Tylko od maja tego roku tenant-mix trzech sklepów zarządzanych przez Gemini Holding wzbogacił się o 16 nowych najemców. Łącznie wynajęli oni powierzchnię ponad 7,1 tys. mkw.
Dzięki skutecznie realizowanej strategii leasingowej, uatrakcyjniamy, także we współpracy z naszym partnerem firmą Colliers, ofertę wszystkich trzech obiektach Gemini Park. Ostatnie miesiące przynoszą prawdziwy wysyp umów z nowymi markami, zwłaszcza w kluczowych dla wizerunku tych obiektów segmentach, tj. m.in. mody, home, elektroniki czy rozrywki. Tym samym jeszcze bardziej umacniamy ich pozycję na regionalnych rynkach. Zwłaszcza, że wielu z nowych najemców wybrało nasze centra na swój lokalny debiut – mówi Joanna Zemczak, Senior Leasing Manager w Gemini Holding.
Nowy koncept kina i seria otwarć
Tak jest w Gemini Park Tychy. Od maja pozyskano tam 5 najemców, w tym operatora kinowego. Już pierwszego dnia po lockdownie otwarto pierwszy wówczas na Śląsku, mający 1300 mkw., sklep sieci HalfPrice. Kilka tygodni później zadebiutował natomiast liczący 578 mkw. powierzchni salon Media Expert. W swój rozwój zainwestowały też dotychczas obecne tu marki, np. CCC, której salon w nowym koncepcie otworzył się w nowej lokalizacji. Także dobudowywana część Gemini Park Tychy zyskuje najemców. Już otworzył się w niej mający 915 mkw. salon sieci Action, a niebawem ofertę zasili również liczący sobie 740 mkw. salon Bel-Pol. Dużym wydarzeniem będzie natomiast uruchomienie największego w Tychach, liczącego sobie 2300 mkw. i siedem sal, kina. Będzie to jednocześnie debiut nowego formatu na Śląsku stworzonego przez sieć Multikino. W sumie w ostatnich miesiącach nowi najemcy wynajęli w tyskiej galerii ponad 5800 mkw.
Duże zainteresowanie powierzchnią w Tychach potwierdza mocną pozycję centrum handlowego w regionie. Mimo trudnej sytuacji na całym rynku retail, najemcy postrzegają nas jako niezwykle atrakcyjną biznesowo lokalizację, w którą warto inwestować i w której można się rozwijać. Sprzyja temu zarówno duża rozpoznawalność obiektu na Śląsku, jego rodzinny charakter, jak również rynek, na którym działamy, a który obejmuje zasięgiem już ponad milion mieszkańców. Nie bez znaczenia dla tych inwestorów jest także ulokowanie Gemini Park pośrodku wciąż rozwijającego, ale jednocześnie doskonale znanego w regionie handlowego „power center”. Procentuje też rozbudowa samego Gemini Park, która potwierdza nasz rozwój – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
100 proc. najmu i kolejni najemcy
Ale nie tylko Gemini Park Tychy przyciąga najemców. Zyskuje również Gemini Park Tarnów. Ostatnie miesiące przyniosły obiektowi aż 4 umowy, obejmujące w sumie ponad 700 m kw. Jeszcze podczas wakacji w centrum zadebiutował pierwszy w regionie sklep marki Puma (90 mkw.). We wrześniu ofertę modową galerii zasiliły natomiast marki kaes (198 mkw.) oraz Lee Cooper (71 mkw.). Ofertę wyposażenia wnętrz centrum wzbogaciła natomiast marka Homla (357 mkw.).
Mimo iż Gemini Park Tarnów jest w 100% skomercjalizowany, to dzięki prowadzonej efektywnie rekomercjalizacji części powierzchni, a także trwającej przebudowie będziemy w stanie poszerzyć nasz tenant-mix o wiele nowości. W tym zwłaszcza o marki, które do tej pory w naszym regionie były nieodstępne. Pozwoli nam to nie tylko na dopełnienie kluczowego dla pozycjonowania centrum segmentu fashion, ale także na umocnienie naszej pozycji jako destynacji nr 1 w tej części Małopolski – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.
Ta ostatnia jest jednym z najmocniejszych atutów leasingowych galerii.
Najemcy, których ostatnio pozyskaliśmy, dostrzegli i docenili nie tylko niezachwianą od dekady silną pozycję na regionalnym rynku, ale także wynikający z tego ogromny potencjał leasingowy obiektu, zwłaszcza dla marek modowych. Jak mocna jest to pozycja, widać zarówno w poziomie komercjalizacji, unikalnym w dobie COVID-19, jak również w stale poszerzającym się, niezwykle chłonnym rynku, na którym działamy. Ten obejmuje swoim zasięgiem już blisko pół miliona klientów i daleko wykracza poza granice Tarnowa – dodaje dyrektor Gemini Park Tarnów.
Wyniki galerii przyciągają marki
Atrakcyjny rynek i mocna lokalnie marka jest także atutem Gemini Park Bielsko-Biała. Tylko od maja centrum handlowe pozyskało aż 7 nowych najemców, którzy łącznie wynajęli ponad 600 mkw. W galerii już otworzył się mający 65 mkw. salon kosmetyczny AIKO Face & Body ZONE, a także liczący sobie 50 m kw. salon Canal+. Ofertę handlową centrum zasilił również sklep z odżywkami i suplementami pod marką SFD (67 m kw.). Strefa food court z kolei zyskała New York Pizza Department (49 mkw.). W segmencie modowym pojawił się natomiast salon Manzini (70 mkw.), a w segmencie home salon Dom Snu (207 m kw.) Ponadto zawarto także umowę najmu z marką IKEA, która zdecydowała się uruchomić na powierzchni ponad 100 mkw. swój nowy koncept. W lokale inwestują również dotychczasowi najemcy Gemini Park Bielsko-Biała. Metamorfozę przeszedł salon jubilerski Apart, a także sklep należący do marki CCC.
W dobie pandemii marki ostrożniej podchodzą do ekspansji, decydując się na otwarcia tylko w dobrze rokujących biznesowo lokalizacjach. Gemini Park Bielsko-Biała należy do tego wąskiego grona. Do inwestycji przekonuje dziś zarówno niezachwiana pandemią, silna pozycja naszej marki na lokalnym rynku, szeroki tenant-mix oparty m.in. na modzie, usługach i rozrywce, ale także dostęp do rynku, który liczy sobie blisko 700 tys. potencjalnych klientów i obejmuje swoim zasięgiem największe ośrodki turystyczne w Beskidach, a także tereny przygraniczne z Czechami i Słowacją – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Do inwestycji skłania najemców jeszcze jedno.
Nasze centrum handlowe odzyskuje klientów i obroty szybciej niż cały rynek śląski i ogólnopolski. Tylko w sierpniu, w stosunku do wyników z sierpnia 2019, mogliśmy mówić o powrocie 87 proc. klientów. Był to wynik o ok. 2,5 pp lepszy niż notowany przez TOP-KEY dla całego rynku. Ten trend utrzymuje się już od maja. Rosną również obroty naszych najemców – w sierpniu, względem sierpnia 2019, aż o 12 proc. W czasie, kiedy dla potencjalnych najemców liczą się konkretne argumenty mające wpływ na powodzenie ich biznesu, my jesteśmy w stanie je zapewnić – dodaje dyrektor Gemini Park.