Galeria Dominikańska rusza z inicjatywą „Wrocław Na Nowo Zielony”. Przedstawiciele obiektu zachęcają zarówno mieszkańców stolicy Dolnego Śląska, jak i turystów do odkrywania uroków miasta z ekologicznej perspektywy. Akcja potrwa do 26 września.
Galeria Dominikańska rusza z inicjatywą „Wrocław na Nowo Zielony”. Jej celem jest zachęcenie mieszkańców stolicy Dolnego Śląska, jak i turystów do zgłębiania wiedzy o Wrocławiu poprzez udział w cyklu 8 letnich ekospacerów z przewodnikiem. Co tydzień w ramach bezpłatnych pieszych wycieczek po mieście uczestnicy poznają nie tylko największe ekoperełki stolicy Dolnego Śląska, ale także przekonają się, jak w prosty sposób zmienić swoje nawyki, by żyć w zgodzie z naturą. Każde z cotygodniowych spotkań opatrzone jest innym hasłem przewodnim: nie wyrzucamy, oszczędzamy, praktykujemy zero waste, tworzymy, segregujemy, chronimy, zielenimy. Na uczestników czekają designerskie upominki – autorska ekomapa Wrocławia i magnesy albo plakaty z ilustracjami Malwiny Hajduk.
Pierwsze w tym cyklu zwiedzanie Stadionu Wrocław miało miejsce w minioną niedzielę. Najbliższy spacer odbędzie się zaś w sobotę 14 sierpnia po Wrocławskim Bazarze Smakoszy – popularnym miejscu na kulinarnej mapie Wrocławia.
Z uwagi na fakt, że liczba miejsc jest ograniczona, warto się zapisać wcześniej co można uczynić poprzez stronę galerii. Jest tam dostępny aktualny terminarz cyklu.
Akcji towarzyszy unikatowa instalacja roślinna, która powstała w Galerii Dominikańskiej. Mieszkańcy i turyści mogą podziwiać ten niepowtarzalny ogród stworzony z kwiatów wykonanych z nietypowych przedmiotów z recyklingu. Ekoaranżacje znajdują się w instaroomie na poziomie -1 oraz na poziomie +1 galerii. Wspomniana sceneria może posłużyć jako ścianka do zrobienia fotografii oraz być inspiracją do stworzenia podobnych ekoinstalacji we własnym domu. Inicjatywę wspiera kampania miejska. W charakterystycznych miejscach miasta pojawiło się pięć kolorowych rowerów symbolizujących ekoakcję – na Hali Świebodzki, przy Barbarce na Wyspie Słodowej, na Wyspie Tamka, w beach barze Prosto z Mostu oraz we wrocławskim ZOO.
Od kilku lat staramy się przybliżać nasze miasto jego mieszkańcom i osobom je odwiedzającym. Poprzez „Wrocław Na Nowo Zielony” chcemy wraz z uczestnikami projektu odkryć kolejne tajemnice Wrocławia, pokazać go w nowych, zaskakujących odsłonach. Tym razem postawiliśmy na to wszystko, co wiąże się z EKOWROCŁAWIEM oraz lokalne inicjatywy wspierające ekodziałania. Cieszę się, że projektowi patronuje Prezydent i Urząd Miasta Wrocław. Do współpracy zaprosiliśmy także szereg lokalnych organizacji – oraz wrocławską artystkę Malwinę Hajduk, która odpowiada za stronę graficzną kampanii i designerskich upominków. Wierzę, że po raz kolejny uda nam się pozytywnie zaskoczyć spacerowiczów, zwłaszcza, że trasy naszych wycieczek wiodą przez miejsca często niedostępne dla wrocławian – mówi Ewa Hiller, dyrektor Galerii Dominikańskiej.
Kampanii „Wrocław Na Nowo Zielony” będzie towarzyszyć akcja promocyjna, za udział w której można zdobyć upominki. Klienci, którzy w dniach 28-29 sierpnia oraz 3-4 września zrealizują zakupy na kwotę minimum 300 zł, będą mogli otrzymać kartę prezentową o wartości 50 zł, natomiast przy zakupach za minimum 100 zł -designerską ekotorbę z ilustracją wykonaną przez Malwinę Hajduk. Do rozdania będzie ponad 300 kart podarunkowych oraz 400 ekotoreb. Natomiast w pierwszą i trzecią sobotę września odbędzie się akcja dla rowerzystów. Na ulicach Wrocławia pojawią się hostessy wręczające rowerzystom vouchery na zdrowe i pełne energii koktajle oferowane przezjedną z restauracji znajdujących się w Galerii Dominikańskiej.
Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest Galeria Dominikańska, a wśród partnerów znaleźli się m.in. Uniwersytet Wrocławski, Ogród Botaniczny, Ośrodek Edukacyjno-Kulturalny Odra Centrum, Fundacja OnWater.pl, Stadion Wrocław, Wrocławski Bazar Smakoszy i ZOO Wrocław. Patronat honorowy nad projektem objął prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
„Wrocław Na Nowo Zielony” to również element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Akcja potrwa do 26 września br.
Galeria Dominikańska
Galeria Dominikańska to centrum handlowe klasy A. Jej powierzchnia najmu brutto wynosi około 32,9 tys. m kw. i zajmuje trzy kondygnacje, na których znajdują się 102 lokale, siłownia wynajęta przez Fitness Academy oraz centrum medyczne LUX MED. Głównymi najemcami są supermarket Carrefour i Media Markt. Pozostałe lokale zajmuje szereg międzynarodowych i lokalnych marek detalicznych, takich jak Van Graaf, Benetton, Douglas, Sephora, Mango, Max Mara, New Yorker i Reserved oraz Max Premium Burgers. Dodatkowo galeria oferuje wiele atrakcyjnych punktów gastronomicznych i rozrywkowych. Ponadto w centrum znajduje się ponad 900 miejsc parkingowych. Galeria Dominikańska została otwarta w 2001 r. i jest czołowym centrum handlowym we Wrocławiu – czwartym, co do wielkości mieście w Polsce, stolicy Dolnego Śląska, zamieszkiwanym przez około 630 tys. mieszkańców.
Atrium European Real Estate Limited
Atrium to jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów i nieruchomości handlowych w Europie Środkowej. Na dzień dzisiejszy w portfolio Grupy znajduje się 26 aktywów zlokalizowanych w czterech krajach: Polsce, Czechach, Słowacji oraz w Rosji, o łącznej wartości rynkowej 2,5 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto (GLA) wynoszącej ponad 809 tys. mkw. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu oraz Euronext Amsterdam, gdzie jest oznaczona symbolem ATRS.