Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Lodziarnia na kołach – biznes odporny na kryzys

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Franczyza, Newsy
0
lody_bonano_retail_journal

lody_bonano_retail_journal

Czy pandemia przekreśla możliwość inwestowania w gastronomię? Niekoniecznie. Okazuje się, że są branże, które wyjątkowo dobrze radzą sobie podczas kryzysu. Świetnym przykładem są tu lodziarnie. Sprzedaż z okienka i na wynos, ogródki na świeżym powietrzu oraz działalność w ciepłych miesiącach skutecznie minimalizują ryzyko przestojów związanych z ograniczeniami w gospodarce.

Już ubiegłoroczne lato pokazało, że branża lodowa wykazuje dużą “odporność na covid”. Jak podają przedstawiciele sieci franczyzowych Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy” oraz LodyBonano, sezon 2020 był rekordowy pod względem sprzedaży. Zdecydowana większość właścicieli utrzymała lub zwiększyła swoje obroty – niektórzy nawet o 50%.

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Na ten dobry wynik złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim latem, ze względu na mniejszą transmisję wirusa, odblokowano gastronomię. Polacy wybrali też wakacje w Polsce, a piękna pogoda sprzyjała wszelkim aktywnościom na świeżym powietrzu. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się podobnej sytuacji. Chociaż bogatsi o tamte doświadczenia, jesteśmy też w stanie przygotować się na inne scenariusze i elastycznie dostosować do aktualnych zaleceń – mówi Radosław Charubin, współwłaściciel marek WLP “u Lodziarzy” oraz LodyBonano.

Mimo początkowej niepewności na rynku, w zeszłym sezonie obie sieci otworzyły po kilkanaście nowych lokali. W tym roku planowane są kolejne, m.in. w Trójmieście, Buku, Krakowie, Łodzi, Pole, Złotowie, Piszu, Szczecinie czy Zambrowie. Są to zarówno lodziarnie stacjonarne, jak i mobilne przyczepy z ogródkiem – nowość w ofercie franczyzowej “u Lodziarzy” oraz LodyBonano.

Biznes na kołach w 2 tygodnie

O naszych mobilnych przyczepach mówimy, że to biznes na kołach, skrojony wprost pod nowe czasy. Lodziarnie wyróżniają się nie tylko nowoczesnym designem i wygodnym ogródkiem dla klientów – ich główną zaletą jest fakt, że w każdej chwili możemy zmienić lokalizację, jeśli ta, w której aktualnie jesteśmy, straciła swój potencjał. To nasza odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się infrastrukturę polskich miast i osiedli. Franczyzobiorcy nie muszą już szukać lokali stacjonarnych w atrakcyjnych miejscach. Wystarczy kawałek działki – w pobliżu plaż, parków, skwerów, centrów handlowych czy centrów rozrywki. Co więcej, oferujemy bazę ponad 300 adresów, które oceniliśmy jako idealne do prowadzenia lodowego biznesu – przekonuje Radosław Charubin.   Zależało nam na stworzeniu kompleksowego rozwiązania – tak, aby nakłady pracy po stronie partnerów były ograniczone do minimum. W 14 dni dostarczamy więc w pełni wyposażony lokal – z zabudową stolarską, przyłączami, maszynami, monitoringiem, niezbędnym sprzętem – i rozstawiamy we wskazanym miejscu. Co ważne, mobilne przyczepy nie są stale połączone z gruntem, dlatego do ich montażu nie potrzeba pozwolenia na budowę – tłumaczy Radosław Charubin.

Tym, co wyróżnia nowy koncept na tle konkurencji, jest wspomniany już, ogródek ze stolikami dla klientów. Dzięki niemu goście mogą odpocząć i zjeść swoje ulubione lody.  Do tej pory każdy właściciel musiał samodzielnie aranżować swoją strefę relaksu. Teraz otrzymuje ją w pakiecie.

Niski wkład własny i pomoc w finansowaniu

Inwestycja w “biznes na kołach” wynosi ok. 25 tys. zł, przy finansowaniu kosztów przez leasing. Sieci oferują swoją pomoc w pozyskiwaniu funduszy – ze źródeł rządowych, samorządowych czy unijnych. Franczyzobiorcy otrzymują ponadto podręcznik operacyjny, dostęp do bazy zaopatrzeniowej, szkolenia dla siebie i swoich pracowników, a także wsparcie dedykowanego opiekuna.

Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc na każdym etapie inwestycji. Udowadniamy, że prowadzenie własnego biznesu może być proste i przyjemne. A także szybko przynosić zyski. W naszych sieciach nie trzeba długo czekać na zwrot nakładów – lodziarnie z reguły zarabiają na siebie już w pierwszym sezonie działalności. W trakcie pandemii ta szybkość generowania zysków to dla wielu przedsiębiorców kluczowa kwestia – podsumowuje Radosław Charubin.  

Tags: Lody Bonanoretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych
Franczyza

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów
Franczyza

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule
Franczyza

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku
Franczyza

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok
Franczyza

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji
Franczyza

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji

Następny artykuł
Uber_Eats_retail_journal

4 lata, 44 miasta, ponad 40 mln kilometrów - Uber Eats świętuje 4. urodziny w Polsce

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version