Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

KOMENTARZ: „Klienci wrócili do obiektów Gemini Holding, widać wysoką konwersję” – mówi Anna Malcharek, Gemini Holding

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Wywiady
0
anna-malcharek-fot-gemini-holding-2-

anna-malcharek-fot-gemini-holding-2-

Najniższy od miesięcy wskaźnik niepokoju, odroczone zakupy, wakacje – jest wiele czynników, które dziś przyczyniają się do ożywienia w centrach handlowych. I chociaż wskaźniki odwiedzin dopiero zbliżają się do wyników sprzed pandemii, na rynku znów wyczuwalny jest ostrożny optymizm. Sytuację komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Tomasz Pietrzak, Guarana PR: Z perspektywy dwóch miesięcy od zniesienia lockdownu możemy mówić o udanym re-openingu handlu w galeriach, czy to tylko dobry PR?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Anna Malcharek: Bez wątpienia handel wrócił, co widać zarówno w danych spływających z centrów handlowych, jak i w danych makroekonomicznych. Maj przyniósł spodziewany i oczekiwany „efekt odbicia”. Notowany przez PRCH footfall już w pierwszym tygodniu uplasował się na wysokim poziomie 97 proc., względem 2019 roku. Kolejne tygodnie przyniosły stabilizację footfallu i jego korektę W efekcie, jak podaje PRCH, maj zakończono ze wskaźnikiem powrotu na poziomie 83 proc., 33 proc. wyższym niż w tym samym czasie w 2020 roku. To ustawiło handel w galeriach na dobrej pozycji startowej, generując wysoką konwersję. O tym, że otwarcie było udane, można przekonać się przyglądając się chociażby danym GUS.  Jak podaje urząd, majowa sprzedaż detaliczna była o blisko 14 proc. wyższa niż rok temu. Prawdziwy boom zanotowano w segmencie odzieżowym. Tu obroty rok do roku wzrosły aż o 46 proc., co jest zasługą otwarcia sklepów w centrach handlowych. Czerwiec ten trend umocnił. Jak podaje PRCH, w czerwcu do galerii wróciło 81% klientów, jeśli zestawić ten wskaźnik ze wskaźnikiem z czerwca 2019 roku. Był to jednocześnie wynik o 12% lepszy niż w tym samym czasie przed rokiem.

Co przede wszystkim przyczyniło się do ożywienia handlu?

Zakupy w maju i czerwcu zdominowała odroczona konsumpcja. Po 1,5 miesiąca odcięcia od sklepów stacjonarnych, nagromadziło się potrzeb zakupowych, które można było w końcu zaspokoić. Sprzyjała temu duża dynamika luzowania obostrzeń w każdym aspekcie życia, zmiana pory roku, a także coraz mniejsza tendencja do zaciskania pasa. Jak podaje Deloitte, w maju tylko 37% Polaków powstrzymywało się od większych zakupów, co było najlepszym wynikiem od miesięcy. W czerwcu ten wskaźnik spadł już do poziomu 32 proc.  Handlowi pomogły także dodatkowe czynniki. Przede wszystkim intensywny sezon mid season sale, a także powrót zakupów okazjonalnych, związanych m.in. z wyjazdami na weekendy i wakacje, rodzinnymi uroczystościami, szkołą czy sportem. Przełom maja i czerwca przyniósł także zniesienie ograniczeń w rozrywce i gastronomii. To ostatnie sprawiło, że obserwowaliśmy drugą falę powrotów, która podbiła czerwcowy footfall.

Nastroje społeczne też miały w tym swój udział?

Zdecydowanie. Już dawno Polacy nie czuli się tak bezpiecznie na zakupach jak teraz. Najnowszy raport Deloitte pokazuje, że w czerwcu aż 74% Polaków nie miało żadnych obaw przed wizytą w sklepie, To najlepszy wynik od wybuchu pandemii! Ten wzrost zresztą zapowiadał już maj. Co więcej, aż 61% Polaków czuje się dziś bezpiecznie idąc do restauracji i kawiarni, a blisko połowa nie ma nic przeciwko uczestniczeniu w eventach. To również najlepsze od miesięcy wyniki, dobrze rokujące na kolejne, wakacyjne miesiące, które będą kluczowe dla procesu odbudowywania footfallu i obrotów. Duża w tym zasługa, spadającej liczby zakażeń, akcji szczepień, jak i przygotowania galerii. Centra handlowe od początku pandemii działają w rygorze sanitarnym, co więcej, wzięły na siebie ciężar edukacji klienta, pokazując, jak robić zakupy w bezpiecznych warunkach. Galerie realizują dziś nie tylko rządowe zalecenia dotyczące reżimu sanitarnego, ale także posiadają własne, rozbudowane procedury dotyczące bezpieczeństwa i czystości. To klienci dostrzegają i doceniają.

Pozytywne trendy na rynku udzielają się także centrom Gemini Park?

Owszem, znajdują one odzwierciedlenie w wynikach trzech obiektów Gemini Park. Co więcej, w wielu przypadkach są one znacznie lepsze niż obserwowane na rynku, co tylko potwierdza mocne otwarcie handlu po lockdownie. Widać to chociażby na przykładzie Gemini Park Tychy. W maju do centrum wróciło aż 95% klientów, porównując wyniki z majem 2019. Był to jednocześnie wynik o ponad 30% lepszy niż przed rokiem. Czerwiec umocnił ten trend. Również Gemini Park Bielsko-Biała zanotował dobre otwarcie.  Majowy footfall uplasował się tu na poziomie blisko 80% względem footfallu w maju 2019 r. Był on jednocześnie o 29% lepszy niż rok temu, kiedy po raz pierwszym „odmrażano” handel.  Trend wzrostowy również tu utrzymał się w czerwcu.  W minionym miesiącu footfall oscylował na poziomie 87% footfallu z czerwca 2019 i znów był aż o 10% lepszy niż równo rok temu. Odradzający się ruch mocno konwertował. Jak bardzo można zauważyć na przykładzie Gemini Park Tarnów.  Rok do roku obroty w maju były tu aż o 72% wyższe, z kolei w stosunku do maja 2019 roku o 13%. Ten efekt powrotów widać też w wartości koszyka zakupowego klienta. W bielskim Gemini Park w maju 2021 roku był on aż o 40% większy niż w maju 2019, w tarnowskim obiekcie z kolei jego wartość była większa o 49%. Także rok do roku widać wzrosty, w Bielsku-Białej o 19%, w Tarnowie o 41%. To pokazuje nie tylko jak duża jest dziś dynamika powrotów, ale przede wszystkim jak bardzo stęsknieni byliśmy za zakupową normalnością, w której mamy dostęp do kompletnej oferty, mimo reżimu sanitarnego.

Na rynku czuć optymizm?

Tak, chociaż ostrożny. Cieszy to, że klienci wracają, a także to, że zarówno maj jak i czerwiec były miesiącami dużej konwersji. Oznacza to, że pojedynczy klient wydaje dziś znacznie więcej, niż przed pandemią. Najlepiej widać to chociażby w wynikach bielskiego Gemini Park, gdzie już w maju wartość średniego koszyka zakupowego klienta galerii była wyższa aż o 40% w porównaniu do 2019 roku. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że galerie stały się miejscem robienia bardzo konkretnych, ale i bardzo dużych zakupów. To pozytywna zmiana jaką obserwujemy, a która dobrze wróży procesowi odbudowy.


O Gemini Holding

Gemini Holding Sp. z o.o. polska firma deweloperska z ponad 25 letnim doświadczeniem na rynku i dziesiątkami zrealizowanych z sukcesem inwestycji w kraju. Gemini Holding to obecnie jedna z dynamiczniej rozwijających się firm deweloperskich w Polsce i godny zaufania partner biznesowy. W portfolio holdingu znaleźć można dziś 3 popularne centra handlowe Gemini Park – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy.

Tags: Gemini Holding
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
kaufland_retail_journal (1)

Kaufland i Everli rozszerzają współpracę o nowe lokalizacje

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version