Biedronka triumfowała podczas Gali Wręczenia nagród XIX edycji Złotych Spinaczy – najbardziej prestiżowego konkursu PR w Polsce. Sieć otrzymała w sumie cztery statuetki: dwie złote i dwie srebrne. Jury doceniło przede wszystkim skuteczność jej działań komunikacyjnych, umacnianie nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego i aktywności realizowane w trosce o stan środowiska.
Złote Spinacze to konkurs z długą tradycją i prestiżem, szczególnie w branży specjalistów do spraw komunikacji i public relations. Rok w rok nagradzane są te najlepsze – pod względem kreatywności, zasięgów i niestandardowego, a przy tym skutecznego podejścia do komunikacji. Celem realizacji konkursu jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations przez promowanie najlepszych praktyk.
Laury Biedronki
Podczas tegorocznej gali Biedronka zebrała laury w czterech konkurencjach:
• PR korporacyjny – „Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy” – Złoty Spinacz,
• Event społeczny – Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK – projekt realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem „Czysta Polska” – Złoty Spinacz,
• Custom Publishing – „Łączy nas Biedronka – historia największej sieci handlowej” – Srebrny Spinacz,
• Sektor spożywczy – „Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy” – Srebrny Spinacz.
Rozpiera nas duma, że najbardziej doświadczeni specjaliści w branży public relations doceniają naszą codzienną pracę w zakresie komunikacji. Bo warto zaznaczyć, że na nagrody w konkursach branżowych jakimi są Złote Spinacze nie pracujemy przez tydzień czy miesiąc. Ale poprzez realizację długofalowej i dobrze przemyślanej strategii komunikacji. Jako sieć Biedronka od ponad 25 lat wspieramy patriotyzm gospodarczy. Z podmiotami takimi jak „Czysta Polska” czy Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody „Salamandra” działamy na rzecz ochrony środowiska naturalnego i zwierząt. I mówimy o tym głośno. Niezwykle nas cieszy, że ten głos okazuje się aż tak słyszalny – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka.
Ekologia i lokalny patriotyzm
Nagrody w kategoriach: PR korporacyjny oraz Sektor spożywczy powędrowały do Biedronki dzięki realizacji kampanii dotyczących polskich produktów i współpracy z lokalnymi dostawcami. Wśród nich znalazła się kontynuacja programu „Czas na wspieranie małych producentów”. Umożliwia on lokalnym producentom sprzedaż swoich produktów w sklepach sieci Biedronka. Jury doceniło także uruchomienie kolejnej edycji kultowej akcji lojalnościowej „Gang Swojaków”. Akcja ta podkreśla atrybuty polskości oraz ogromne zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego. Nagrodę w kategorii Custom Publishing sieć otrzymała dzięki wydaniu pełnej ciekawostek książki o 25 latach obecności sieci w naszym kraju. Statuetka w kategorii Event społeczny to efekt wyjątkowej współpracy ze Stowarzyszeniem „Czysta Polska”. Organizacja ta od sprzątania Tatr rozwinęła się do działań obejmujących również bałtyckie plaże pod hasłem #odTATRpoBAŁTYK.