Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności Rozumiem
Beata_Kokeli_retail_journal_centra_handlowe_galerie_handlowe

“Przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield badania są dowodem na to, iż handel w sklepach stacjonarnych w dalszym ciągu będzie się rozwijał” – mówi Beata Kokeli, Cushman & Wakefield

Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield przez Inquiry, potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Blisko 75% badanych deklaruje, że w przyszłości większość zakupów ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych lub rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy obydwa kanały.

Dane o odwiedzalności centrów handlowych publikowane przez polską Radę Centrów Handlowych potwierdzają ostrożny optymizm sektora nieruchomości handlowych.

Dane o sprzedaży GUS za maj 2021 r. są jeszcze wprawdzie niedostępne, ale analitycy są zgodni co do tego, że maj w związku ze znoszonymi obostrzeniami będzie miesiącem odbicia, które dodatkowo wzmocnią odłożone przez gospodarstwa domowe oszczędności – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.

Średnia odwiedzalność centrów i parków handlowych w kolejnych tygodniach maja 2021 r

Konsumenci nie rezygnują z zakupów stacjonarnych

Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield przez Inquiry na przełomie kwietnia i maja 2021 r. (N=1008) potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Ponad 30% badanych deklaruje, że w przyszłości większość lub wszystkie zakupy ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych, jednocześnie 44% ankietowanych planuje rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy internet i sklepy stacjonarne. 23% respondentów zamierza realizować większość lub wszystkie zakupy online.

“Szybki powrót konsumentów do centrów handlowych po pandemii napawa dużym optymizmem, ale absolutnie nie zwalnia wszystkich uczestników rynku od szukania nowych rozwiązań oraz badania i analizowania danych, tak aby podążać za zmianami i pracować nad maksymalizacją satysfakcji konsumentów, co wydaje się być jedynym gwarantem sukcesu” – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.

Przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield badania są dowodem na to, iż handel w sklepach stacjonarnych w dalszym ciągu będzie się rozwijał. Poznaliśmy zatem odpowiedź na pytanie “czy będzie się rozwijał” i jest ona pozytywna. Dalej niewiadomą pozostaje jednak odpowiedź na pytanie, w jaką stronę będzie ewoluował. Obecnie jeszcze jest za wcześnie, aby uznać, że poznaliśmy trendy rozwoju sytuacji na rynku handlowym. Liczby odwiedzalności, konwersja, obroty – są to dane, które aktualnie wskazują nam, że Klienci byli stęsknieni za możliwością dokonania zakupów w centrach handlowych mówi Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.


O Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości, zatrudnia ok. 50 tysięcy pracowników w 400 biurach i 60 krajach na całym świecie. W 2020 roku jej przychody wyniosły 7,8 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należą zarządzanie nieruchomościami, obiektami i projektami, pośrednictwo w wynajmie powierzchni, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych, wyceny i inne.