GLS i Kolporter łączą siły. Od teraz paczki firmy logistycznej można odbierać i zwracać w salonikach Kolportera. Operator zapowiada prężny rozwój sieci tego rodzaju punktów. Jej kolejne poszerzenie może nastąpić jeszcze w tym roku.
Kolporter dysponuje siecią saloników prasowych zlokalizowanych w dobrze skomunikowanych lokalizacjach. Znajdują się one zwykle w centrach miast oraz w galeriach handlowych. Punkty mają długie godziny otwarcia, często dostępne są również w weekendy.
Czas i wygoda klientów są dla nas najważniejsze. Rozpoczęcie współpracy z Kolporterem pozostaje w zgodzie z naszą strategią wyboru punktów odbioru. Stawiamy na najlepiej skomunikowane i najbardziej dogodne lokalizacje Niebagatelne znaczenie ma też fakt, że Kolporter to rozpoznawalna marka – mówi Szymon Lauer, dyrektor rozwoju operacji GLS Poland.
Strategiczna współpraca między Kolporter i GLS
W ramach współpracy GLS z Kolporterem, w salonikach można odebrać przesyłkę lub dokonać zwrotu zakupów internetowych. W tym celu trzeba wykorzystać wygenerowaną wcześniej etykietę. Rozwój e-commerce sprawia, że coraz więcej paczek trafia do odbiorców indywidualnych. Wielu z nich korzysta z możliwości odbioru w punkcie, w wybranym przez siebie czasie.
Przeczytaj także: InPost – dostawa produktów spożywczych
Odbiory przesyłek w punktach stacjonarnych z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Dlatego w salonikach Kolportera również staramy się konsekwentnie rozwijać tę usługę. Nawiązanie współpracy z GLS, jedną z największych firm kurierskich, jest z pewnością ważnym etapem w tym procesie. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu jeszcze większa grupa naszych klientów będzie korzystała z opcji odbioru przesyłki w wybranym saloniku – podkreśla Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.
Współpraca Kolporter i GLS – do odbioru paczki potrzebny PIN
W punktach Kolportera paczka może czekać na odbiorcę do tygodnia. Przy odbiorze należy podać kod PIN, otrzymywany przez odbiorcę SMS-em. Nie są do tego potrzebne dodatkowe informacje ani dokumenty. Jak podkreśla GLS – to sposób bardzo praktyczny: szybki, wygodny i prosty. Integrację technologiczną GLS i Kolporter zapewniła firma Smart Points.
W oferowanym przez nas rozwiązaniu gramy w jednym zespole z przewoźnikami i sklepami. Wszystko po to, aby jak najlepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów e-commerce. Utworzona w ten sposób sieć punktów nadawczo-odbiorczych (tzw. PUDO) to swoisty pomost pomiędzy światem online i offline. Dzięki niemu konsumenci zyskują możliwość wyboru lokalizacji odbioru wg swoich, często bardzo indywidualnych, kryteriów. Przewoźnicy z kolei optymalizują swoje sieci dostaw, a sklepy przyciągają klientów zyskując szansę na dodatkowy przychód ze swojej podstawowej działalności – wyjaśnia Wojciech Kliber, członek zarządu Smart Points.
Kliber podkreśla, że zgodnie ze statystykami, 40 proc. klientów e-commerce, odbierających lub nadających swoje przesyłki w sklepie stacjonarnym, dokonuje przy okazji dodatkowego zakupu.
Szereg możliwości na ostatniej mili
GLS systematycznie poszerza sieć punktów Szybka Paczka/ParcelShop. W ostatnim czasie rozwija ją w bardzo szybkim tempie. Obecnie, łącznie z salonikami Kolportera, w całej Polsce działa już 4000 takich punktów (w całej Europie ponad 25 tys., w ramach międzynarodowej sieci operatora).
Przeczytaj także: Automaty paczkowe w Biedronce
Operator zapowiada prężny rozwój sieci tego rodzaju punktów. Jej kolejne poszerzenie może nastąpić jeszcze w tym roku.
To jeden ze strategicznych elementów rozwoju usług dla segmentu B2C. Łatwy dostęp do stacjonarnych punktów odbioru odgrywa tu kluczową rolę. Pandemia mogła ten trend nieco przygasić, ale odbiorcy indywidualni są coraz bardziej mobilni – zaznacza Szymon Lauer.
GLS oferuje coraz więcej opcji dostawy przesyłek, poszerzając zakres usług i funkcjonalności na tzw. ostatniej mili.
Jesteśmy przekonani, że możliwość indywidualnego wyboru formy doręczenia dobrze odpowiada oczekiwaniom i potrzebom klientów. W GLS udostępniamy odbiorcom bezpośredni kontakt z kurierem, by ustalić szczegóły dostawy. Zdarza się, że odbiorca w ostatniej chwili zmienia plany, dlatego zapewniamy możliwość przekierowania paczki, nawet jeśli już jest w drodze. Elastyczność działania stawiamy dziś na pierwszym miejscu, oczywiście wraz z terminowością i niezawodnością naszych usług – podsumowuje dyrektor rozwoju operacji.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z wiodących dostawców usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoje usługi w 41 krajach, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe.
GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR. Wówczas dostarczyła 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.
O Kolporterze
Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce (udział w rynku to około 62%). Oferuje obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka jest właścicielem sieci około 650 saloników Kolportera.
Kolporter współpracuje z ponad 1000 wydawnictw prasowych. Obsługuje około 24 000 odbiorców, wszystkie ogólnopolskie sieci handlowe i koncerny paliwowe. W ofercie znajduje się ponad 5000 tytułów prasy polskiej i zagranicznej, książki i wydawnictwa pozaprasowe. Dostarczane są one do ponad 4000 miejscowości na terenie kraju.