LPP podpisało umowę na wynajem powierzchni magazynowej w moskiewskim Parku przemysłowym „PNK Park Zhukovsky”. Wybudowane na zlecenie gdańskiej spółki Fulfillment Center o powierzchni 30 tys. m2 będzie dedykowane obsłudze sprzedaży e-commerce na terenie Rosji. Nowy obiekt w sieci dystrybucji LPP, zlokalizowany 19 km od obwodnicy Moskwy, to kolejny krok w kierunku wzmacniania sprzedaży wielokanałowej polskiego producenta odzieży.
Firma LPP podpisała z rosyjską spółką deweloperską długoterminową umowę najmu w moskiewskim parku przemysłowym. Obiekt o powierzchni 30 tys. m2 będzie pełnił rolę Fulfillment Center w sieci logistycznej gdańskiej spółki. Magazyn wybudowany w ramach kompleksu „PNK Park Zhukovsky” w odległości 19 km od obwodnicy Moskwy, ze względu na swoją lokalizację, pozwoli gdańskiej spółce znacząco usprawnić obsługę zamówień internetowych klientów na jednym z kluczowych rynków.
Strategia LPP w zakresie rozwoju omnichannel w Rosji stawia przed nami nowe wyzwania, związane z ekspansją sieci i ciągłym usprawnianiem infrastruktury logistycznej. Od dawna obserwujemy duże zainteresowanie ofertą naszych sklepów internetowych wśród klientów z tego regionu, a okres pandemii dodatkowo umocnił ten trend. Inwestycja w nowoczesne Fulfillment Center w kompleksie „PNK Park Zhukovsky” stanowi tym samym istotny krok w stronę realizacji celów związanych z dynamicznym wzrostem sprzedaży w kanale e-commerce – komentuje Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.
Pierwszy etap inwestycji realizowanej przez Grupę PNK na zlecenie LPP jeszcze w bieżącym sezonie, zakłada budowę obiektu o powierzchni 30 tys. m2. Zgodnie z ustaleniami, drugi etap będzie kontynuowany w 2022 roku wraz z rosnącymi potrzebami powierzchniowymi gdańskiej firmy.
Polski producent odzieży od 2012 roku posiada w Rosji Centrum Dystrybucyjne o powierzchni 15 tys. m2, które zapewnia zaopatrzenie dla ponad 400 sklepów stacjonarnych LPP w Rosji i Kazachstanie. Spółka w 2017 roku powiększyła swoją sieć logistyczną i uruchomiła pod Moskwą magazyn dedykowany sprzedaży internetowej o powierzchni 17 tys. m2. Dzięki nowemu obiektowi LPP planuje potroić liczbę realizowanych zamówień internetowych w tym regionie.
Pierwsze rozmowy na temat najmu w tej lokalizacji rozpoczęły się jeszcze przed pandemią. A ta z kolei istotnie wpłynęła na zmianę układu sił pomiędzy naszymi kanałami sprzedaży zwiększając rolę e-commerce. Mając to na uwadze, szczególnie ważne dla nas było, aby obiekt wpisywał się w nowe potrzeby naszej infrastruktury logistycznej, posiadał optymalną centryczną lokalizację oraz zapewniał możliwość dynamicznego zwiększania powierzchni w tym kompleksie. Nowy magazyn typu Fulfillment Center, który znajdować się będzie w bliskim sąsiedztwie rosyjskiej stolicy, spełnia te oczekiwania – wyjaśnia Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.
Inwestycja LPP w Rosji nie jest pierwszą realizowaną we współpracy z Grupą PNK. W 2019 roku polska spółka wynajęła budynek przemysłowy w kompleksie PNK Sered na Słowacji o powierzchni 32,5 tys. m2. Słowackie Fulfillment Center obsługuje zamówienia online w regionie Europy Środkowej.
LPP od lat rozwija swoją globalną sieć zaopatrzenia i dystrybucji, w ramach której cała powierzchnia magazynowa wynosi obecnie ponad 250 tys. m2. Długoterminowa inwestycja najmu powierzchni w obiekcie PNK Zhukovsky, to dla polskiej spółki kolejny krok realizacji strategii omnichannel. W ramach transformacji procesów logistycznych, technologicznych i sprzedażowych firma dokonała w ubiegłym roku pełnej integracji kanałów sprzedaży. Obecność LPP w tej lokalizacji dodatkowo wspiera realizację strategii biznesowej LPP w nowej rzeczywistości handlowej.
O LPP
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś stacjonarnie kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1800 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1,3 mln m2. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 29 rynkach. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 265 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.