Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

W centrach Gemini Park utrzymuje się dwucyfrowy wzrost obrotów 

W wakacje Polacy nie zrobili sobie urlopu od zakupów - podaje spółka Gemini.

przez Urszula Szewczyk
29 września 2021
w Centra handlowe
1

Jak podaje w komunikacie prasowym spółka Gemini Holdng w polockdownowej rzeczywistości należące do spółki centra handlowe radzą sobie coraz lepiej. Rosną w nich nie tylko wskaźniki odwiedzin, ale przede wszystkim wskaźniki obrotowe.

Klienci centrów Gemini Park wydają coraz więcej. Już piąty miesiąc z rzędu obiekty w Tarnowie, Bielsku-Białej i Tychach notują obroty wyższe zarówno od tych obserwowanych w nich rok temu, jak również w stosunku do 2019 r. Wakacje przyniosły umocnienie tego pozytywnego trendu.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

W lipcu, rok do roku, w Gemini Park Tarnów obroty wzrosły o 18%. W porównaniu do lipca 2019 również zanotowano skok – o 7%. Trend ten utrzymał się także w sierpniu. W zestawieniu z rokiem ubiegłym klienci wydali o 22% więcej, a w porównaniu do sierpnia 2019 aż o 12%.

Podobnie sytuacja kształtowała się w Gemini Park Bielsko-Biała. Lipcowe obroty, rok do roku, były tu wyższe o 10%. Z kolei w kontrze do lipca 2019 roku o 9%. Sierpień przyniósł dalsze wzrosty. Rok do roku o 20%, a w zestawieniu z sierpniem 2019 o 12%.

W Gemini Park Tychy również rosną obroty. W lipcu br. w porównaniu do lipca 2020 zanotowano tu obroty wyższe o ponad 16%, w zestawieniu z lipcem 2019 obserwowano z kolei wzrost o ponad 12%. Zbliżone wyniki odnotowano w sierpniu. Rok do roku obroty wzrosły tu o ponad 19%, a zestawieniu z lipcem 2019 o ponad 14%.

We wszystkich centrach z naszego portfolio obserwujemy dziś ten sam pozytywny trend. Z jednej strony, po fazie dynamicznego wzrostu, centra stabilnie odzyskują footfall, który wychyla się nawet poza wskaźniki rynkowe, notowane przez Polska Radę Centrów Handlowych. Z drugiej strony, obserwujemy bardzo wysoką konwersję – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding. – Oznacza to, że klienci, którzy wrócili, wydają w naszych centrach handlowych zdecydowanie więcej niż w latach ubiegłych. Widać to zresztą w rosnącej wartości koszyka zakupowego we wszystkich obiektach holdingu. Co istotne, nie jest to tylko chwilowe zjawisko, spowodowane np. „efektem odbicia” na rynku czy odroczoną konsumpcją, ale stabilny trend, który z miesiąca na miesiąc coraz wyraźniej się zaznacza i który wykazuje potencjał do dalszego wzrostu – dodaje. – Stale procentuje zarówno silna, regionalna pozycja trzech naszych centrów ulokowanych we wschodniej Małopolsce, na Podbeskidziu i na Śląsku, jak również ich tenant-mix’y dopasowane do lokalnych rynków i oparte w dużej mierze na modzie. To sprawia, że klienci, chętnie wybierają nas zarówno na szybkie, codzienne zakupy, jak również większy shopping całą rodziną. Nie bez znaczenia dla obecnych wyników są także nowości w ofertach, które wzbudzają ciekawość klienta.  Tylko od maja podpisaliśmy aż 17 nowych umów najmu. Kolejne są w toku. W Gemini Park Tychy już otwarto sklepy m.in. HalfPrice, Action i Media Expert, w Gemini Park Tarnów zadebiutowały marki m.in. PUMA, kaes i Homla, a w Gemini Park Bielsko-Biała pojawiły się m.in. sklepy SFD, Manzini, punkt usługowy Canal+, salon kosmetyczny AIKO Face & Body Zone oraz restauracja New York Pizza Department.

Sprzyjająca jest także ogólna sytuacja na rynku handlowym.

Od miesięcy nie mieliśmy tak dobrych nastrojów wśród konsumentów. Wprowadzony w galeriach reżim sanitarny, wsparty licznymi, własnymi procedurami bezpieczeństwa, sprawił, że kupujący czują się w nich w pełni bezpiecznie. W efekcie, dziś 3 na 4 Polaków nie ma już obaw przed wizytą w centrach handlowych. Ponad 60% nie ma oporów też przed wizytą w restauracji, co jest kluczowe dla powrotu wszystkich funkcji galerii*. Jednocześnie także płyną pozytywne wieści z rynku handlowego. Jak podał ostatnio GUS, wakacje przyniosły dalszy wzrost sprzedaży detalicznej rok do roku – w lipcu o 3,9%., w sierpniu o 5,4% – zauważa Anna Malcharek. – Co ważne z naszego punktu widzenia, wzrost sprzedaży notowano w tych kategoriach produktów, które pokrywają się z ofertą galerii handlowych tj. odzieży, obuwia czy kosmetyków. Jednocześnie też topniała nieco sprzedaż online. Ten przepływ klientów z Internetu do kanału tradycyjnego był mocno odczuwalny, także w skali mikro, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym – dodaje.

Mocno na wyniki Gemini Park wpłynęły także zmieniające się zachowania konsumentów.

W ostatnich miesiącach widać wyraźnie, że praktycznie zniknął „window shopping”. Klienci, którzy odwiedzają nasze centra robią to w konkretnym, często zaplanowanym celu, wydając przy tym znacznie więcej, niż w trakcie zakupów impulsywnych lub „przy okazji”. To napędza obroty i przyspiesza proces odrabiania strat – zauważa. – Robiący u nas zakupy mogą czuć się bezpiecznie. Od początku pandemii bezpieczeństwo było dla nas priorytetem, a wręcz głównym elementem profootfallowym. Sposób, w jaki wprowadziliśmy reżim sanitarny, sprawił, że klienci szybko się z nim oswoili, bo stał się on jednym z elementów customer exprience. Dziś traktują go jako naturalny element zakupów w naszych centrach – podsumowuje.

*Dane za Deloitte

O Gemini Holding

Gemini Holding Sp. z o.o. polska firma deweloperska z ponad 25 letnim doświadczeniem na rynku i dziesiątkami zrealizowanych z sukcesem inwestycji w kraju. Gemini Holding to obecnie jedna z dynamiczniej rozwijających się firm deweloperskich w Polsce i godny zaufania partner biznesowy. W portfolio holdingu znaleźć można dziś 3 popularne centra handlowe Gemini Park – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy.

Tags: Gemini Holding
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
City Mall Kępno z pozwoleniem na budowę

City Mall Kępno z pozwoleniem na budowę

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version