Jak podaje w komunikacie prasowym spółka Gemini Holdng w polockdownowej rzeczywistości należące do spółki centra handlowe radzą sobie coraz lepiej. Rosną w nich nie tylko wskaźniki odwiedzin, ale przede wszystkim wskaźniki obrotowe.
Klienci centrów Gemini Park wydają coraz więcej. Już piąty miesiąc z rzędu obiekty w Tarnowie, Bielsku-Białej i Tychach notują obroty wyższe zarówno od tych obserwowanych w nich rok temu, jak również w stosunku do 2019 r. Wakacje przyniosły umocnienie tego pozytywnego trendu.
W lipcu, rok do roku, w Gemini Park Tarnów obroty wzrosły o 18%. W porównaniu do lipca 2019 również zanotowano skok – o 7%. Trend ten utrzymał się także w sierpniu. W zestawieniu z rokiem ubiegłym klienci wydali o 22% więcej, a w porównaniu do sierpnia 2019 aż o 12%.
Podobnie sytuacja kształtowała się w Gemini Park Bielsko-Biała. Lipcowe obroty, rok do roku, były tu wyższe o 10%. Z kolei w kontrze do lipca 2019 roku o 9%. Sierpień przyniósł dalsze wzrosty. Rok do roku o 20%, a w zestawieniu z sierpniem 2019 o 12%.
W Gemini Park Tychy również rosną obroty. W lipcu br. w porównaniu do lipca 2020 zanotowano tu obroty wyższe o ponad 16%, w zestawieniu z lipcem 2019 obserwowano z kolei wzrost o ponad 12%. Zbliżone wyniki odnotowano w sierpniu. Rok do roku obroty wzrosły tu o ponad 19%, a zestawieniu z lipcem 2019 o ponad 14%.
We wszystkich centrach z naszego portfolio obserwujemy dziś ten sam pozytywny trend. Z jednej strony, po fazie dynamicznego wzrostu, centra stabilnie odzyskują footfall, który wychyla się nawet poza wskaźniki rynkowe, notowane przez Polska Radę Centrów Handlowych. Z drugiej strony, obserwujemy bardzo wysoką konwersję – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding. – Oznacza to, że klienci, którzy wrócili, wydają w naszych centrach handlowych zdecydowanie więcej niż w latach ubiegłych. Widać to zresztą w rosnącej wartości koszyka zakupowego we wszystkich obiektach holdingu. Co istotne, nie jest to tylko chwilowe zjawisko, spowodowane np. „efektem odbicia” na rynku czy odroczoną konsumpcją, ale stabilny trend, który z miesiąca na miesiąc coraz wyraźniej się zaznacza i który wykazuje potencjał do dalszego wzrostu – dodaje. – Stale procentuje zarówno silna, regionalna pozycja trzech naszych centrów ulokowanych we wschodniej Małopolsce, na Podbeskidziu i na Śląsku, jak również ich tenant-mix’y dopasowane do lokalnych rynków i oparte w dużej mierze na modzie. To sprawia, że klienci, chętnie wybierają nas zarówno na szybkie, codzienne zakupy, jak również większy shopping całą rodziną. Nie bez znaczenia dla obecnych wyników są także nowości w ofertach, które wzbudzają ciekawość klienta. Tylko od maja podpisaliśmy aż 17 nowych umów najmu. Kolejne są w toku. W Gemini Park Tychy już otwarto sklepy m.in. HalfPrice, Action i Media Expert, w Gemini Park Tarnów zadebiutowały marki m.in. PUMA, kaes i Homla, a w Gemini Park Bielsko-Biała pojawiły się m.in. sklepy SFD, Manzini, punkt usługowy Canal+, salon kosmetyczny AIKO Face & Body Zone oraz restauracja New York Pizza Department.
Sprzyjająca jest także ogólna sytuacja na rynku handlowym.
Od miesięcy nie mieliśmy tak dobrych nastrojów wśród konsumentów. Wprowadzony w galeriach reżim sanitarny, wsparty licznymi, własnymi procedurami bezpieczeństwa, sprawił, że kupujący czują się w nich w pełni bezpiecznie. W efekcie, dziś 3 na 4 Polaków nie ma już obaw przed wizytą w centrach handlowych. Ponad 60% nie ma oporów też przed wizytą w restauracji, co jest kluczowe dla powrotu wszystkich funkcji galerii*. Jednocześnie także płyną pozytywne wieści z rynku handlowego. Jak podał ostatnio GUS, wakacje przyniosły dalszy wzrost sprzedaży detalicznej rok do roku – w lipcu o 3,9%., w sierpniu o 5,4% – zauważa Anna Malcharek. – Co ważne z naszego punktu widzenia, wzrost sprzedaży notowano w tych kategoriach produktów, które pokrywają się z ofertą galerii handlowych tj. odzieży, obuwia czy kosmetyków. Jednocześnie też topniała nieco sprzedaż online. Ten przepływ klientów z Internetu do kanału tradycyjnego był mocno odczuwalny, także w skali mikro, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym – dodaje.
Mocno na wyniki Gemini Park wpłynęły także zmieniające się zachowania konsumentów.
W ostatnich miesiącach widać wyraźnie, że praktycznie zniknął „window shopping”. Klienci, którzy odwiedzają nasze centra robią to w konkretnym, często zaplanowanym celu, wydając przy tym znacznie więcej, niż w trakcie zakupów impulsywnych lub „przy okazji”. To napędza obroty i przyspiesza proces odrabiania strat – zauważa. – Robiący u nas zakupy mogą czuć się bezpiecznie. Od początku pandemii bezpieczeństwo było dla nas priorytetem, a wręcz głównym elementem profootfallowym. Sposób, w jaki wprowadziliśmy reżim sanitarny, sprawił, że klienci szybko się z nim oswoili, bo stał się on jednym z elementów customer exprience. Dziś traktują go jako naturalny element zakupów w naszych centrach – podsumowuje.
*Dane za Deloitte
O Gemini Holding
Gemini Holding Sp. z o.o. polska firma deweloperska z ponad 25 letnim doświadczeniem na rynku i dziesiątkami zrealizowanych z sukcesem inwestycji w kraju. Gemini Holding to obecnie jedna z dynamiczniej rozwijających się firm deweloperskich w Polsce i godny zaufania partner biznesowy. W portfolio holdingu znaleźć można dziś 3 popularne centra handlowe Gemini Park – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy.