Zdecydowana większość z nas deklaruje, że zdrowe odżywianie jest ważne. Jednocześnie ponad 40% Polaków przyznaje, że samodzielne skomponowanie jadłospisu wciąż pozostaje dla nich trudnym zadaniem[1]. W podejmowaniu świadomych decyzji w zakresie żywienia, a także zminimalizowaniu ryzyka chorób dietozależnych, ma pomóc konsumentom kampania „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”, którą wspiera sieć Kaufland.
Dla blisko 40% Polaków zdrowe odżywianie polega głównie na unikaniu wysoko przetworzonej żywności[2]. Jednak w wielu przypadkach brak specjalistycznej wiedzy czy też czasu nie pozwala na przeanalizowanie składu każdego produktu. Ma w nich pomóc rzetelny i zrozumiały system znakowania artykułów spożywczych. Firma Kaufland zaczęła stosować skalę Nutri-Score jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, deklarując przy tym, że do 2023 r. zostaną nią opatrzone wszystkie możliwe opakowania produktów marek własnych.
Kampania promująca racjonalne wybory żywieniowe
Kampania „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych” to wspólna inicjatywa Instytutu „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Instytutu Matki i Dziecka, Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Federacji Konsumentów, firmy Danone, Kaufland, a także innych sieci handlowych. Celem wszystkich zaangażowanych organizacji jest podnoszenie świadomości konsumentów nt. odżywiania poprzez promocję skali Nutri-Score – prostego narzędzia do rzetelnej oceny wartości odżywczych produktów.
Jak pokazują badania rynkowe, cztery na dziesięć osób uznaje, że utrzymanie zbilansowanej diety nie jest łatwe[3]. Wśród barier wymienia się m.in. małą dostępność zdrowych produktów czy też ich niewielki wybór w sklepach, gdzie zwykle robi się zakupy. Pokazuje to, jak dużą rolę w kreowaniu stylu żywienia Polaków odgrywają sieci handlowe. Kaufland regularnie rozwija asortyment produktów dedykowanych świadomej diecie, a wprowadzając skalę Nutri-Score na opakowaniach marek własnych, pomaga klientom ocenić, jakie artykuły powinny stanowić trzon ich odżywiania, a jakie należy ograniczać. Chcąc wpłynąć na poprawę jakości żywienia Polaków, nasza sieć dołączyła do grona partnerów kampanii – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Partnerstwa na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju
Firma Kaufland konsekwentnie realizuje swoją strategię zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Zróbmy to razem”. Pokazuje tym samym, jak ważną rolę w dążeniu do wyznaczonych celów odgrywa współpraca. Mając świadomość swojego wpływu na kształtowanie zachowań konsumenckich, a także otaczający świat, sieć chętnie łączy siły z innymi organizacjami działającymi w duchu zrównoważonego rozwoju.
Wierzymy, że wymiana doświadczeń, podejmowanie wspólnych inicjatyw i merytoryczna debata z interesariuszami jest słuszną drogą w kierunku do zrównoważonego rozwoju. Właśnie dlatego sieć Kaufland już w 2020 r. przystąpiła do Partnerstwa na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce. Czujemy się także odpowiedzialni wobec blisko 16 000 pracowników naszej sieci i dokładamy wszelkich starań, aby Kaufland był atrakcyjnym miejscem pracy. Priorytetowo traktujemy równość oraz wzajemny szacunek, dlatego podpisaliśmy Kartę Różnorodności. W naszą strategię zrównoważonego rozwoju wpisują się również działania zmierzające do budowy gospodarki o obiegu zamkniętym, a także polegające na racjonalnym wykorzystywaniu surowców. W propagowaniu dobrych praktyk z tych obszarów pomaga nam współpraca w ramach Polskiego Paktu Plastikowego oraz Polskiej Koalicji na rzecz Zrównoważonego Oleju Palmowego – dodaje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
O Kaufland
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
[1] Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2021
[2] Zdrowe odżywianie według Polaków – II fala badania, Inquiry, listopad 2020
[3] tamże