Od dziś (7.09) gorzowskie centrum handlowe Nova Park wprowadza w każdy wtorek „godziny wyciszenia”. To ukłon w stronę osób o wysokiej wrażliwości na bodźce, takie jak mocne światło czy głośne dźwięki.
Dla większości osób ze spektrum autyzmu wizyta w centrach handlowych wiąże się z dużym dyskomfortem spowodowanym nadmiarem bodźców – dźwięków czy światła. Odpowiedzią na to wyzwanie są „godziny wyciszenia”, których celem jest ułatwienie zakupów w przestrzeniach handlowych, a tym samym funkcjonowania na co dzień, wszystkim o wysokiej wrażliwości na bodźce.
Od 7 września, czyli od dziś „godziny wyciszenia” wprowadza centrum handlowe NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim. Będą one obowiązywały w każdy wtorek w godzinach 15.00-18.00. To ukłon w stronę osób o wysokiej wrażliwości na bodźce, takie jak mocne światło czy głośne dźwięki.
W galerii zostaną wyłączone muzyka oraz wiszące monitory reklamowe, zaś oświetlenie zostanie częściowo przygaszone.
Kto przyłączył się do inicjatywy?
W planie jest jedynie emisja niezbędnych komunikatów głosowych, a natężenie światła ma być optymalne dla każdego. Do inicjatywy przyłączą się również wybrane sklepy obecne w NoVa Park, które także zdecydowały się w tym czasie przyciszyć muzykę oraz przygasić oświetlenie. Wśród nich znalazły się m.in. Bershka, Mohito, Intersport, PEPCO, Wojas, New Yorker, SPAR, Empik czy Bazylia i Groszek.
Dochodzące z każdej strony ostre dźwięki czy jasne światło burzą w niektórych osobach ich spokój wewnętrzny. Dla osób z wysoką wrażliwością na bodźce, zbyt duża liczba impulsów może być dokuczliwa i może prowadzić do wystąpienia uczucia dyskomfortu, co w praktyce utrudnia np. zrobienie zakupów w centrum handlowym. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, chcemy, aby NoVa Park było miejscem przyjaznym każdemu, a zakupy przebiegały komfortowo również dla osób ze spektrum autyzmu. Dlatego też zdecydowaliśmy się wprowadzić „godziny wyciszenia” w NoVa Park – wyjaśnia w komunikacie prasowym wydanym przez centrum handlowe Anna Krajczyńska, starszy specjalista ds. marketingu NoVa Park.
O NoVa Park
NoVa Park to największe i najnowocześniejsze centrum handlowo-rozrywkowe w regionie, którego otwarto 18 kwietnia 2012 roku. Znajduje się w centrum Gorzowa Wielkopolskiego, w bezpośrednim sąsiedztwie kulturalnych i rozrywkowych symboli miasta, bulwaru nadwarciańskiego oraz głównych szlaków komunikacyjnych. Na terenie obiektu funkcjonują: supermarket SPAR oraz liczne sklepy i punkty usługowe, w tym unikalne na rynku lokalnym marki takie jak: Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, Cropp, House, Reserved Kids, C&A, Medicine, Home&You, Duka, Homla, Super-Pharm, Sephora, Smyk, Intersport, 4F, Adidas, Reebok, New Balance, Puma, Sizeer, 50 Style, W.KRUK, SunLoox czy North Fish. Do dyspozycji klientów jest również klub fitness Fabryka Formy.