Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Prawie 843 tony żywności przekazała sieć Netto Bankom Żywności w 2020 r.

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Newsy
0
Netto_retail_journal

Netto_retail_journal

Prawie 843 tony żywności o łącznej wartości ponad pięciu milionów złotych przekazała sieć sklepów Netto bankom żywności w 2020 roku. Produkty spożywcze trafiły do organizacji i instytucji społecznych, zajmujących się pomocą osobom w potrzebie, m.in. noclegowni i domów dla bezdomnych, ośrodków wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci, domów dziecka, jadłodajni i świetlic środowiskowych.

Banki żywności to organizacje pozarządowe, działające na terenie całego kraju, których misją jest ratowanie żywności przed zmarnowaniem i przekazywanie jej potrzebującym. Organizacje i instytucje świadczące pomoc najuboższym mogą zgłaszać się do lokalnych oddziałów banków i po podpisaniu umowy współpracować z sieciami handlowymi, otrzymując wsparcie.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Wyrzucanie jedzenia to jedna z największych bolączek współczesnego świata – mówi Mariola Skolimowska, PR&Communications Manager w Netto. – Kupujemy za dużo produktów, których nie jesteśmy w stanie spożyć. Także w sklepach żywność jest niestety często marnowana – wiele produktów ma krótki termin przydatności, zdarza się więc, że nie zostaną sprzedane przed jego upływem. Dlatego nasze sklepowe załogi z zaangażowaniem przekazują produkty spożywcze, ratując je tym samym przed zmarnowaniem i pomagając potrzebującym.

Raport Federacji Polskich Banków Żywności pokazuje, że co roku w Polsce marnuje się aż dziewięć milionów ton jedzenia, czyli średnio blisko 250 kg na osobę. Tymczasem liczba osób głodujących przekracza w naszym kraju dwa miliony. Działalność organizacji takich jak banki żywności pozwala nie tylko wspomóc najbiedniejszych, ale ma też pozytywny wpływ na środowisko. Wyrzucanie żywności wpływa na wytwarzanie olbrzymich ilości gazów cieplarnianych wywołujących zmiany klimatu.

Produkty spożywcze przekazujemy ze sklepów kilka razy w tygodniu – dodaje Mariola Skolimowska. – Nasze placówki współpracują w tym zakresie z lokalnymi instytucjami charytatywnymi, które zawarły umowy z lokalnymi bankami żywności. Przedstawiciele tych instytucji zgłaszają się do nas regularnie. Przekazujemy nie tylko produkty o krótkim terminie ważności, ale także owoce, warzywa, pieczywo i produkty trwałe, jak makarony czy ryże.

W całej Polsce działa 31 banków żywności stowarzyszonych w Federacji Polskich Banków Żywności. Współpracują one z ponad 3300 organizacjami charytatywnymi i zrzeszają 53 000 wolontariuszy. Z pomocy banków korzysta około 1,6 miliona osób.

Federacja Polskich Banków Żywności przygotowała dla Netto raport prezentujący, ile żywności przekazały na rzecz potrzebujących poszczególne sklepy Netto w całej Polsce w 2020 roku. Szczegółowe zestawienie można znaleźć na stronie https://netto.prowly.com/131780-niemarnowanie-zywnosci-ma-moc-pomagania.

Każdy może przyczynić się do ograniczenia marnowania jedzenia: planuj posiłki przed zrobieniem zakupów, a nadmiarem produktów spożywczych podziel się z innymi. Wskazówki i podpowiedzi, jak nie wyrzucać żywności można znaleźć na stronie https://netto.pl/nie-marnujemy-zywnosci/.


O Netto Polska:

Sieć handlowa, która w ciągu ponad 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 400 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

Tags: Nettoretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
POLOmarket_retail_journal

POLOmarket inwestuje w rozwój i modernizację sieci

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version