Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

ZPPHiU: „Dziś porównujemy ostatnie dni do oddechu zaczerpniętego przez tonącego – pozwolono nam płynąć i łapiemy oddech”

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy
0
Jak wygląda logo ZPPHiU

ZPPHiU wystosowało apel do PRCH

Od poniedziałku (1 lutego) centra handlowe ruszyły po wielu tygodniach zamrożenia. Przedsiębiorcy zrzeszeni w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług mówią, że poczuli się jak tonący, który zaczerpnął wreszcie powietrza, choć nadal nie czują się bezpieczni.

Rząd zwlekał z decyzjami dotyczącymi zniesienia obostrzenia dotyczącego naszych sklepów w centrach handlowych wystarczająco długo, uniemożliwiając nam powrót do działalności handlowej. Nasza branża tonęła. Dziś porównujemy ostatnie dni do oddechu zaczerpniętego przez tonącego – pozwolono nam płynąć i łapiemy oddech – komentuje Zarząd ZPPHiU.

Możliwość powrotu do działalności handlowej od 1 lutego była dla większości zrzeszonych w Związku firm ostatnią szansą na przetrwanie. Przedsiębiorcy dawno przestali myśleć o zyskach, teraz walczą o  odrobienie strat, które ponieśli i nadal ponoszą z powodu pandemii. Tym samym, to dla wszystkich szansa na utrzymanie tysięcy miejsc pracy.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

ZPPHiU podkreśla, że bezpieczeństwo jest dla firm priorytetem

Handlowcy od wielu tygodni szykowali się na ponowne otwarcie swoich punktów zlokalizowanych w centrach handlowych. Zrozumienie potrzeby przestrzegania ścisłego reżimu DDM to podstawa. Jak podkreśla ZPPHiU odpowiedzialność za pracowników oraz klientów jest dla handlowców priorytetem. Przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, by ich sklepy zlokalizowane w centrach handlowych, a tym samym centra handlowe, były jednymi z najbezpieczniejszych miejsc publicznych.

Pierwsze chwile po odmrożeniu

Setki tysięcy ludzi w całej Polsce wróciły do pracy w sklepach i punktach zlokalizowanych w centrach handlowych. Od poniedziałku 1 lutego, po wielu tygodniach niepewności i lęku o przyszłość wrócili do swoich stanowisk. Tymczasem pracodawcy nie są przekonani, jak będzie wyglądać przyszłość i czy uda im się utrzymać wszystkie stanowiska pracy.

Niekonsekwencje związane z pomocą rządową – w tym brak wsparcia dla wszystkich, którzy zostali zmuszeni do zaniechania działalności,  niejednoznaczne regulacje dotyczące rozliczeń czynszów za okresy lockdownów i związane z tym konsekwencje w relacjach z udostępniającymi przestrzeń handlową, zmiana  w funkcjonowaniu centrów handlowych i zwyczajach konsumenckich to wszystko sprawia, że perspektywa biznesowa jest mglista – napisało ZPPHiU w oświadczeniu wysłanym do mediów.

Jak podkreśla ZPPHiU centra handlowe nie gwarantują dziś komfortu i atrakcyjności robienia zakupów z czasu przed pandemią, a równocześnie zwyczaje konsumenckie uległy widocznej zmianie. Niezbędny reżim sanitarny oraz niepewność ekonomiczna Polaków powodują, że zakupy dzisiaj są inne. Pierwsze dni po odmrożeniu pozwalają zauważyć efekt odroczonych zakupów. Odwiedzalność jest niższa niż w podobnych okresach w ubiegłym roku, choć równocześnie poprawia się konwersja.

ZPPHiU podaje, że czynsze wymagane od korzystających z powierzchni handlowych w centrach powinny być adekwatne do realiów, które nastały w wyniku pandemii. Temat negocjacji i regulacji systemowych w tym zakresie jest teraz palący dla pracodawców z sektora nadal głęboko zagrożonego upadłościami, a tym samym zwolnieniami.

Przyglądamy się bacznie, co dzieje się po otwarciu centrów handlowych. Staramy się być optymistyczni, ale sytuacja nie wygląda dobrze. Centra nie są otwarte kompletnie – pozbawione części gastronomicznej i rozrywkowej odbiegają zdecydowanie od tego, do czego przyzwyczailiśmy się przez lata poprzedzające pandemię. Potrzebujemy czasu, żeby odpracowywać gigantyczne straty, a czynsze stanowią obciążenie, z którym nie możemy się pogodzić w takim wymiarze, jak obecnie – deklaruje Zarząd ZPPHiU.


O Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza ponad 150 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 205 tysięcy pracowników. Listę firm członkowskich, postulaty, aktualne informacje o działaniach podejmowanych przez ZPPHiU i wszelkich aktywnościach, także medialnych, jego przedstawicieli można znaleźć na stronie: https://zpphiu.pl/.  

Tags: centra handlowegalerie handloweretailretail journalZPPHiU
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
koputronik_retail_journal_retail_journal

Komputronik uruchamia serwis u klienta

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version