Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Rodzice deklarują, że wydadzą więcej na tegoroczną wyprawkę szkolną

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Newsy
0

Rok szkolny rusza już za dwa tygodnie. Rodzice uczniów powoli kompletują szkolną wyprawkę i, jak pokazuje przeprowadzone na zlecenie Empiku badanie SW Research, nie zamierzają na niej oszczędzać. Ponad 60 proc. respondentów deklaruje, że przeznaczy na ten cel więcej niż przed rokiem, a prawie połowa planuje wydatki powyżej 500 zł.

Do rozpoczęcia roku szkolnego pozostało nieco ponad dwa tygodnie. Przygotowania do powrotu do szkół trwają i wielu rodziców już teraz kompletuje szkolną wyprawkę. Część z nich nie zamierza na tym oszczędzać, czego dowodzi badanie SW Research, przeprowadzone na zlecenie Empiku.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Z badania wynika, że aż 62 proc. respondentów planuje przeznaczyć na tegoroczną wyprawkę szkolną więcej niż przed rokiem (jedynie 9 proc. wyda mniej, zaś 28 proc. mniej więcej tyle samo co rok temu).

Co trzeci badany (33,2 proc.) deklaruje, że wyda na ten cel od 301 do 500 zł. Niewiele mniej bo 29 proc. uczestników badania nie kryje, że ich wydatki kształtować będą się w przedziale 501-700 zł. Z kolei 14 proc. spodziewa się, że wyda na szkolną wyprawkę od 701 do 1000 zł. To oznacza, że w przypadku blisko połowy ankietowanych przygotowania do szkolnego powrotu pochłoną ponad 500 zł.

Badanie pokazuje, że zdecydowana większość, bo aż 90 proc. rodziców, wybiera produkty do szkoły wspólnie ze swoimi pociechami. Blisko 1/3 ankietowanych deklaruje, że w pierwszej kolejności kieruje się w tej kwestii opinią dziecka, zaś 60 proc. deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt, jeśli spodoba się on dziecku.

Wśród najważniejszych cech, które muszą spełniać elementy wyprawki, badania wskazują  trwałość, jakość i funkcjonalność. Twórcy badania zwracają uwagę na rosnący trend eko, co przejawia się tym, że ponad 60 proc. respondentów zwraca uwagę na to, czy artykuły szkolne produkowane są w zrównoważony sposób, bez szkody dla środowiska.

Przed 1 września rodzice najczęściej kupują zeszyty, długopisy i ołówki, ubrania i obuwie, podręczniki, a także inne przybory piśmiennicze (jak np. linijka czy cyrkiel) – ponad 70 proc. wskazań. W dalszej kolejności badani deklarują także potrzebę uzupełnienia wyprawki o pomoce do poszczególnych przedmiotów, czyli np. lektury szkolne (ponad 60 proc. wskazań). Nieco ponad połowa rodziców planuje zakup piórnika i tornistra. Rzadziej kupowany będzie nowy sprzęt elektroniczny (takie plany ma jedna trzecia ankietowanych).

Twórcy badania zwracają uwagę, że poza przygotowaniem dziecka do nowego roku w szkole, dla rodziców istotna jest również organizacja miejsca do nauki w domu. Okazuje się, że 55 proc. respondentów planuje uzupełnić lub zorganizować od podstaw wyposażenie takiego kącika. Na liście zakupów najczęściej pojawiają się krzesła/siedziska (56 proc.) oraz elementy oświetlenia pokoju (54 proc.). Część opiekunów zamierza także kupić biurko (37 proc.), czy szafki lub szuflady do przechowywania szkolnych rzeczy (35 proc.).

Badanie pokazuje również, że niemal połowa rodziców (49 proc.) planuje kompletować wyprawkę, łącząc zakupy w sklepach stacjonarnych i w sieci. Co trzeci badany kupi szkolne produkty jedynie w sklepach stacjonarnych, zaś co szósty wyłącznie online.

Badanie SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii na zlecenie Empiku, przeprowadzone w dniach 16-20.07.2021 r. metodą CAWI na grupie 500 respondentów (reprezentatywna z uwagi na płeć, wiek i klasę wielkości miejscowości próba rodziców dzieci w wieku szkolnym do 15. roku życia).

Tags: Empik
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
„Wydaje mi się, że kolejnego lockdownu nie będzie” -mówi Aleksander Walczak, Dekada S.A.

„Wydaje mi się, że kolejnego lockdownu nie będzie” -mówi Aleksander Walczak, Dekada S.A.

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version