3 grudnia br. odbyła się uroczysta gala rozdania nagród w konkursie Złote Spinacze 2021. Triumfatorem tegorocznej edycji konkursu była IKEA. Jury nagrodziło złotym spinaczem jej kampanię „TAK! dla edukacji klimatycznej” w kategorii „Kampania Społeczna”. Srebrnym natomiast w kategorii „Advocacy i Public Affairs” . Drugi srebrny spinacz przyznano marce za kampanię „60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!” w kategorii „PR korporacyjny”.
Konkurs Złote Spinacze to coroczne wydarzenie, którego ideą jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations. Jak? Poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce. Misją inicjatywy jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia public relations dla funkcjonowania firmy.
Triumfatorem 19. edycji konkursu okazała się IKEA, która zdobyła aż trzy statuetki, z czego jedną złotą i dwie srebrne.
Jury nagrodziło złotym spinaczem kampanię „TAK! dla edukacji klimatycznej” w kategorii „Kampania Społeczna” oraz srebrnym w kategorii „Advocacy i Public Affairs”. Srebrny spinacz przyznano marce również za kampanię „60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!” w kategorii „PR korporacyjny”.
„Nagrodzone kampanie odzwierciedlają nasze wartości”
Bardzo dziękujemy jury konkursu Złote Spinacze za to wyróżnienie. Cieszymy się, że inicjatywy, w które angażujemy się jako IKEA, są doceniane przez ekspertów w dziedzinie komunikacji i public affairs. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowania i pasji pracowników IKEA oraz naszych zewnętrznych partnerów. Dziękujemy za ten wspólny wysiłek. Obie nagrodzone kampanie to projekty, które odzwierciedlają nasze wartości oraz wizję przyszłości, którą chcemy tworzyć razem z naszymi klientami – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Maciej Krzyczkowski, Public Affairs Manager w IKEA Retail w Polsce.
IKEA podkreśla, że celem kampanii „TAK! dla edukacji klimatycznej” jest zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej. Rzetelnej, a więc partej na danych naukowych i realizowanej w ramach obowiązujących przedmiotów. Kampania prowadzona była wspólnie przez IKEA Retail Polska, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska oraz Onet.pl. Ponadto markę wspierali w działaniach HAVAS PR WARSAW, VMLY&R oraz Wavemaker Poland.
W ramach kampanii zebrano 62 tys. podpisów pod petycją o uzupełnienie podstawy programowej w szkołach o edukację na temat zmiany i ochrony klimatu. IKEA podkreśla, że kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów. Pojawiło się ponad 100 publikacji online, co wpłynęło na zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej problemu braku edukacji o klimacie w szkołach.
Podczas wydarzenia Okrągłego Stołu doprowadziliśmy do spotkania szerokiej grupy interesariuszy, organizacji pozarządowych, naukowców, nauczycieli, edukatorów i polityków, w tym przedstawicieli Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ministerstwa Klimatu i Środowiska. W odpowiedzi na społeczny apel o edukacje klimatyczną Minister Edukacji oraz Minister Klimatu i Środowiska podpisali list intencyjny, zobowiązując się do współpracy na rzecz edukacji ekologicznej i klimatycznej – informuje IKEA.
60 lat w Polsce
Druga z nagrodzonych kampanii „60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!” to – jak zdradza jej nazwa – działania wokół 60-lecia współpracy marki z Polską. Projekt realizowany był wspólnie z agencjami: Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R oraz Wavemaker.
W roku celebracji tej szczególnej rocznicy, stworzyliśmy skuteczną strategię komunikacji, która była oparta na wartościach, misji oraz wspólnej historii łączącej firmę z Polską. Kluczowe komunikaty kampanii dotarły do szerokiego grona odbiorców: klientów, interesariuszy i pracowników IKEA. Najważniejszym elementem komunikacji było podkreślenie wpływu jaki marka wywiera na społeczeństwo, gospodarkę i środowisko naturalne w Polsce – podsumowuje IKEA.
Zobacz też: IKEA rozwija Studio Planowania w kolejnym centrum handlowym