Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności Rozumiem
kaufland_retail_journal (1)

Kaufland zachęca klientów do świadomego odżywiania i wprowadza nowy koncept sprzedażowy

Co czwarty Polak w trakcie pandemii ograniczył spożycie mięsa. Zaczęliśmy również sięgać po produkty nie tylko zdrowsze, ale też korzystniejsze dla naszej planety[1]. Podążając za tym trendem, Kaufland stworzył w swoich sklepach Strefy Świadomego Odżywiania, dzięki którym klienci łatwo znajdą produkty dedykowane konkretnym potrzebom żywieniowym.

Wege, z niską zawartością, bez glutenu

Strefy Świadomego Odżywiania klienci znajdą w każdym sklepie Kaufland. Obejmują one produkty wegańskie i wegetariańskie, z niską zawartością cukru, bez glutenu, a w sklepach o większej powierzchni sprzedażowej także superżywność oraz produkty dla aktywnych. Strefy Świadomego Odżywiania można łatwo znaleźć m.in. dzięki nośnikom przytwierdzonym do regałów, naklejkom na podłodze oraz plakatom.

Jedną z trzech najważniejszych motywacji zakupowych Polaków jest możliwość znalezienia potrzebnych artykułów szybko i łatwo. Dlatego w naszych sklepach stworzyliśmy specjalne Strefy Świadomego Odżywiania, gdzie w jednym miejscu znajdują się produkty wegańskie i wegetariańskie, z niską zawartością cukru czy bez glutenu. Dzięki dobrze widocznym oznaczeniom oraz przemyślanemu rozmieszczeniu towarów klienci nie muszą spędzać wiele czasu, aby odnaleźć artykuły, które ich interesują. Mamy także nadzieję, że w ten sposób zachęcimy klientów do spróbowania m.in. produktów z niską zawartością cukru, dzięki którym w łatwy sposób możemy ograniczyć ilość tego składnika w naszej codziennej diecie – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Stawiamy na to, co roślinne

Roślinne odpowiedniki mięsa kupuje już aż 34,4% Polaków[2]. Zapotrzebowanie na produkty wegańskie i wegetariańskie rośnie w związku z tym każdego dnia, dlatego Strefy Świadomego Odżywiania to nie jedyne propozycja sieci Kaufland. W ponad 160 sklepach w strefie artykułów chłodzonych klienci mogą znaleźć w jednym miejscu wegańskie i wegetariańskie artykuły garmażeryjne, w tym liczne produkty marki własnej Kaufland K-take it veggie, a w ponad 70 sklepach sieci regały z wegańską alternatywą dla klasycznego nabiału. Strefy te Kaufland wprowadza stopniowo w kolejnych marketach. 

Motywacje konsumentów decydujących się na roślinne zamienniki mięsa lub nabiału są różne. Najczęstsze pobudki to własne zdrowie, troska o planetę, a także dobrostan zwierząt. Spadek spożycia mięsa – według ostatnich badań nawet o 2,3%[3]  – jest efektem rosnącej świadomości konsumentów oraz większej dostępności produktów roślinnych, do której Kaufland znacząco się przyczynia. Wyodrębnienie specjalnych stref z produktami czy też rozwój oferty w odpowiedzi na rynkowe zapotrzebowanie to kolejne kroki podejmowane przez sieć ułatwiające klientom codzienne zakupy.


O Kaufland

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 226 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sieci Kaufland liczy w zależności od marketu od 15 000 do 21 000 produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland należy do czołowych przedsiębiorstw handlu detalicznego w Europie.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem.” sieć podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.


[1] Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy Upfield, przez MRW, czerwiec 2020

[2] Tamże

[3] Raport GUS Rolnictwo 2019, lipiec 2020