Dziś (9 listopada) Grupa Carrefour ogłosiła nawiązanie strategicznego partnerstwa z Meta. Wspólne działania mają wspomóc proces cyfrowej transformacji sieci w dziewięciu zintegrowanych krajach. Z inicjatywy skorzystają zarówno klienci, jak i pracownicy Carrefoura.
Grupa Carrefour i Meta zapowiadają szeroko zakrojoną współpracę z zakresu komunikacji wewnętrznej, employee experience, relacji z klientami, reklamy cyfrowej, digitalizacji gazetek handlowych, komunikacji lokalnej oraz social commerce. Przy realizacji planów zostaną wykorzystane takie autorskie platformy i serwisy Meta, jak Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger i Workplace.
Meta zobowiązała się pomóc Grupie Carrefour w rozwinięciu mobilnego środowiska poprzez udostępnienie autorskich programów rozwoju. Plany zakładają m.in. zapewnienie klientom spersonalizowanych, natychmiastowych doświadczeń poprzez platformy WhatsApp i Messenger. Dodatkowo sieć zapewni managerom sklepów dostęp do narzędzi lokalnej komunikacji działających w środowisku Meta, które mają ułatwić lokalne działania digital marketingowe.
Współpraca między firmami ma pozwolić również na rozwój nowych, spersonalizowanych formatów e-katalogów oraz cyfryzację działań promocyjnych z pomocą WhatsApp Business API.
Klienci chcą cyfryzacji gazetek
W komunikacie prasowym zwrócono uwagę, że oczekiwaną przez konsumentów zmianą jest cyfryzacja gazetek promocyjnych. Badania przeprowadzone przez Ipsos we Francji pokazały, że aż 70 proc. tamtejszych konsumentów woli cyfrowe materiały.
Carrefour i Meta chcą zarazem rozwinąć nowe rozwiązania na Carrefour Links, platformie do zarządzania efektywnością kampanii reklamowych.
Kolejnym priorytetowym obszarem współpracy obu przedsiębiorstw jest udostępnienie wszystkim pracownikom sieci Workplace, autorskiego narzędzia Meta służącego do komunikacji biznesowej. Rozwiązanie będzie sukcesywnie wprowadzane w dziewięciu zintegrowanych krajach sieci (Francja, Włochy, Hiszpania, Rumunia, Polska, Belgia, Tajwan, Argentyna, Brazylia).
Docelowo ma powstać sieć pracowniczych społeczności, które będą mogły współpracować ze sobą, niezależnie od kraju, jednostki biznesowej czy stanowiska. Poprzez eliminację silosów i integrację pracowników, Workplace pozwoli Carrefour na tworzenie bardziej bezpośrednich relacji i poświęcenie czasu w operacjach, koncentrując się na najlepszej obsłudze klientów.
Rozpoczęcie współpracy z Meta potwierdza technologiczne przyspieszenie Grupy Carrefour i nasze dążenie do zostania cyfrową firmą handlu detalicznego. Rozwijamy się, aby lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów, pracowników i partnerów – podkreśla Elodie Perthuisot, Dyrektor Wykonawcza ds. e-Commerce, Danych i Transformacji Cyfrowej w Grupie Carrefour.
Meta: Pomożemy w unowocześnianiu obsługi
Bardzo się cieszymy, że możemy wesprzeć francuską firmę Carrefour, która jest jednym ze światowych liderów handlu detalicznego. Nasze umiejętności i rozwiązania technologiczne pomogą w cyfrowej transformacji Grupy – mówi z kolei Nicola Mendelsohn, Wiceprezes Global Business Group w Meta.
W ramach współpracy pomożemy sieci w unowocześnieniu sposobu obsługi klientów. Mamy zarazem świadomość, że warunkiem koniecznym do tego jest dobry kontakt z pracownikami. Tym bardziej cieszymy się, że nasze partnerstwo dotyczy nie tylko produktów dla klientów, ale również rozwiązań Workplace – dodaje.
Zobacz też: Carrefour rozszerza usługę Carrefour Drive