Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

CCC zaprojektuje buty i akcesoria z pomocą drukarki 3D

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Newsy
0
Sklep CCC

Sklep CCC

CCC umacnia swoją pozycję na rynku FashionTech, konsekwentnie wdrażając nowoczesne rozwiązania technologiczne. Firma zakupiła właśnie drukarkę 3D do szczegółowego prototypowania rozwiązań z zakresu wzornictwa i designu, w tym obuwia, elementów brandingu, wzorów podeszew, bieżników, a także elementów funkcjonalnych lub ozdobnych.

Nowoczesne technologie stanowią obecnie nieodzowny element świata mody. CCC jako grupa, która szybko reaguje na zmieniające się otoczenie oraz kreuje trendy, zdecydowała się na kolejną inwestycję, która pozwoli na uzyskanie nowej jakości wzornictwa i designu opracowywanych produktów. Druk 3D sprawdza się dziś w wielu dziedzinach, gdzie powstają nowatorskie oraz innowacyjne rozwiązania, dlatego jesteśmy przekonani, że zda on egzamin również u nas –  powiedział Piotr Kita, Creative Design Team Leader w Grupie CCC.

Dzięki drukarce 3D projektanci zdobędą możliwość efektywnej pracy w modelu iteracyjnym. Polega on na sukcesywnym nanoszeniu zmian na opracowany prototyp w celu jego doskonalenia, aż do momentu osiągnięcia zamierzonego rezultatu. Innowacyjne rozwiązania wzornicze będzie można zweryfikować i przetestować w bardzo krótkim czasie, na etapie funkcjonalnego prototypu – wprost z gotowego wydruku modelu 3D. Docelowo urządzenie wesprze prace Działu Kreacji, a za realizację druków, obsługę zleceń, a także wizualizację i opracowanie modeli, będą odpowiadali projektanci 3D. Przy pomocy drukarki będą oni tworzyć między innymi elementy brandingu obuwia, torebek, akcesoriów, a także wzory podeszew, bieżników czy innych dodatków.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Drukarka 3D marki Stratasys Objet 260 zakupiona przez Grupę CCC działa w technologii PolyJet. Jest to jedna z najbardziej zaawansowanych i multimateriałowych metod trójwymiarowego druku, w której używa się żywic fotopolimerowych utwardzanych światłem UV. Technologia PolyJet pozwala na produkcję przedmiotów z wielu materiałów jednocześnie, dzięki czemu w jednym procesie mogą powstawać obiekty składające się z elementów o odmiennych właściwościach.

Jedną z ważnych zalet wspomnianego urządzenia jest możliwość uzyskania bardzo skomplikowanych geometrii, których nie udałoby się zrealizować tradycyjnymi metodami lub byłoby to bardzo drogie i czasochłonne. Zakupiona drukarka 3D pozwala na produkcję przedmiotów o wielkości 25,5 × 25,2 × 20 cm, a wysokość pojedynczej warstwy, z której powstaje model, wynosi zaledwie 16 mikrometrów (0,016 mm). Urządzenie obsługuje 17 materiałów o różnych właściwościach mechanicznych, np. materiały sztywne i wytrzymałe, elastyczne imitujące właściwości gumy, przezroczyste, o właściwościach polipropylenu, odporne na wysokie temperatury, a także biokompatybilne dopuszczone do kontaktu z ludzką skórą.

To pionierskie wdrożenie z zakresu wzornictwa można krótko scharakteryzować trzema słowami –  nowoczesność, szybkość i precyzja – dodaje Piotr Kita. –  Dzięki drukarce 3D, będziemy mogli przetestować jeszcze więcej kreatywnych rozwiązań. Skrócimy czas procesu otrzymania prototypu, który teraz od momentu konceptu i szkicu, do momentu uzyskania w pełni funkcjonalnego modelu przestrzennego, będziemy w stanie realizować we własnym zakresie. Technologia druku 3D otwiera nam drzwi do dopracowania jakości wzoru produktu w jeszcze większym niż dotąd stopniu.

Warto dodać, że drukarka 3D znajdzie swoje zastosowanie także w projektach Działu Marketingu i Visual Merchandising. Będzie ona wykorzystywana do opracowania funkcjonalnych i konstrukcyjnych prototypów wystroju salonów, w tym aranżacji wnętrz. Natomiast Działowi Utrzymania Ruchu urządzanie posłuży do konstruowania specyficznych elementów funkcjonalnych maszyn o danym stopniu twardości, wytrzymałości i dużej precyzji odtworzenia.  


O CCC S.A.

CCC S.A. jest jedną z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym z największych producentów obuwia na Starym Kontynencie. Poprzez swoją spółkę zależną eobuwie.pl Grupa CCC jest również liderem rynku obuwia e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma obecna jest w 30 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w ponad 1 000 sklepów stacjonarnych o łącznej powierzchni 685 tys. m2, a w 17 poprzez kanał online. Grupa CCC posiada łącznie 70 platform online w całej Europie (eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee, Gino Rossi), sprzedaje ponad 52 mln par butów rocznie i zatrudnia blisko 16 000 pracowników. CCC S.A. notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz znajduje się w indeksie największych polskich spółek giełdowych – WIG20.

Tags: CCCretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
polo_market_retail_journal_centrum_logistyczne

POLOmarket uruchomił trzecie centrum logistyczne

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version