Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Inspiracją dla projektu rozbudowy Gemini Park Tychy był człowiek” – mówi Michał Korolczuk, Gemini Holding

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Centra handlowe
1

Właściciel Gemini Park Tychy, firma Gemini Holding, zdradza coraz więcej szczegółów dotyczących nowej części obiektu, która właśnie powstaje. Dzięki rozbudowie centrum handlowe mające dziś 36,6 tys. mkw. powiększy się o ok. 7 tys. mkw., zyskując przy tym kino i nowe funkcje. Jak wygląda projekt nowej części, co zainspirowało architektów oraz jak tak duży obiekt wpasuje się w miasto z tradycjami architektonicznymi. O tym opowiada Michał Korolczuk, Head of Architecture w Gemini Holding.

Tomasz Pietrzak: Jaka jest ogólna koncepcja architektoniczna nowej części Gemini Park Tychy? Co było inspiracją dla projektu, który musiał przecież wpisać się zarówno w zastany już obiekt, rozwijające się otoczenie handlowe, ale i miasto?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Michał Korolczuk: To dobre pytanie, tym bardziej, że pomysł rozbudowy obiektu tlił się już od dłuższego czasu, a dokładnie od momentu, kiedy projektowaliśmy jeszcze cześć zasadniczą galerii, oddaną do użytku w 2018 r. W międzyczasie zdarzały się zmiany perspektyw i punktów widzenia. Dostaliśmy też nagrody za zrealizowane centrum handlowe, co zobowiązywało, ale i motywowało do zmiany myślenia. Do tego przytrafiła się pandemia, co samo w sobie było wyzwaniem dla prac. Sam proces twórczy działał jednak nieprzerwanie. Wszelkie dyskusje, pomysły, nowe uwarunkowania wpływały na ostateczny kształt koncepcji i wydaję się, że z korzyścią dla całego założenia. W efekcie, jeśli miałbym wskazać jedną główną inspirację, byłby nią człowiek, który ten skomplikowany organizm, czy wręcz ekosystem, jakim jest centrum handlowe odwiedza dość często i w którym musi poczuć się wygodnie i bezpiecznie.

Skomplikowanym ekosystemem jest także miasto Tychy, którego częścią jest Gemini Park. Projekt obiektu zdaje się nie zrywać z architektonicznymi tradycjami miasta, wręcz przeciwnie, wpisuje się w nie.

Zdecydowanie. Miasto Tychy wśród architektów i urbanistów jest postrzegane jako miejsce szczególne. Współczesne projekty i realizacje przestrzeni miejskich, np. Paprocany, to uznana w środowisku klasa sama w sobie – i to w skali całego kraju. Natomiast powojenna historia miasta – tzw. „Nowe Tychy” – to nazwiska z polskiego panteonu architektury i urbanistyki: Wejchertowie, Czyżewscy, Marek i Ewa Dziekońscy, Stanisław Niemczyk oraz inni. To twórcy przestrzeni, którzy wnieśli ogromny wkład w architekturę i urbanistykę naszego kraju, ale przede wszystkim ukształtowali i zdefiniowali miasto, w którym przyszło nam projektować. Nasz projekt, szanując tę tradycję, historię oraz osiągnięcia, musiał się więc wpisać w zastane wizje przestrzeni, udowadniając jednocześnie, że jest miejsce dla jeszcze większej galerii handlowej w tak świetnie określonym architektonicznie i urbanistycznie mieście.

Co zatem ma wyróżniać projekt? Galerii na rynku przecież jest wiele…

Chcemy, aby sama architektura, jak i struktura obiektu broniły się same. Mamy też nadzieję, że główne założenia wytrzymają próbę czasu. Bardzo zależało nam na podejściu szanującym człowieka. Stąd w projekcie m.in. bardzo skrupulatne zastosowanie odpowiedniej skali, precyzyjne umiejscowienie dość specyficznych i „cyfrowych” dominant, a także unikanie uciążliwego dziś chaosu informacyjnego, w postaci chociażby nieprzemyślanych nośników reklamowych. Nad tą swoistą „reklamozą”, jaka jest powszechna w obiektach handlowych, staramy się skutecznie zapanować w ramach przyjętych zasad estetyki i porządku. Oprócz tego stawiamy na uwzględnienie ludzkiej skali w projekcie, zwłaszcza we wnętrzach. Stąd duży nacisk na dość dużą ilość naturalnego, dziennego światła czy przemyślane i sprytnie wykorzystane zasad akustyki, które niwelują nadmierny pogłos i hałas.

Człowiek to również jego potrzeby, w tym przypadku zbliżamy się do potrzeb mieszkańców regionu. W jaki sposób nowy obiekt chce je zaspokajać. Tylko nową ofertą handlową?

Nie tylko. Nowa część Gemini Park to przede wszystkim odpowiedź na doskonale przeanalizowane potrzeby mieszkańców Tychów i okolic, którzy często przemieszczają się pomiędzy miastami aglomeracji śląskiej i znają doskonale inne obiekty handowe oraz ulokowane w nich kina. Stąd pomysł poszerzenia funkcji galerii o kolejne – w tym o aspekt kulturalny w postaci nowoczesnego kina. Ponadto nasze obserwacje działającego już centrum potwierdziły, że niesłabnącą, a nawet rosnącą stale popularnością, cieszą się te miejsca, w których stwarzamy ludziom szansę spotykania się, rozmowy i wzajemnej obserwacji. Stosując się do tych spostrzeżeń, powiększamy również dwukrotnie w dosyć pomysłowy i mało inwazyjny sposób jedną z naszych przestrzeni wspólnych. Jednocześnie odchodzimy od terminu „food court”. Przestrzeń, która w rezultacie rozbudowy powstaje, spełnia bowiem znaczne więcej ról, jest miejscem integracji i interakcji.

Ale to nie jedyne na co zwróciliście Państwo uwagę projektując nową część?

We współczesnym, zmieniającym się szybko świecie doświadczamy zjawisk wpływających na nasz styl życia np. zmiany klimatyczne czy szeroko rozumiana „cyfrowa transformacja”. W absolutnym natłoku informacji wydaje się, że jesteśmy nadmiernie „przebodźcowani”, a w panującym nadmiarze wielu rzeczy i spraw zwyczajnie nie dostrzegamy.  Przestrzenie handlowe, zwłaszcza te tworzone blisko dwie dekady temu, bywały przytłaczające, hałaśliwe i jaskrawe. Owszem, sprzyjają szybkim zakupom, ale nie relaksowi, spędzaniu czasu wolnego czy nawet rozmowie. Dlatego w naszym projekcie minimalizujemy te agresywne bodźce będące domeną minionych dekad – staramy się być szczerzy i prawdziwi w tym, co projektujemy. Stosujemy naturalne materiały, tonujemy kolory, ograniczamy ilość sztucznego światła, ale i dźwięki, które bywają drażniące dla dzieci i osób starszych. W efekcie, tworzymy przestrzeń, w której można poczuć się w miarę naturalnie, komfortowo i bezpiecznie, korzystając jednocześnie ze wszystkich funkcji, jakie będzie miał nowy, większy Gemini Park.

Źródło: Gemini Holding/Guarana PR

Gemini Holding Sp. z o.o. polska firma deweloperska z ponad 25-letnim doświadczeniem na rynku i dziesiątkami zrealizowanych z sukcesem inwestycji w kraju. Gemini Holding to obecnie jedna z dynamiczniej rozwijających się firm deweloperskich w Polsce i godny zaufania partner biznesowy. W portfolio holdingu znaleźć można dziś trzy popularne centra handlowe Gemini Park – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy.

Tags: Gemini Park Tychy
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Z Atrium Plejada w Bytomiu znów wystartuje 12. PKO Bytomski Półmaraton

Z Atrium Plejada w Bytomiu znów wystartuje 12. PKO Bytomski Półmaraton

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version