Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Centra handlowe są bezpieczne? [BADANIE]

Nie brakuje konsumentów, którzy oczekują zaostrzenia obostrzeń w galeriach

przez Radosław Święcki
26 października 2021
w Centra handlowe
1
Spadki odwiedzalności w galeriach handlowych. Fot. Pixabay

Spadki odwiedzalności w galeriach handlowych. Fot. Pixabay

Centra handlowe są postrzegane jako bezpieczne, a odwiedzający je klienci stosują się do wymaganych przez prawo zasad sanitarnych. To wnioski z badania „Bezpieczeństwo w centrach handlowych w dobie pandemii”. Przeprowadziła je firma badawcza Inquiry dla Polskiej Rady Centrów Handlowych. 

Polska Rada Centrów Handlowych przypomina w komunikacie prasowym, że sytuacja pandemiczna spowodowała daleko idące zmiany w zasadach bezpieczeństwa sanitarnego obowiązujących w centrach handlowych.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Od samego początku pandemii centra handlowe wdrożyły najwyższe standardy sanitarne. Jednocześnie zaś edukowały klientów i przypominały o odpowiedzialnych zachowaniach podczas zakupów. Mowa o noszeniu maseczek, zachowywaniu dystansu i dezynfekcji rąk.

Zobacz także: WYWIAD: Rory Mepham: Pandemia COVID-19 zwróciła uwagę konsumentów na centra convenience

We wrześniu br. firma badawcza Inquiry przeprowadziła wśród mieszkańców sześciu największych polskich aglomeracji badanie „Bezpieczeństwo w centrach handlowych w dobie pandemii”. Jego celem było sprawdzenie, czy konsumenci czują się bezpiecznie w obiektach handlowych.

Z badania wynika, że 69 proc. respondentów czuje się bezpiecznie podczas zakupów. Więcej, bo aż 81 proc. badanych twierdzi, że stosuje się do zasady DDM (dystans, dezynfekcja, maseczka). Z czego ponad połowa deklaruje, że stosuje się do tychże zasad w sposób zdecydowany. Jedynie 2 proc. osób odpowiedziało, że stanowczo nie stosuje się do wymogów.

Zasady sanitarne zbyt przesadzone?

Niespełna 70 proc. ankietowanych wyraża przekonanie, że zasady sanitarne, które utrzymują centra handlowe, są adekwatne do obecnej sytuacji. Z kolei zdaniem 13 proc. są one przesadzone. Co ciekawe, niemal identyczny odsetek badanych uznaje je za zbyt liberalne. W tej ostatniej kwestii wyróżniają się mieszkańcy Warszawy. Ci, częściej niż inni, woleliby, aby poziom wymogów sanitarnych był wyższy niż obecnie. W pozostałych aglomeracjach przewagę mają zwolennicy poluzowania zasad.

Z badań przeprowadzonych przez agencję Inquiry wynika, że znaczna część Polaków docenia wysiłek włożony przez firmy zarządzające centrami handlowymi, by można było zrobić potrzebne zakupy i wygodnie, i bezpiecznie. Jednocześnie dużej zmianie uległy zachowania zakupowe – klienci bardzo zwracają uwagę na bezpieczeństwo i stosują się do wprowadzonych zasad – komentuje wyniki badania Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Na odpowiedzialne podejście klientów do kwestii bezpieczeństwa zwraca również uwagę Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Większość uczestników badania uważa, że obostrzenia są adekwatne do sytuacji i się do nich stosuje. Powszechnie zauważane i akceptowalne są działania właścicieli i zarządców centrów handlowych, które mają na celu stosowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i skrupulatne przestrzeganie wytycznych sanitarnych. Te zasady oraz edukacja konsumentów mają wpływ na poczucie bezpieczeństwa w odwiedzanych centrach handlowych – podkreśla Poznański.

Polska Rada Centrów Handlowych rekomenduje w najbliższych miesiącach podtrzymanie obecnie obowiązujących obostrzeń. Jak mówi dyrektor PRCH, jest to wyraz odpowiedzialnej troski o zdrowie Polaków.

Umożliwi to bezpieczną realizację przez nich codziennych potrzeb zakupowych oraz zabezpieczy biznesy najemców, usługodawców, a także właścicieli i zarządców centrów handlowych – wyjaśnia Krzysztof Poznański.

Co 6. klient wrócił do dawnych zwyczajów

Uczestników badania zapytano również, czy w związku z pandemią zmienili sposoby korzystania z centrów handlowych. 1/3 respondentów odpowiedziała, że ogranicza lub maksymalnie skraca obecnie czas wizyty w galeriach. Jedynie 15 proc. konsumentów powróciło już do swoich starych zwyczajów sprzed pandemii.

Badanie przeprowadzono w dniach 13-28 września 2021 br. metodą CAWI na grupie 3020 respondentów z 6 największych aglomeracji w Polsce.

 

Zobacz też: PRCH: około połowa najemców skorzystała z nowelizacji ustawy covidowej

Tags: Polska Rada Centrów Handlowych
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Dział Leasing & Retail w Grupie Neinver ma nowego szefa

Dział Leasing & Retail w Grupie Neinver ma nowego szefa

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version