„100 procent energii wykorzystywanej w outletach Neinver w Polsce pochodzi z odnawialnych źródeł. Gdy jest to korzystne, wykorzystujemy warunki pogodowe do ogrzewania i chłodzenia obiektów” – mówi Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Head Poland, Central Europe Asset Management Director, Neinver.
Urszula Szewczyk: Jakie działania proekologiczne podjęli Państwo w Neinver?
Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Head Poland, Central Europe Asset Management Director, Neinver: Działania proekologiczne to stały element strategii zarządzania Neinver. Każdego roku spółka przeznacza znaczne środki, wprowadzając w swoich centrach i biurach usprawnienia oraz inicjatywy, które przyczyniają się do znacznej redukcji śladu węglowego, oszczędności wody i energii elektrycznej. Lokalnymi działaniami chronimy i wspieramy populacje zwierząt i naturalną roślinność. Zgodnie ze zobowiązaniem do zrównoważonego rozwoju, Neinver certyfikował swoje portfolio obiektów handlowych w Polsce w ramach BREEAM In-Use. Działania proekologiczne Neinver są regularnie audytowane i raportowane, w ramach strategii ESG – environmetal, social and governance.
Coraz częściej klienci zwracają uwagę na zaangażowanie ekologiczne zarówno obiektów handlowych jak i poszczególnych marek. Potwierdza to najnowsze badanie Neinver, przeprowadzone wśród klientów czterech regionów Polski. 40 procent badanych deklaruje, że kupując ubrania, wybiera te przyjazne środowisku. Tyle samo osób chętniej sięga po ofertę marek zaangażowanych ekologicznie. 30 procent klientów na produkty eko jest gotowych wydać więcej.
Wywiad z Elżbietą Urbańczyk publikujemy w ramach naszego autorskiego cyklu „Ekotydzień Branży Retail”.