„Optymalizujemy zużycie zasobów naturalnych w każdym obszarze funkcjonowania centrum handlowego. Aby oszczędnie gospodarować energią, korzystamy z systemu automatycznego sterowania lampami LED na podstawie informacji z czujników natężenia oświetlenia. W centrach handlowych z portfolio Apsys Polska stosowany jest także zaawansowany system budynkowy BMS, który służy do monitorowania zużycia mediów” – mówi Izabela Turkiewicz, Apsys Polska.
Urszula Szewczyk: Czy działania proekologiczne wpisały się już na stałe w krajobraz rynku retail?
Izabela Turkiewicz, dyrektor regionalna zarządzania nieruchomościami Apsys Polska: O ochronie środowiska na pewno nie możemy mówić w kategoriach przejściowego trendu. Dziś jest już codziennością i na stałe wpisała się w strategie wielu firm, które kierują się społeczną odpowiedzialnością biznesu. Ekologia w dużej mierze wyznacza kierunek rozwoju rynku handlowego. Coraz więcej przedsiębiorstw w branży za podstawę swoich działań uznaje Agendę ONZ 2030, w której określonych zostało 17 celów zrównoważonego rozwoju. W Apsys podporządkowaliśmy nasze działania środowiskowe przede wszystkim dwóm z nich – odpowiedzialnej konsumpcji oraz wzrostowi gospodarczemu i godnej pracy. W pierwszym połączyliśmy racjonalne wykorzystanie zasobów, ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko, minimalizację wytwarzania odpadów, innowacyjne technologie w zarządzaniu obiektami, utrzymanie i poprawę wartości ekologicznej terenu oraz podnoszenie poziomu edukacji ekologicznej.
Wywiad publikujemy w ramach naszego autorskiego cyklu „Ekotydzień Branży Retail”.