Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

InPost prezentuje wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 r.

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Newsy
1

InPost osiągnął w pierwszym półroczu tego roku przychody w wysokości 1,65 mld zł. To wzrost o 54 proc. rok do roku. Całkowita liczba paczkomatów wynosi zaś ponad 15,5 tys.

InPost wydał komunikat dotyczący swoich wyników finansowych w pierwszym półroczu tego roku. Okazuje się, że spółka osiągnęła w tym okresie przychody w wysokości 1,65 mld zł, co oznacza wzrost o 54 proc. rok do roku.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Z kolei skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 73 proc. do poziomu 695 mln zł, zaś marża EBIDTA wyniosła 42,1 proc. i wzrosła w przybliżeniu o 470 punktów bazowych, w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

W pierwszym półroczu tego roku wolumen paczek w kraju wzrósł o 53 proc. rok do roku, do 199 mln, co było efektem zwiększenia liczby skrytek o 74 proc. do prawie 1,9 mln. Z kolei wolumen paczek obsłużonych na rynkach zagranicznych wzrósł o 314 proc. rok do roku, do 2,9 mln paczek, dzięki zwiększeniu liczby paczkomatów w Wielkiej Brytanii o 110 proc. oraz pojemności skrytek o 115 proc.

Nakłady inwestycyjne wzrosły natomiast o 53 proc. rok do roku, do 329 mln zł, zaś wolne przepływy pieniężne wzrosły o 90 proc., do poziomu 400 mln zł, przy poprawie wskaźnika konwersji gotówki do 58 proc. wobec 52 proc. w pierwszej połowie zeszłego roku.

Na koniec półrocza InPost zanotował w Polsce 7 mln aktywnych użytkowników aplikacji „InPost Mobile”. Ponadto zawarto umowy partnerskie z sześcioma miastami w ramach programu „Green City”, w ramach którego InPost oferuje szereg innowacyjnych inicjatyw na rzecz środowiska.

Spółka przypomina w komunikacie, że na początku lipca sfinalizowała nabycie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie „poza domem”. Wartość transakcji wyniosła 513 mln EUR. W efekcie Grupa InPost stała się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce w formacie „poza domem”. Ponadto na początku lipca wprowadzono w Polsce InPost Fresh – nową platformę dostaw żywności, a także wdrożono pierwsze autonomiczne paczkomaty zasilane z odnawialnych źródeł energii.

„Przyspieszona cyfryzacja ma charakter strukturalny”

InPost przypomina również, że został wyróżniony jako jeden z najlepszych pracodawców w Polsce w 2021 roku.

Po wyjątkowo mocnym początku 2021 roku InPost odnotował kolejny świetny kwartał. Pomimo bezprecedensowego wzrostu w drugim kwartale ubiegłego roku, zwiększyliśmy przychody o 30 proc. rok do roku, poprawiliśmy rentowność naszej działalności i dokonaliśmy ogromnych postępów, jeśli chodzi o kluczowe inicjatywy wspierające naszą strategię rozwoju w całej Europie. Zakładamy, że niepewność związana z COVID-19 w krótszym okresie nadal się utrzyma – jednak jestem pewny, że przyspieszona cyfryzacja ma charakter strukturalny i będzie napędzać rozwój e-commerce, przy większym nacisku na zrównoważony rozwój, co trwale zmieni preferencje konsumentów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Całkowita liczba paczkomatów InPost wzrosła w pierwszym półroczu 2021 roku o 56 proc. rok do roku do 15 572 urządzeń.

 

oprac. Radosław Święcki

Tags: Paczkomaty Inpost
ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
Jedyny taki sklep w galerii handlowej: „Sprzedajemy rzeczy od 2 zł do 2000 zł” [WYWIAD]

Jedyny taki sklep w galerii handlowej: "Sprzedajemy rzeczy od 2 zł do 2000 zł" [WYWIAD]

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version