„W przyszłym tygodniu zaktualizujemy aplikację i samą funkcję Rossmann GO” – zapowiada w komentarzu dla Retail Journal Agata Nowakowska, rzeczniczka sieci Rossmann. W ciągu 9 miesięcy funkcjonowania, z Rossmann GO skorzystało blisko pół miliona użytkowników aplikacji sieci.
1 grudnia zeszłego roku w aplikacji Rossmanna pojawiła się nowa funkcja – zakupy bezobsługowe Rossmann GO. Opcja ta miała na celu usprawnienie dokonywania zakupów w okresie pandemii, tak by nie było już konieczne czekanie w kolejce do kasy samoobsługowej bądź tradycyjnej kasy.
Po prostu: wchodzisz, skanujesz produkty telefonem dzięki aplikacji Rossmann PL, wkładasz do swojej torby, płacisz online (ale jeśli chcesz, jest też możliwość zapłacenia w kasie samoobsługowej lub tradycyjnej), wychodzisz – informował w komunikacie prasowym Rossmann.
Zalety rozwiązania wskazywał wiceprezes Rossmanna Marcin Grabara.
Rossmann GO to nowy sposób robienia zakupów w naszych drogeriach, z możliwością płacenia przy użyciu płatności mobilnych w telefonie, bez konieczności podchodzenia do kasy. Nasi klienci, nawet jeśli robią też zakupy online, ciągle wolą osobiście przychodzić do sklepów, by sprawdzić kolor czy skład produktu, oglądać nowości, wreszcie zasięgnąć porady. Naszym zadaniem jest sprawić, by te zakupy były proste i przyjemne – tłumaczył Grabara.
Za zakupy klienci płacą z poziomu telefonu – podpiętą kartą, Blikiem, przelewem online, przez Google Pay lub Apple Pay.
Skorzystało prawie pół miliona klientów
Po 9 miesiącach funkcjonowania Rossmann GO redakcja Retail Journal zwróciła się do sieci z pytaniem o to, jak wygląda zainteresowanie funkcją.
– Od momentu wprowadzenia, Rossmann GO cieszy się dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów. Od grudnia zeszłego roku z funkcji skorzystało prawie pół miliona użytkowników aplikacji Rossmann PL. Cieszy nas fakt, że powracają oni po pierwszej transakcji i kolejne zakupy realizują także z Rossmann GO – podkreśla w komentarzu dla naszego portalu Agata Nowakowska, rzeczniczka Rossmanna.
Nowakowska w komentarzu dla naszego portalu ujawnia, że Rossmann GO już niebawem czekają zmiany.
– Niedawno zrobiliśmy też badania fokusowe wśród klientów. Wyniki pokazały, że warto rozwijać Rossmann GO. W przyszłym tygodniu zaktualizujemy aplikację i samą funkcję. Użytkownik w jeszcze łatwiejszy sposób będzie mógł skorzystać z tej formy zakupów. Na ekranie startowym wyświetli się dedykowany, jasno oznaczony przycisk Rossmann GO. Po kliknięciu w niego, użytkownik rozpocznie zakupy w drogerii – wyjaśnia rzeczniczka sieci.
Sieć Rossmann jest obecna w Polsce od 1993 roku. W lutym tego roku otwarto 1500 placówkę sieci (mieści się ona w Łodzi na ulicy Piotrkowskiej 157).
Autor: Radosław Święcki