9 września Action uruchomił swój najnowszy market w Tychach. To kolejna w ostatnim czasie placówka sieci uruchomiona na Śląsku. W sumie Action posiada w regionie blisko 30 sklepów.
Otwarcie kolejnych sklepów w najważniejszych miastach Konurbacji Górnośląskiej to dla nas naturalny krok w rozwoju sieci Action. To właśnie na terenie województwa śląskiego, w Katowicach, działa centrala polskiego oddziału firmy. Pracujemy również nad uruchomieniem w pobliżu Tych i Bierunia drugiego centrum dystrybucyjnego w Polsce, co umocni pozycję Action na południu Polski i przyczyni się do dalszej ekspansji marki w kraju – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.
Główne biuro Action Polska mieści się od czterech lat w Katowicach. Miasto to – jak podkreślono w komunikacie prasowym – stało się centrum decyzyjnym firmy, co ułatwiło rozbudowę sieci sklepów nie tylko w aglomeracji Górnośląsko-Zagłębiowskiej, ale też w innych województwach. Pierwszy market na Śląsku został otwarty w 2018 roku w Częstochowie. Kolejne otwarcia miały miejsce w Dąbrowie Górniczej, Rybniku, Bytomiu, następnie otwarto pierwszy sklep w Gliwicach.
Skąd popularność Action Polska?
Przedstawiciele Action Polska podkreślają, że popularność ich sklepów to efekt szerokiego, często rotującego asortymentu artykułów codziennego użytku, atrakcyjnych cen czy dogodnej lokalizacji sklepów (w pobliżu ważnych szlaków komunikacyjnych i osiedli mieszkaniowych).
Otwarty dziś sklep Action w Tychach zajmuje powierzchnię prawie 940 mkw. i znajduje się na parterze nowej części centrum handlowego Gemini Park, gdzie funkcjonuje ponad 130 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych, w tym popularne drogerie, markety obuwnicze, z elektroniką, oraz akcesoriami dla dzieci.
Otwarty przed tygodniem market w Gliwicach mieści się na parterze parku handlowego Arena i zajmuje powierzchnię 890 mkw.
Action informuje również, że przygotowuje się do otwarcia nowego centrum dystrybucyjnego, które zlokalizowane będzie na granicy Tych i Bierunia. Aktualnie trwają prace wykończeniowe zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynku. Przekazanie centrum przez wykonawcę jest planowane na koniec września. Wtedy rozpoczną się pierwsze testy operacyjne m.in. w zakresie IT. Następnie centrum dystrybucyjne zostanie wypełnione pierwszymi artykułami z asortymentu Action.
Ulokowaliśmy centrum dystrybucyjne na granicy Tych i Bierunia, ponieważ zapewnia nam to dostęp do świetnej infrastruktury komunikacyjnej oraz znajduje się niedaleko centrali naszej firmy w Katowicach. Dostawy do sklepów Action będziemy sukcesywnie realizować w ciągu kolejnych miesięcy – podkreśla Sławomir Nitek.
O ACTION
Action to szybko rozwijająca się międzynarodowa sieć dyskontów niespożywczych z 1800 sklepami w Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Austrii, Polsce i w Czechach. We wszystkich krajach zapewnia pracę ponad 50 tys. osób, z czego 41 tys. jest zatrudnionych bezpośrednio przez Action. W 2020 roku całkowita sprzedaż netto wyniosła 5,6 mld euro. Około jedna trzecia z ponad 6 tys. produktów w sklepach Action jest częścią standardowego asortymentu. Cała reszta szybko się zmienia, a dodatkowo każdego tygodnia firma wprowadza na półki ponad 150 nowych artykułów. Asortyment obejmuje produkty z 14 kategorii: dekoracje, DIY, zabawki i rozrywka, hobby, multimedia, artykuły gospodarstwa domowego, ogród, pranie i sprzątanie, żywność i napoje, pielęgnacja ciała, zwierzęta domowe, sport, odzież i pościel. Action posiada obecnie 135 sklepów w Polsce i zatrudnia ponad 2000 osób.
oprac. Radosław Święcki