Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

85% wzrost przychodów – Grupa CCC podsumowuje I kw. 2021

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Newsy
0
marcin_czyczerski_retail_journal

marcin_czyczerski_retail_journal

  • Przychody Grupy CCC w I kwartale 2021 r. wyniosły 1428 mln zł.
  • Sprzedaż e-commerce od lutego do kwietnia 2021 r. odnotowała dynamiczny, 83% wzrost.
  • Udział przychodów online w sprzedaży Grupy w tym okresie wyniósł 63% (tyle samo, co rok wcześniej).
  • W I kwartale 2021 r. eobuwie.pl, które pozostaje motorem napędowym sprzedaży internetowej w Grupie CCC, osiągnęło przychód w wysokości 769 mln, przy wysokiej marży EBITDA na poziomie 10,5%.
  • Na koniec kwietnia 2021 r. w ramach Grupy CCC działały 83 platformy online.
  • W minionym okresie Grupa CCC ogłosiła start nowego konceptu – HalfPrice, który spotkał się z szerokim, pozytywnym odbiorem klientów.

Grupa CCC zakończyła I kwartał roku obrotowego 2021/22 (luty-kwiecień) mocnym wzrostem przychodów rdr – aż o 85%. Wynik ten stanowi efekt odbudowy sprzedaży stacjonarnej oraz dynamicznego rozwoju e-commerce. Bardzo wysoką rentowność, przy silnie rosnących przychodach, utrzymuje eobuwie.pl. W minionym okresie Grupa CCC ogłosiła start nowego konceptu – HalfPrice, który spotkał się z szerokim, pozytywnym odbiorem klientów. Spółka kontynuowała również prace nad zapewnieniem długoterminowego poziomu finansowania oraz pozyskaniem nowego inwestora dla aktywów w Europie Zachodniej.

W związku z wciąż trwającą pandemią, początek roku wiązał się z dużą niepewnością na wielu rynkach. Pomimo tego, dzięki wcześniej podjętym działaniom, Grupa CCC uzyskała w I kwartale bardzo wysoki wzrost przychodów – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC. – Jeszcze mocniej rozwinęliśmy sprzedaż internetową – na koniec kwietnia br. funkcjonowały aż 83 platformy online. Dzięki temu, w trakcie wprowadzonego pod koniec marca kolejnego lockdownu, klienci mieli pełen kontakt z bogatą ofertą produktową Grupy.

W I kwartale Grupa odnotowała EBITDA na poziomie 35 mln zł. Pomimo obostrzeń w handlu stacjonarnym, wynik operacyjny został poprawiony o blisko 200 mln zł rdr. Czynnikiem wspierającym jego odbudowę była, obok dynamiki przychodów, wysoka dyscyplina kosztowa.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Dynamicznie rosnący e-commerce

Od lutego do kwietnia br. udział e-commerce w łącznej sprzedaży wyniósł 63%. Bardzo wysoką rentowność, przy silnie rosnących przychodach, utrzymuje eobuwie.pl. Spółka w I kwartale 2021 r. pozyskała także dwóch mniejszościowych akcjonariuszy: Cyfrowy Polsat orz A&R Investments (każdy nabędzie 10% pakiet akcji), którzy wesprą organizację w jej dalszym, intensywnym rozwoju.

I kwartał 2021 w eobuwie.pl przyniósł wyniki o 79% wyższe niż w ub. roku. Sprzedaż generowana przez spółkę od lutego do kwietnia wyniosła 769 mln zł, przy marży EBITDA na poziomie 10,5% (+4,6 p.p. rdr), a udział Modivo w sprzedaży Grupy eobuwie.pl wzrósł na koniec I kwartału aż do 13% – podsumowuje Marcin Grzymkowski, Prezes Zarządu eobuwie.pl.

Spółka dynamicznie rozwija również sklep online z modą premium Modivo, który dostępny jest dziś na 13 rynkach. Wzrosty sprzedaży notują także pozostałe sklepy internetowe Grupy CCC – ccc.eu, DeeZee. W I kwartale 2021 r. odpowiadały one za 17% sprzedaży online, w porównaniu do 14% w tym samym okresie rok wcześniej. Grupa CCC intensywnie pracuje również nad uruchamianiem nowych platform e-commerce. Już wkrótce ccc.eu zadebiutuje w kolejnych krajach, m.in. w Chorwacji, Rosji, Bułgarii, Grecji oraz na Ukrainie. Planowana jest także dalsza ekspansja geograficzna marki DeeZee, która z sukcesem rozwija nie tylko sprzedaż obuwia, ale także odzieży, już na 6 rynkach.

Rozwój modelu omnichannel

W I kwartale Grupa CCC w dalszym ciągu inwestowała w rozwój modelu omnichannel – w tym w digitalizację oraz nowe technologie. Aplikację mobilną wzbogacono o kolejne funkcjonalności, m.in. w marcu udostępniono jej użytkownikom nową odsłonę Klubu CCC. Natomiast wkrótce pojawi się w niej m.in. skaner 2D esize.me. Wprowadzono również szereg kolejnych udoskonaleń w zakresie doświadczeń klienta.

Utrzymująca się dynamika wzrostu kanału e-commerce pokazuje, że klientki i klienci są coraz bardziej otwarci na nowe funkcjonalności. Potrzeby konsumentów są w centrum naszej uwagi– jesteśmy otwarci na ich opinie i śledzimy aktualne trendy. Dzięki temu nieustannie dostarczamy im nowoczesne rozwiązania, które spotykają się z ich zainteresowaniem i budują lojalność wobec marki – mówi Marcin Czyczerski. – Z naszej aplikacji pod koniec kwietnia korzystało już blisko 5 mln klientów.

Ze względu na duże zainteresowanie usługą CCC Express, tj. dostawami zamówionych w kanałach online produktów w ciągu 90 minut, Grupa sukcesywnie udostępniała ją w kolejnych miastach – obecnie jest ich 36. Równocześnie Spółka inwestuje w nowoczesne sklepy stacjonarne – w około 200 salonach wprowadzono skanery stóp esize.me oraz tablety do zakupów internetowych. Grupa finalizuje także projekt wdrożenia kas samoobsługowych.

Koncentracja działalności w regionie CEE oraz zapewnienie długoterminowego finansowania

W I kwartale 2021 r. Grupa CCC, zgodnie z przyjętą strategią GO.22, koncentrowała działalność na regionie CEE. Jednocześnie, w związku z wcześniejszą zapowiedzią, kontynuowano prace w kierunku finalizacji restrukturyzacji obecności Grupy w krajach regionu DACH – w Austrii i Szwajcarii.W 2020 roku Grupa ogłosiła przegląd opcji strategicznych dla szwajcarskiej spółki zależnej Karl Vögele AG i reklasyfikowała to aktywo do działalności zaniechanej, ze wskazaniem na intencję jego sprzedaży. Aktualnie prowadzone są prace zmierzające do zakończenia restrukturyzacji obecności Grupy CCC we wspomnianym kraju w formacie stacjonarnym.

Priorytetem Grupy CCC jest zachowanie płynności i utrzymanie stabilności długoterminowego finansowania. W pierwszym kwartale 2021 r. Grupa wstępnie potwierdziła wybrane warunki nowego finansowania bankowego oraz nowe warunki emisji obligacji. Jest to kolejny etap prac nad refinansowaniem, w kierunku zgodnym z założeniami biznesowymi strategii GO.22. Obecnie Grupa CCC jest na etapie uzgadniania zapisów umowy kredytu konsorcjalnego z instytucjami finansującymi.

Nowe otwarcie

Grupa CCC podtrzymuje założenie dynamicznej sprzedaży w roku 2021/22. Planuje je zrealizować m.in. dzięki dalszej cyfryzacji biznesu, umacnianiu modelu omnichannel, w tym kanału e-commerce. Spółka stawia także na efektywną strategię komunikacji marketingowej oraz rozwój oferty produktowej. W tym nowo otwarty koncept off-price, który coraz mocniej będzie kontrybuować do wzrostu przychodów.

HalfPrice, wystartował w maju br. spotykając się z dużym zainteresowaniem klientów. Tylko w pierwszym miesiącu od otwarcia sklepy nowej marki odwiedziło ponad 400 tys. osób. Grupa CCC zakłada dalszą intensywną ekspansję HalfPrice – do końca roku planuje otworzyć blisko 60 salonów w całej Polsce – powiedział Adam Holewa, Wiceprezes Zarządu Grupy CCC ds. Operacyjnych i Nadzoru Właścicielskiego.

„W Grupie CCC traktujemy 2021 rok jako nowe otwarcie” – dodaje Marcin Czyczerski. – „Przez ostatnie półtora roku, uporaliśmy się z kluczowymi wyzwaniami, uporządkowaliśmy działalność i przygotowaliśmy nasz model do rentownego skalowania w obszarze e-commerce i off-price. Mocna strategia, spotykająca się ze świetnym odbiorem konsumentów oferta, bardzo dobra komunikacja z klientem, silny e-commerce oraz otwarty handel stacjonarny, sprzyjają dalszemu, intensywnemu rozwojowi Grupy CCC”.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec kwietnia 2021 roku wynosiła 669,3 tys. m2. Grupa CCC jest obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1003 sklepach stacjonarnych, a w 18 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 83 platformy online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.

Tags: CCCeobuwie.plHalfPriceretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
tomasz_waligórski_intermarche_retail_journal

Zmiany na czele Intermarché. Do sieci dołącza Tomasz Waligórski

Najnowsze informacje

Centrum Łopuszańska 22 rozwija swoją ofertę gastronomiczną. Grono najemców poszerzyło się o kolejną kawiarnię

Barbora podsumowuje pierwszy rok dostaw w Trójmieście i Łodzi

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Newmark Polska rozwija się i przeprowadza do nowego biura

Drogerie dm ruszyły z pierwszą w Polsce „Akcją Kasjerską”

Najnowszy raport inwestycyjny Colliers nt. rynków EMEA: Polska z jednym z najlepszych wyników kwartalnych – prawie 1,4 mld euro

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version