Na mocy zawartej ponad rok temu transakcji Netto przejmuje kolejne sklepy po Tesco. W czwartek doszło do otwarcia pięciu takich placówek.
Przypomnijmy, że w czerwcu zeszłego roku doszło do zawarcia transakcji, za sprawą której wycofujące się z Polski Tesco zdecydowało o sprzedaży części swojego biznesu Salling Group, właścicielowi Netto.
Gdy wiosną br. Urząd Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał w tej sprawie zgodę, Netto zaczęło proces przejmowania placówek po Tesco. Do tej pory otwarto blisko 90 takich sklepów.
Tylko wczoraj (9 września) Netto otworzyło pięć kolejnych sklepów w miejsce Tesco. Chodzi o placówki w Krakowie, Toruniu, Gostyninie, Górze i Dobrym Mieście. Ich łączna powierzchnia to ok. 3 500 mkw.
Sieć zwraca uwagę w komunikacie, że w Górze, Gostyninie i Dobrym Mieście funkcjonowało dotychczas po jednym sklepie Netto. Z kolei w Krakowie i Toruniu od czwartku działają w sumie cztery placówki Netto.
Unikatowy format
Nowo otwierane sklepy funkcjonują w unikatowym formacie Netto 3.0, który nawiązuje do stylu skandynawskiego. Jego wyznacznikami są m.in. minimalistyczny charakter wyposażenia i wyważona kolorystyka wystroju sklepów.
Netto podkreśla, że w celu udoskonalenia doświadczeń zakupowych klientów, w ciągu pół roku zamierza wprowadzić kasy samoobsługowe w 50 placówkach.
Netto przyciąga klientów w kolejnych miastach, jego zaletą zdecydowanie jest szeroka oferta. Mówimy o ponad 3 000 produktach w stałej ofercie, w tym o około 1 000 produktów marek własnych – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto.
Argumentem, który przekonuje do wyboru Netto, niewątpliwie są też atrakcyjne ceny i cotygodniowe promocje na asortyment spożywczy i non-food. Z tego powodu Netto to dobre miejsce na codzienne zakupy, ale też dobry wybór, gdy powstaje potrzeba uzupełnienia domowych zapasów – dodaje.
Wszystkim cotygodniowym inauguracjom towarzyszą specjalne atrakcje, a oferta na otwarcie obejmuje obniżki cen produktów spożywczych i non-food do nawet 50 proc.
Jak wspomniano, Netto przejęło dotychczas prawie 90 placówek w miejsce Tesco. Do końca roku sieć planuje otworzyć łącznie ok. 200 takich sklepów Zakończenie procesu konwersji planowane jest na połowę przyszłego roku.
O Netto Polska:
Sieć handlowa, która w ciągu ponad 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 400 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską, sieć obecna jest w Danii i Niemczech.
oprac. Radosław Święcki