Na dniach miną dwa miesiące od momentu rozpoczęcia procesu szczepień w centrach handlowych. Poprosiliśmy Ministerstwo Zdrowia o dane odnośnie tego, ile szczepień w tym czasie w tych obiektach wykonano.
Pod koniec czerwca ruszyły szczepienia w centrach handlowych. Preparat w tychże obiektach może przyjąć każdy, kto posiada e-skierowanie i wypełnił kwestionariusz wstępnego wywiadu.
Wybierasz się na zakupy lub do kina? Koniecznie zaplanuj szczepienie jednodawkową szczepionką firmy Johnson&Johnson. To bardzo proste – wystarczy, że masz wystawione e-skierowanie i wypełnisz kwestionariusz wstępnego wywiadu. Zatem do dzieła. Zaszczep się – chroń siebie i Twoich bliskich – tak do udziału w szczepieniach zachęcali rządzący w komunikacie zamieszczonym na stronie www.gov.pl.
W akcję promocji szczepień włączyło się ok. 100 centrów handlowych, które jak wskazują rządowe szacunki miesięcznie odwiedza ok. 25 mln osób.
Chcemy, żeby szczepienia były dostępne wszędzie, a galerie są takim miejscem, gdzie spotyka się bardzo dużo osób – odwiedza sklepy czy kina – podkreślał w momencie startu szczepień szef Kancelarii Premiera, a zarazem odpowiedzialny za program szczepień Michał Dworczyk.
Komentarz resortu zdrowia
Redakcja Retail Journal zwróciła się do Ministerstwa Zdrowia z prośbą o dane dotyczące tego, ile szczepień wykonano dotychczas w centrach handlowych. Okazuje się, że zachęcający do udziału w szczepieniach – także w galeriach – resort takich danych nie posiada.
Resort zdrowia nie agreguje danych dot. szczepień w podziale na te wykonywane w centrach handlowych – mówi nam Justyna Maletka z Biura Komunikacji Ministerstwa Zdrowia.
Rąbka tajemnicy uchylił nam w tej sprawie w niedawnym wywiadzie dla naszej redakcji Krzysztof Poznański, dyrektor Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Przez trzy tygodnie lipca w szczecińskim centrum Galaxy zaszczepiło się 4439 osób, a we włocławskiej Wzorcowni w ciągu miesiąca – 1550, zaś w Galerii Bronowice w Krakowie przez pierwsze cztery dni do szczepienia przystąpiło 800 osób – wyliczał Poznański.
Spore zainteresowanie szczepieniami w centrach handlowych to według Poznańskiego efekt dwóch rzeczy.
Po pierwsze, jest to dość wygodne, gdyż można się zaszczepić przy okazji zakupów. Po drugie, jest to efekt wzmożonej świadomości – jeśli nie byliśmy przekonani, co do tego czy się szczepić, a przy okazji wizyty w centrum handlowym widzimy, że inne osoby stoją w kolejce do szczepienia, to mamy tu do czynienia z pewnego rodzaju elementem przekonywania do przyjęcia preparatu – tłumaczył nam dyrektor Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Do tej pory w Polsce w pełni zaszczepiło się prawie 19 mln osób.
Autor: Radosław Święcki