Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Wydajemy na książki ponad 30 proc. więcej niż rok temu

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Newsy
0

Polacy coraz chętniej kupują książki – informuje Santander Bank Polska. Z analiz wydatków kartowych klientów banku wynika, że na przełomie lipca i sierpnia br. wykonaliśmy ponad 30 proc. więcej transakcji kartami w sklepach stacjonarnych i online niż rok temu.

Polacy czytają coraz więcej książek. Z przywołanych przez Santander Bank Polska danych Biblioteki Narodowej wynika, że poziom czytelnictwa jest w tym roku najwyższy od 2014 roku. Okazuje sie, że w ciągu ostatniego roku 42 proc. Polaków przeczytało choć jedną książkę lub przynajmniej jej fragment.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Tymczasem analitycy Santander Banku Polska przyjrzeli się temu, jak wyglądają zakupy Polaków, jeśli chodzi o książki.

Bank przenalizował wydatki kartowe swoich klientów w księgarniach stacjonarnych, salonach prasowych i sklepach internetowych i jak się okazuje na przełomie lipca i sierpnia wydatki te były o 34 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku i o ponad 50 proc. wyższe niż w 2019 roku.

Od stycznia do początku sierpnia br. klienci banku wydawali średnio 4 mln zł tygodniowo na zakupy w księgarniach i salonach prasowych, co oznacza wzrost o ok. 1 mln zł w porównaniu z rokiem poprzednim. Bank zwraca uwagę, że największy przyrost transakcji kartowych w tym sektorze miał miejsce tuż przed wakacjami, a obecnie ponownie obserwujemy tendencję wzrostową.

Jak wynika z analizy danych kartowych, nasi klienci wykonują w tym roku średnio o 15 tysięcy więcej transakcji w księgarniach i salonach prasowych niż przed rokiem. Szczytowym momentem zakupu produktów czytelniczych w pierwszej połowie roku był przełom maja i czerwca, kiedy wolumen transakcji przekroczył rekordowe 100 tysięcy tygodniowo – mówi Przemysław Chojecki, data scientist z Santander Bank Polska.


Z informacji Biblioteki Narodowej wynika, że książki najczęściej kupujemy sobie sami (45 proc.) bądź dostajemy w prezencie (34 proc.) lub pożyczamy od znajomych (32 proc.).

Szczególnie popularne jest obdarowywanie się książkami w okresie świątecznym. Z danych przytoczonych przez bank wynika, że pod koniec zeszłego roku konsumenci przeznaczali na ich zakup ponad 11 mln zł, czyli ponad trzykrotnie więcej niż w pozostałych okresach roku.

Tags: Santander Consumer Bankwydatki na książki
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł

Niedziele handlowe. Czy 29 sierpnia zrobimy zakupy?

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version