Na mocy zawartej rok temu transakcji pomiędzy Tesco a Salling Group, właściciel Netto przejmie ponad 300 dotychczasowych placówek Brytyjczyków. Tylko dziś rozpoczęło funkcjonowanie 6 takich sklepów.
W czerwcu 2020 roku wycofujące się z Polski Tesco zdecydowało o sprzedaży części swojego biznesu Salling Group. Transakcja zakłada, że właściciel Netto przejmie 301 dotychczasowych sklepów brytyjskiej sieci.
Proces przejmowania trwa. Netto podaje w komunikacie, że pod koniec lipca otworzyło 50 sklep po Tesco, a tylko dziś (5 sierpnia) rozpoczęło funkcjonowanie sześć takich placówek. Otwarto również nowy sklep w Oświęcimiu.
Sieć zwraca uwagę, że przybliża się do postawionego sobie celu, jakim jest otwarcie 150 placówek do końca roku.
Największy otwarty w tym tygodniu sklep Netto zlokalizowany jest przy ul. Koszalińskiej 82 w Szczecinku. To drugi sklep sieci w tym mieście. Jego powierzchnia wynosi 2000 metrów kwadratowych.
Netto informuje również, że otwarciu każdego z nowych sklepów towarzyszą specjalne atrakcje.
W dniu otwarcia wszyscy odwiedzający otrzymują w dodatku do zakupów wygodną, dużą torbę wielokrotnego użytku. Natomiast w każdą sobotę na wszystkich klientów czekają atrakcje takie jak koło fortuny, a na najmłodszych m.in. konkurs plastyczny oraz rysowanie przy muzyce. Przed wybranymi nowymi sklepami Netto pojawia się także food truck i najlepszy bramkarz świata – Robokeeper. Ponadto w dniach od czwartku do soboty obowiązuje zawsze specjalna oferta promocyjna, w ramach której ceny są niższe nawet o kilkadziesiąt procent – czytamy w komunikacie prasowym Netto.
Nowo otwierane sklepy funkcjonują w unikatowym formacie Netto 3.0, który nawiązuje do stylu skandynawskiego. Jego wyznacznikami są praktyczny i minimalistyczny charakter nie tylko wyposażenia, ale też kolorystyki sklepów. Szerokie alejki, lampy zapewniające neutralne oświetlenie czy drewniane elementy wystroju zapewnią kupującym komfort i przyjazną atmosferę robienia zakupów.
Netto podkreśla, że cechą charakterystyczną placówek sieci jest bogaty asortyment, obejmujący 3000 produktów w stałej ofercie (w tym 1000 produktów marek własnych) w atrakcyjnych cenach. Klienci mają do dyspozycji szeroki wybór (ponad 150 gatunków) świeżych owoców i warzyw, produkty bezglutenowe, bezlaktozowe, bezcukrowe, produkty z certyfikatem BIO, a także produkty ze strefy TO GO obejmującej szeroką gamę dań gotowych.
Sieć informuje również o ofercie promocyjnej, która obowiązuje w dniach 5-7 sierpnia lub do wyczerpania zapasów. Obejmuje ona m.in. produkty spożywcze: wybór owoców i warzyw, chrupiącego, odpiekanego na miejscu pieczywa, świeżego mięsa „Prosto z zagrody”, czy słodkości.
Specjalna oferta otwarciowa to także asortyment non-food (sprzęt AGD, elektronika, przedmioty do kuchni lub do sypialni). Znalazły się w niej także produkty dla najmłodszych: m.in. pieluchy i nawilżane chusteczki marki własnej Netto – „Hello sensitive”, która wyróżnia się brakiem zapachu, brakiem barwników i antyalergicznym charakterem – informuje Netto.
Przejęcie przez Netto wszystkich objętych transakcją sklepów Tesco planowane jest do połowy 2022 roku.
Otwarte dziś sklepy Netto – przejęte po Tesco – mieszczą się w następujących lokalizacjach: Pruszcz Gdański (ul. Ignacego Domeyki ), Rybnik (ul. Patriotów 33), Skierniewice (ul. Reymonta 8A), Szczecinek (ul. Koszalińska 82), a także w Tarnowie (ul. Starodąbrowska 17). Nowy sklep sieci mieści się natomiast w Oświęcimiu na ulicy Legionów 13.