Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Znowu odwiedzamy restauracje, także te w centrach handlowych

przez Radosław Święcki
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy
0
Materiały prasowe

Materiały prasowe

W sierpniu – jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych – do małych i średnich obiektów handlowych wróciło 89 proc. klientów w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Odczuwają to nie tylko handlowcy, ale też restauratorzy.

Footfall w centrach handlowych rośnie, przekraczając znacznie poziom odwiedzalności sprzed roku. Polska Rada Centrów Handlowych podała, że w sierpniu do małych i średnich obiektów handlowych wróciło 89 proc. klientów w porównaniu z sierpniem 2019 roku, czyli okresem, gdy o pandemii jeszcze nikt nie słyszał.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Eksperci zwracają uwagę, że Polacy wrócili nie tylko do sklepów.

W ostatnich dwóch miesiącach obserwujemy powrót klientów nie tylko do sklepów. Kupujący wrócili także do restauracji i kawiarni, a tym samym znów zaczęli korzystać w pełni ze wszystkich funkcji, jakie dziś oferują centra. Obiekty handlowe ponownie stały się miejscami spotkań, integracji i relaksu, a nie tylko szybkich zakupów – podkreśla Marta Drzewiecka, Director w Newbridge.

Powrotom sprzyjają nastroje. Okazuje się, że 3 na 4 Polaków nie ma obaw związanych z zakupami w centrach handlowych, co jest wynikiem najlepszym od wybuchu pandemii. Z informacji przekazanych przez Deloitte wynika, że niemal dwie trzecie Polaków jest gotowych dziś pójść do restauracji i zjeść lunch bądź wpić kawę przy stoliku, a nie jak w ostatnich miesiącach zamawiać jedzenie na wynos lub z dowozem. W tym wypadku również mamy do czynienia z najlepszym wynikiem od wielu miesięcy.

Podobny odsetek nie ma obecnie oporów przed spotkaniami face to face, co jest kluczowe chociażby dla powrotu kultury foodie, czyli m.in. sprawnego działania stref food court, czy organizacji wydarzeń z atrakcjami gastronomicznymi (np. popularnych zlotów food trucków). Tego typu akcja ostatnio cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem w centrum handlowym Nowe Czyżyny w Krakowie.

„Znów jemy na mieście i w centrach handlowych”

O tym, że Polacy wracają do restauracji świadczyć może chociażby spadek sprzedaży m.in. wędlin (o 4,7 proc.) i warzyw (o 4 proc.). Dane w tym zakresie podaje Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Zamiast przyrządzać potrawy w domu, znów jemy na mieście i w centrach handlowych, ale także nie rezygnujemy z zamawiania na wynos i z dostawą, co dodatkowo wspiera restauratorów. Fakt, że spada sprzedaż produktów typowych dla domowej kuchni, pokazuje wyraźnie, że Polacy wracają do zwyczajów sprzed wybuchu pandemii – komentuje Marta Drzewiecka.

Powrót Polaków do lokali gastronomicznych widać również na konkretnych przykładach z portfolio Newbridge. Tylko w lipcu tego roku w porównaniu do lipca zeszłego roku w centrum handlowym Nowe Czyżyny w Krakowie obroty najemców segmentu gastronomii wzrosły o blisko 36 proc. Z kolei w Nowych Bielawach w Toruniu restauracje zanotowały wzrost rzędu ponad 15 proc.

Obserwujemy dziś trzy grupy klientów restauracji. Pierwsza odwiedza je przy okazji zakupów, robiąc sobie przerwę na lunch, kawę czy deser w strefie food court lub w samym lokalu. Druga grupa odwiedza centra z myślą o konkretnej restauracji, często są to mieszkańcy okolicznych osiedli, którzy przychodzą na obiad. Trzecia grupa to powoli wracający do biur pracownicy. Ta ostatnia jest szczególnie zauważalna w Nowych Czyżynach – tłumaczy Marta Drzewiecka.

Przed restauratorami, ale i całym rynkiem retail wciąż jest wiele pracy. Ostatnie miesiące pokazują jednak, że możliwy jest powrót na właściwe tory, zwłaszcza, że prognozy o upadku handlu tradycyjnego były zbyt pochopne, co widać zarówno we wskaźnikach odwiedzin galerii, wysokiej konwersji, jak i w najnowszych danych, pokazujących odpływ klienta z online na rzecz sklepów stacjonarnych – dodaje.

O Newbridge Poland

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typu convenience oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge – zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. 

oprac. Radosław Święcki

Tags: Newbridge Polandodwiedzalność centrów handlowych
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Paskalizacja, czyli utrwalanie żywności pod wpływem ciśnienia. To będzie światowy trend przemysłu spożywczego

Paskalizacja, czyli utrwalanie żywności pod wpływem ciśnienia. To będzie światowy trend przemysłu spożywczego

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version