Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Koku Sushi podsumowuje rekordowy 2021 r. i zdradza plany na przyszłość

Pod wieloma względami miniony rok był dla KOKU bardzo owocny

przez Redakcja
20 stycznia 2022
w Franczyza
0
Koku Sushi podsumowuje rok

Koku Sushi podsumowuje rok

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Koku Sushi to największa sieć sushi barów w Polsce. W miniony roku powiększyła się o 13 nowych lokali. Jej obroty wzrosły natomiast o 46% w porównaniu do 2020 i wyniosły ponad 60 mln zł. Dodatkowo pojawili się pierwsi multifranczyzobiorcy z miastami na wyłączność. W Białymstoku z kolei rozpoczęto testowanie modelu kuchni centralnej.

Koku Sushi podsumowuje rok – liczne wyróżnienia na koncie

Koku Sushi może się też pochwalić obecnością w TOP 5 restauracji na portalu pyszne.pl. Na jej koncie są też liczne wyróżnienia – na przykład Konsumencki Lider Jakości oraz Orły Gastronomii.

W 2021 r. KOKU Sushi świętowało dekadę istnienia na rynku. Pierwsza restauracja powstała w 2011 r. w Białymstoku. Obecnie sieć liczy już 43 lokale w całym kraju, a umowy są podpisane w kolejnych kilkunastu lokalizacjach.
W ubiegłym roku rozpoczęliśmy także rozmowy z multifranczyzobiorcami, którzy chcą prowadzić kilka punktów w jednym mieście. Na dzień dzisiejszy taką opcję realizują partnerzy ze Szczecina oraz Warszawy. Oferowane przez nas trzy formaty współpracy (restauracja standard, premium oraz point) dobrze uzupełniają się wzajemnie. To daje właścicielom duże pole do rozwoju i zwiększania swoich zysków – komentuje Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.
Z multifranczyzą związany jest też kolejny koncept KOKU Sushi – czyli lokal z kuchnią centralną. To rozwiązanie sprawdzane jest właśnie w Białymstoku. Tu otwiera się wkrótce czwarty punkt własny pod szyldem sieci.
W tym systemie dobrze wyposażona kuchnia centralna przyjmuje na siebie cały ciężar produkcji. Gotowe składniki i półprodukty dostarczane są do wszystkich punktów. Dzięki temu obniżamy koszty wyposażenia poszczególnych restauracji i redukujemy liczbę pracowników. Zapewniamy także powtarzalność produkcji i jednolitość smaku. Sushi master nie musi wykonywać wszystkich czynności od podstaw. Jego zadaniem jest skomponowanie dania w całość – tłumaczy Urszula Olechno.
Kuchnia centralna przeszła swój “chrzest bojowy” podczas sylwestrowej kulminacji zamówień. Stałą pracę podejmie pod koniec stycznia – wraz z otwarciem restauracji na osiedlu Antoniuk w Białymstoku.

Koku Sushi stawia na eko

Wiosną 2021 r. Koku Sushi zrobiło też ważny krok w kierunku bycia bardziej eko. W Dniu Ziemi sieć zaprezentowała nowe opakowania do dań na wynos i w dostawie. Stworzone z biodegradowalnej trzciny cukrowej oraz papieru, zastąpiły plastikowe pudełka i sosjerki.
Znakiem rozpoznawczym sushi na wynos są z reguły przezroczyste okienka, przez które widać danie. W Koku Sushi całkowicie z tego zrezygnowaliśmy. W zamian postawiliśmy na grafiki z nadrukiem gejszy. Jest to ważny element identyfikacji wizualnej marki. Dodatkowo na każdym pojemniku jest miejsce do wpisania nazwy dania czy zestawu. To ułatwia rozpoznanie tego, co znajduje się w środku. Co ważne, pełen nadruk mamy także na torbach, które dzięki temu zabiegowi zyskały wyjątkowy charakter – mówi Urszula Olechno.
Sieć zapewnia, że w przyszłości planuje podjęcie kolejnych kroków w kierunku prowadzenia biznesu przyjaznego dla środowiska.
opakowania zdjecie 1.png

KOKU Sushi wchodzi do mniejszych miast

Plany na przyszłość? Koku Sushi zapowiada, że w najbliższych miesiącach pojawi się także w mniejszych miastach – poniżej 20 tys. mieszkańców. Pierwszymi takimi miejscami będą 16-tysięczny Ustroń oraz 7-tysięczna Chojna.
Popularność sushi i ogólnie mówiąc, kuchni japońskiej, rośnie w naszym kraju z każdym rokiem. Co ważne, trend ten nie omija małych miast. Lokal serwujący kuchnię japońską spotyka się tam z dużym zainteresowaniem. Jest też ciekawym punktem, na siłą rzeczy ograniczonej, kulinarnej mapie. Dobra jakość produktów i dań pozwala ponadto zbudować wokół restauracji silną społeczność stałych bywalców. Dzięki temu lokale generują zadowalające zyski. Nawet przy mniejszej liczbie potencjalnych gości – mówi współwłaścicielka KOKU Sushi.
101.jpg

Wyzwania: nowi pracownicy i sytuacja na rynku

Mimo że Koku Sushi w trakcie pandemii nie zaliczyło spadków obrotów, to sieci nie ominęły wyzwania związane z sytuacją na rynku.
Od dłuższego czasu zmagamy się na przykład z brakiem wystarczającej liczby pracowników. Staramy się więc pokazywać, że w gastronomii można znaleźć stabilne zatrudnienie. Nasze restauracje są tego najlepszym przykładem. Udowadniamy ponadto, że mimo niepewnej sytuacji na rynku, inwestycja w Koku Sushi jest bezpiecznym rozwiązaniem. Nasze lokale otwierały się nawet w szczycie pandemii. Przewidujemy, że podobnie będzie w nadchodzącym czasie – podsumowuje Urszula Olechno.

Koku Sushi podsumowuje rok w liczbach

KOKU Sushi w 2021 r.

Koku Sushi w 2021 r.

Tags: Koku Sushi
ShareTweet

Podobne artykuły

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych
Franczyza

90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów
Franczyza

Żabka liczy już ponad 8 500 sklepów

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule
Franczyza

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000 sklep w nowej formule

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku
Franczyza

POLOmarket świętuje 25 lat obecności na rynku

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok
Franczyza

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2021 rok

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji
Franczyza

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji

Następny artykuł
Krzysztof Poznański, dyrektor generalny PRCH

"Relacje wynajmujących z najemcami wyglądają dobrze i zawsze tak było" - mówi Krzysztof Poznański, PRCH

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version