Infoscan podpisał list intencyjny z Grupą Modne Zakupy – właścicielem czołowego sklepu e-commerce z bielizną w polskim Internecie. List ten stanowi wstęp do potencjalnej zmiany obszaru działalności Infoscan na dynamicznie rozwijającą się branżę e-commerce. Strony umowy zakładają nawiązanie współpracy, niewykluczającej powiązania kapitałowego.
Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o. działa w branży e-commerce. Prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną, odzieżą oraz akcesoriami erotycznymi. Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Baza aktywnych użytkowników to ok. 650 tys. osób. W 2020 roku grupa wygenerowała ponad 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Dostrzegamy ogromny potencjał dalszego wzrostu rynku e-commerce, szczególnie w segmencie bielizny. Ostatnie lata stały pod znakiem dynamicznego wzrostu skali zakupów w sieci, a pandemia, zmiany zwyczajów zakupowych i dostosowanie oferty firm logistycznych tylko wzmocniły ten trend. Uważamy, że wejście w branżę e-commerce to dobra decyzja biznesowa, a zarazem bardzo ciekawa propozycja dla Akcjonariuszy Infoscanu- komentuje Kamil Gaworecki, Prezes Zarządu Infoscan.

Więcej: GUS o e-commerce we wrześniu. Eksperci komentują
Branża z potencjałem
Wśród głównych udziałowców GMZ.CO są Grażyna Piotrowska-Oliwa, która jest prezeską GMZ.co/Grupa Modne Zakupy. Jest także członkiem Rady Dyrektorów Pepco Group Limited NV oraz AR Packaging Group AB. Przez blisko 20 lat związana była głównie z sektorem telekomunikacyjnym. W latach 2015–2020 zarządzała Virgin Mobile Polska. Wcześniej była m.in. prezesem PTK Centertel (operator sieci Orange), członkiem zarządu ds. sprzedaży w PKN Orlen i prezesem PGNiG. Do grona współwłaścicieli GMZ.co należą także m.in. Mizyak Investments Corp., Wojciech Uchman, mający za sobą doświadczenie na kluczowych stanowiskach m.in w Orange Polska, Emitelu czy Virgin Mobile oraz Dagmara Malczewska-Grzelak – członek zarządu w Grupie Modne Zakupy, założycielka Intymna.pl.
Grupa Modne Zakupy to biznes, który zaspokaja rosnącą potrzebę rynkową. W segmencie sprzedaży bielizny online jest jeszcze wiele do zrobienia. Mamy wiedzę, doświadczenie i pomysły, jak wykorzystać ten potencjał – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes GMZ.co/Grupa Modne Zakupy.
Według danych PMR (2020), wartość brutto sprzedaży bielizny online szacuje się na 2,5 mld zł. Według prognoz, w 2025 roku wyniesie 4,2 mld zł, co stanowi wzrost względem 2020 roku o 68 proc. Zwiększa się również udział sprzedaży bielizny w rynku handlu detalicznego odzieżą i obuwiem. Szacuje się, że w 2025 roku segment ten będzie stanowił 14,5 proc., czyli ponad 15 proc. więcej niż w 2020 roku.