Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności Rozumiem
REKLAMA

Furgonetka Libero znów wyjechała na ulice

Tuż przed Wielkanocą na ulice Katowic po raz kolejny wyruszył dobrze znany mieszkańcom food truck należący do Galerii Libero – Citroën HY z 1974 roku, który od czasów pandemii jest jednym z kluczowych narzędzi strategii marketingowej Libero. Tym razem furgonetka rozdawała słodkie prezenty i vouchery do strefy gastronomicznej. Galeria wspierała także medyków ze śląskich szpitali, którzy zmagają się ze szczytem zachorowań.

W minionym tygodniu, z okazji Wielkanocy, fioletowy food truck Libero po raz kolejny odwiedzał różne dzielnice Katowic. Tym razem do mieszkańców trafiło ponad 1000 świątecznych babek w zestawie z czekoladowymi jajkami. Wraz ze słodkimi upominkami rozdawane były także vouchery o wartości 15 zł do strefy gastronomicznej, które miały zachęcić klientów do skorzystania z oferty dań na wynos i tym samym realnie wesprzeć najemców. W ramach akcji Libero Katowice wspomogło także medyków, którzy bezustannie podejmują heroiczną walkę z pandemią. Prawie 300 dodatkowych, świątecznych zestawów trafiło w piątek do Górnośląskiego Centrum Medycznego w Katowicach – Szpitalaw Ochojcu i Szpitala Wojewódzkiego „Megrez” w Tychach. Galeria zachęcała także do wsparcia katowickiej fundacji „Index do Przyszłości”, która pomaga dzieciom, młodzieży oraz osobom starszym. Dobrowolne datki na jej rzecz można było wrzucać do specjalnej puszki w wozie Libero.

Po raz kolejny chcieliśmy pokazać, że pamiętamy o mieszkańcach i jesteśmy blisko. To kluczowe wartości naszych działań. Jednocześnie wspieramy także naszych najemców – do świątecznych prezentów dodawaliśmy vouchery, które można zrealizować do końca kwietnia w ramach oferty na wynos restauracji i kawiarni Libero. Co więcej, dostarczając babki z małej, tradycyjnej piekarni wspieraliśmy także lokalnych przedsiębiorców. W odpowiedzi na dzisiejsze czasy, postanowiliśmy w geście solidarności z medykami przekazać im także słodkie upominki. Trwająca od ponad roku pandemia wymaga od nich niezwykłego wysiłku. Mamy nadzieję, że w ten symboliczny sposób nieco umililiśmy im ten czas mówi Aleksander Poltier, marketing manager Libero Katowice.

Food truck jednym z filarów strategii marketingowej

Pandemia znacząco przeformatowała plany promocyjne na 2020 rok. Szybko jednak zaadaptowaliśmy nasze działania, wprowadziliśmy nieszablonowe pomysły i już w pierwszych jej tygodniach odwiedziliśmy mieszkańców. Podczas pierwszej akcji rozdaliśmy ponad 10 tys. maseczek ochronnych, jesienią z kolei przygotowaliśmy dla mieszkańców aż 1500 obiadów, kolejno rozdaliśmy ponad 1700 gier planszowych. Każda z unikatowych akcji z wykorzystaniem wozu Libero spotyka się z ogromnym zainteresowaniem. Pozwala także być blisko mieszkańców oraz wspierać naszych najemców – mówi Urszula Łatka-Styrkowiec, Asset Manager Echo Investment i dodaje: Doskonale przemyślana i spójna strategia Libero zaowocowała w minionym roku wzrostem obrotów – w szczytowym momencie w sierpniu było to nawet 12 % rok do roku.

Rok temu maseczkowóz wyruszył na ulice w przeddzień wprowadzenia nakazu zakrywania twarzy w przestrzeni publicznej. Działania te doskonale zgrały się także z ogólnokrajowym przekazem niesienia wzajemnej pomocy i ukazały społeczną odpowiedzialność biznesu Libero. Z kolei, gdy w maju zakończono pierwszy lockdown, a galerie i gastronomia zostały otwarte, food truck stał się elementem wakacyjnej akcji prosprzedażowej. Klienci za zakupy mogli odebrać z food trucka stojącego na zlokalizowanym przed Libero Placu do Radości, bezpłatną lemoniadę lub zakręconą fioletową watę cukrową. Furgonetka wraz z innymi atrakcjami i popularnymi akcjami pro-sale miała za zadanie zachęcić klientów do odwiedzin i stymulować obrót najemców po okresie lockdownu.

Fioletowa ciężarówka z posiłkami dla branży gastro i wsparcie najemców

W naszych działaniach łączymy kilka najważniejszych dla nas wartości: skuteczna i ścisła współpraca z najemcami oraz ich pełne wsparcie, stała obecność wśród mieszkańców i działania na rzecz lokalnej społeczności. Te cele realizujemy m.in. poprzez nietypowe akcje z food truckiem. Ponadto w czasie lockdownu wspieramy zarówno najemców prowadzących wyłącznie sprzedaż online, jak i tych nadal otwartych. Klientów tych pierwszych nagradzamy kartą podarunkową o wartości 30 zł i umożliwiamy im osobisty odbiór zakupów na terenie Libero. Z kolei poprzez naszą platformę lojalnościową, za zakupy w otwartych sklepach oferujemy nawet 20 % zwrotu – mówi Urszula Łatka-Styrkowiec, Asset Manager Echo Investment.