magazynu centralnego w Jawczycach.
Nasz nowy magazyn centralny przechodzi właśnie proces certyfikacji, potwierdzający najwyższe standardy jakościowe, techniczne i higieniczne, pozwalające na magazynowanie produktów ekologicznych – mówi Tomasz Ferszowicz, dyrektor ds. logistyki w Polskiej Grupie Supermarketów.
Polska Grupa Supermarketów dostrzega rosnący potencjał kategorii produktów ekologicznych. Na początku zeszłego roku wprowadziła na rynek markę własną Włącz BIO, w skład której wchodzi przeszło 40 produktów od certyfikowanych i zweryfikowanych producentów i dystrybutorów. Rozszerzenie oferty produktów BIO/EKO jest elementem strategii Grupy na lata 2020-2022.