W czwartek Netto otworzyło kolejne siedem sklepów w miejsce Tesco. Sieć planuje do końca tego roku otwarcie w sumie 150 takich placówek.
Przypomnijmy, że w połowie zeszłego roku wycofujące się z Polski Tesco zdecydowało się na sprzedaż części swojego biznesu (ok. 300 sklepów) Salling Group, właścicielowi sieci Netto. Po tym jak wiosną tego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaakceptował transakcję, Netto zaczęło proces przejmowania placówek Brytyjczyków.
Tylko w czwartek Netto otworzyło siedem takich sklepów. Chodzi o placówki w w Łodzi, Poznaniu, Pułtusku, Jędrzejowie, Mysłowicach, Malborku i Poddębicach. Łączna powierzchnia nowych placówek duńskiej sieci przekracza 6 300 mkw.
Debiut w Poddębicach i Pułtusku
Netto zwraca uwagę w komunikacie prasowym, że Poznań i Łódź to miasta, w których sieć jest już dobrze znana i posiada znaczący udział w lokalnym rynku dyskontów. W stolicy Wielkopolski otworzyła się już szesnasta placówka sieci, natomiast w Łodzi – trzynasta. Z kolei w Mysłowicach, Malborku i Jędrzejowie Netto posiadało dotychczas po jednym sklepie, a Poddębice i Pułtusk to miasta, w których Netto w czwartek zadebiutowało.
Nowo otwierane sklepy funkcjonują w unikatowym formacie Netto 3.0, który nawiązuje do stylu skandynawskiego. Jego wyznacznikami są minimalistyczny charakter wyposażenia i wyważona kolorystyka wystroju sklepów. Szerokie alejki, lampy zapewniające neutralne oświetlenie czy drewniane elementy wystroju zapewnić zaś mają kupującym komfort i przyjazną atmosferę robienia zakupów.
W celu udoskonalenia doświadczeń zakupowych klientów, sieć zamierza wprowadzić kasy samoobsługowe w 50 placówkach. Wszystkim cotygodniowym inauguracjom towarzyszą specjalne atrakcje, a oferta na otwarcie obejmuje obniżki cen produktów spożywczych i non-foodu do nawet -50 proc.
Do końca 2021 roku Netto planuje otworzyć w sumie 150 sklepów zlokalizowanych w miejscu dawnych placówek Tesco.
O Netto Polska:
Sieć handlowa, która w ciągu ponad 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju. Firma ma ok. 400 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.