Fit Cake nie zwalnia tempa. Popularna sieć franczyzowa „niecukierni” uruchomiła w pierwszym kwartale 2021 pięć nowych punktów. Do czerwca powstało kolejnych pięć. Lada moment powinno ruszyć jeszcze 7 lokali. Oznacza to, że aktualnie na mapie Polski jest już 38 kawiarni Fit Cake.
Jesteśmy na półmetku roku. Na jego początku zrobiliśmy sobie bardzo konkretne założenia. Chcemy zwiększyć liczbę punktów franczyzowych Fit Cake o 100 proc., co oznacza, że w grudniu powinno ich być minimum 50. Jesteśmy na dobrej drodze, by ten cel osiągnąć, ponieważ podpisaliśmy kolejnych 6 umów, które wkrótce wejdą w fazę realizacji – podsumowuje ostatnie działania sieci Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake.
5 otwarć w czerwcu
Jak w przypadku każdej franczyzy najtrudniejsza są przygotowania, początki i wdrożenie się w biznesowe procedury. W Fit Cake, jak mówią właściciele firmy, szkolenia kulinarne dla franczyzobiorców są bardzo specjalistyczne i szczegółowe. Dotyczą bowiem produkcji deserów i ciast bez cukru, bez glutenu, bez laktozy, wegańskich czy sprofilowanych na dietę keto. Mimo to, tylko w czerwcu udało się marce otworzyć pięć nowych kawiarni. Nowe Fit Cake działają już na warszawskiej Woli, w Ciechanowie, podpoznańskim Kórniku, Wadowicach i Krakowie przy ul. Karmelickiej. Ostatnie prace przed otwarciem trwają jeszcze w lokalach na starówce w Kołobrzegu i w Stalowej Woli. Wkrótce ruszą także kawiarnie w Częstochowie, Radomsku, Mielcu, Kaliszu oraz Pruszkowie.
Biznes dla świadomych inwestorów
Motywacja przedsiębiorców wchodzących do sieci franczyzowej Fit Cake jest bardzo różna. Jedni chcą zainwestować gotówkę, inni poszukują nowego sposobu na życie, ponieważ stracili pracę albo czują się wypaleni. W przypadku franczyzobiorców ze Stalowej Woli zadecydowały względy zdrowotne.
Pomysł na otwarcie placówki Fit Cake zrodził się z zapotrzebowania wśród rodziny i znajomych. Dużo bliskich osób choruje na cukrzycę lub insulinooporność. Dzieci z najbliższego otoczenia coraz częściej rodzą się z problemami tolerancji laktozy. W Polsce z roku na rok zwiększa się liczba ludzi z nadwagą, więc jeśli przychodzi ochota na słodycze, a mamy wybór między zdrowym a niezdrowym, to powinien on być prosty – tłumaczy swoją decyzję o zainwestowaniu w Fit Cake franczyzobiorczyni ze Stalowej Woli.
Rafał Kościuk, współwłaściciel marki dodaje:
Świadome podejście do kwestii odżywiania i prozdrowotne nastawienie – to dwie rzeczy, które łączą wszystkich naszych franczyzobiorców. A jest nas już całkiem sporo. Fit Cake daje pracę blisko 200 osobom. Mam nadzieję, że nasza grupa, walcząca z cukrem i niezdrowymi nawykami żywieniowymi, szybko się będzie powiększać.