InPost uruchomił właśnie Voicebot o imieniu Mat. Jest to zaawansowana technologicznie platforma systemowa. Voicebot rozpoznaje, z jakim tematem klient dzwoni i udziela odpowiedzi. Mat, dzięki warstwie sztucznej inteligencji, odpowiada na najczęstsze pytania klientów. Ma to przełożyć się na lepszą obsługę rosnącej liczby przesyłek.
To kolejny krok w innowacjach wprowadzanych w całej infrastrukturze InPost. Nie tylko nasza logistyka ma funkcjonować najlepiej na rynku, ale także obsługa klienta. Dzięki temu właśnie konsumenci najczęściej wybierają InPost jako formę dostawy. Założeniem dla wdrożenia Voicebota jest szybkie przekazywanie wiedzy na temat łatwo dostępnych informacji z systemów procesowych. Voicebot ma możliwość przekazania swojej rozmowy do konsultanta w sytuacji, gdy nie jest wstanie odpowiedzieć na pytania klienta – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Przeczytaj także: Strategiczne partnerstwo OLX i InPost
InPost wprowadził Voicebot Mat by udoskonalić obsługę klienta
Voicebot Mat ma odpowiadać za poniższe zadania:
- Ekspresową weryfikację paczek przypisanych do numeru, z którego dzwoni klient. Nie ma znaczenia czy klient nadał paczkę lub czeka na jej dostarczenie. W jednym i drugim przypadku Mat ma być w stanie pomóc.
- Podawanie informacji na temat statusu przesyłki. W zależności od tego, co w danym momencie dzieje się z przesyłką, Mat ma udzielić adekwatnych informacji. Paczka została wydana do dostarczenia lub jest w Paczkomacie? Voicebot przypomni klientowi lokalizację oraz w przypadku gdy ten nie ma jeszcze aplikacji InPost, wyśle SMS z kodem odbioru.
- Podanie numeru do kuriera. Mat ma wiedzieć, kiedy paczka jest w rękach kuriera. Jeżeli klient będzie chciał ustalić szczegóły odbioru, Voicebot udostępni numer komórkowy kuriera.
- Głos vs klawiatura telefonu. Ze względu na to, że klienci często dzwonią w biegu, nie trzeba wpisywać cyfr na klawiaturze telefonu. Należy podyktować Matowi numer przesyłki.
- Jeżeli klient uzna, że mimo wszystko potrzebuje porozmawiać z konsultantem – Mat podziękuje za rozmowę i przełączy do konsultanta InPost.
Przeczytaj także: Żabka komentuje dla Retail Jounal wprowadzenie paczkomatów InDoor
Jak zapowiada InPost Voicebot Mat ma być udoskonalany. W tym celu automat będzie zapisywał pytania nierozpoznane, które będą prezentowane później zespołowi projektowemu. Team ma na bieżąco przygotowywać materiał edukacyjny. Po szeregu testów potwierdzających kompetencje Voicebota, będą one udostępnione do rozmowy z klientem.
O InPost
InPost to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć ponad 20.000 Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Świadczy usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. Współpracuje z ponad 40.000 e-sprzedawców.