Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

GLS rozpoczął współpracę z Kolporterem

Paczki dostarczane przez GLS można odebrać w jednym z 600 saloników Kolportera

przez Blanka Dżugaj
17 listopada 2021
w Newsy
1
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

GLS i Kolporter łączą siły. Od teraz paczki firmy logistycznej można odbierać i zwracać w salonikach Kolportera. Operator zapowiada prężny rozwój sieci tego rodzaju punktów. Jej kolejne poszerzenie może nastąpić jeszcze w tym roku.

Kolporter dysponuje siecią saloników prasowych zlokalizowanych w dobrze skomunikowanych lokalizacjach. Znajdują się one zwykle w centrach miast oraz w galeriach handlowych. Punkty mają długie godziny otwarcia, często dostępne są również w weekendy.

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Czas i wygoda klientów są dla nas najważniejsze. Rozpoczęcie współpracy z Kolporterem pozostaje w zgodzie z naszą strategią wyboru punktów odbioru. Stawiamy na najlepiej skomunikowane  i najbardziej dogodne lokalizacje Niebagatelne znaczenie ma też fakt, że Kolporter to rozpoznawalna marka – mówi Szymon Lauer, dyrektor rozwoju operacji GLS Poland.

Strategiczna współpraca między Kolporter i GLS

W ramach współpracy GLS z Kolporterem, w salonikach można odebrać przesyłkę lub dokonać zwrotu zakupów internetowych. W tym celu trzeba wykorzystać wygenerowaną wcześniej etykietę. Rozwój e-commerce sprawia, że coraz więcej paczek trafia do odbiorców indywidualnych. Wielu z nich korzysta z możliwości odbioru w punkcie, w wybranym przez siebie czasie.

Przeczytaj także: InPost – dostawa produktów spożywczych

Odbiory przesyłek w punktach stacjonarnych z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Dlatego w salonikach Kolportera również staramy się konsekwentnie rozwijać tę usługę. Nawiązanie współpracy z GLS, jedną z największych firm kurierskich, jest z pewnością ważnym etapem w tym procesie. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu jeszcze większa grupa naszych klientów będzie korzystała z opcji odbioru przesyłki w wybranym saloniku – podkreśla Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.

Współpraca Kolporter i GLS – do odbioru paczki potrzebny PIN

W punktach Kolportera paczka może czekać na odbiorcę do tygodnia. Przy odbiorze należy podać kod PIN, otrzymywany przez odbiorcę SMS-em. Nie są do tego potrzebne dodatkowe informacje ani dokumenty. Jak podkreśla GLS – to sposób bardzo praktyczny: szybki, wygodny i prosty. Integrację technologiczną GLS i Kolporter  zapewniła firma Smart Points.

W oferowanym przez nas rozwiązaniu gramy w jednym zespole z przewoźnikami i sklepami. Wszystko po to, aby jak najlepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów e-commerce. Utworzona w ten sposób sieć punktów nadawczo-odbiorczych (tzw. PUDO) to swoisty pomost pomiędzy światem online i offline. Dzięki niemu konsumenci zyskują możliwość wyboru lokalizacji odbioru wg swoich, często bardzo indywidualnych, kryteriów. Przewoźnicy z kolei optymalizują swoje sieci dostaw, a sklepy przyciągają klientów zyskując szansę na dodatkowy przychód ze swojej podstawowej działalności – wyjaśnia Wojciech Kliber, członek zarządu Smart Points.

Kliber podkreśla, że zgodnie ze statystykami, 40 proc. klientów e-commerce, odbierających lub nadających swoje przesyłki w sklepie stacjonarnym, dokonuje przy okazji dodatkowego zakupu.

Szereg możliwości na ostatniej mili

GLS systematycznie poszerza sieć punktów Szybka Paczka/ParcelShop. W ostatnim czasie rozwija ją w bardzo szybkim tempie. Obecnie, łącznie z salonikami Kolportera, w całej Polsce działa już 4000 takich punktów (w całej Europie ponad 25 tys., w ramach międzynarodowej sieci operatora).

Przeczytaj także: Automaty paczkowe w Biedronce

Operator zapowiada prężny rozwój sieci tego rodzaju punktów. Jej kolejne poszerzenie może nastąpić jeszcze w tym roku.

To jeden ze strategicznych elementów rozwoju usług dla segmentu B2C. Łatwy dostęp do stacjonarnych punktów odbioru odgrywa tu kluczową rolę. Pandemia mogła ten trend nieco przygasić, ale odbiorcy indywidualni są coraz bardziej mobilni – zaznacza Szymon Lauer.

GLS oferuje coraz więcej opcji dostawy przesyłek, poszerzając zakres usług i funkcjonalności na tzw. ostatniej mili.

Jesteśmy przekonani, że możliwość indywidualnego wyboru formy doręczenia dobrze odpowiada oczekiwaniom i potrzebom klientów. W GLS udostępniamy odbiorcom bezpośredni kontakt z kurierem, by ustalić szczegóły dostawy. Zdarza się, że odbiorca w ostatniej chwili zmienia plany, dlatego zapewniamy możliwość przekierowania paczki, nawet jeśli już jest w drodze. Elastyczność działania stawiamy dziś na pierwszym miejscu, oczywiście wraz z terminowością i niezawodnością naszych usług – podsumowuje dyrektor rozwoju operacji.

O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z wiodących dostawców usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoje usługi w 41 krajach, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe.
GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR. Wówczas dostarczyła 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

O Kolporterze

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce (udział w rynku to około 62%). Oferuje obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka jest właścicielem sieci około 650 saloników Kolportera.

Kolporter współpracuje z ponad 1000 wydawnictw prasowych. Obsługuje około 24 000 odbiorców, wszystkie ogólnopolskie sieci handlowe i koncerny paliwowe. W ofercie znajduje się ponad 5000 tytułów prasy polskiej i zagranicznej, książki i wydawnictwa pozaprasowe. Dostarczane są one do ponad 4000 miejscowości na terenie kraju.

ShareTweet

Podobne artykuły

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

budynek Galeria WIślanka
Centra handlowe

Big Star otwiera salon w Galerii Wiślanka

Galeria Atrium Promenda
Centra handlowe

Under Armour dołącza do najemców Atrium Promenada       

galeria Nowe Bielawy
Centra handlowe

Pepco w Nowych Bielawach przeszło metamorfozę

Galeria Bemowo
Centra handlowe

1 kwietnia odbędą się darmowe badania mammograficzne w Galerii Bemowo

Następny artykuł
IKEA rozwija Studio Planowania w kolejnym centrum handlowym

IKEA rozwija Studio Planowania w kolejnym centrum handlowym

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version