Coraz większe zainteresowanie sportem w naszym kraju potwierdzają wyniki sprzedaży w sklepach Intersport. Narastająco, w całym roku finansowym 2021, łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły ponad 169 mln zł i były wyższe o 39,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (ponad 122 mln zł). Co ciekawe, wynik ten jest o 18,5 p.p. wyższy niż zanotował IIC-INTERSPORT International Corporation GmbH. Polska spółka, w przeciwieństwie do poprzednich lat, kiedy to generował straty, wypracowała zysk. Warto podkreślić, że wynik ten jest najlepszy, jaki osiągnęła od ponad dekady.
Rok 2021 poprzez znoszenie obostrzeń umożliwił społeczeństwu powrót do wielu przyjemności, w tym do aktywności fizycznej. Co ciekawe, aż 61 proc. Polaków wskazało, że chciałoby uprawiać więcej sportu – wynika z raportu z 2021 roku „Global views on sports and exercise”. 33 proc. ankietowanych jest natomiast zadowolonych z obecnego stanu.
Kolejny raz odnotowujemy wzrost sprzedaży oraz zainteresowania naszą ofertą. Na bieżąco staramy się dostosowywać nasze usługi do zmieniającej się rzeczywistości – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, Intersport Polska S.A. – Model biznesowy firmy dopasowany jest do potrzeb grupy docelowej. Przykładowo udoskonalając naszą usługę wypożyczania sprzętu odpowiadamy na finansową niepewność, która obecnie panuje w społeczeństwie. Nie każdy przecież od razu chce kupować drogi sprzęt. Staramy się otwierać świat sportu dla każdego – jesteśmy bliżej ludzi – dodaje.
Doskonały wynik Intersport i bardziej świadomi konsumenci
Branża sportowa już od dawna przechodzi swoją przemianę, wszystko za sprawą osiągnięć technologicznych, przemian społecznych i kulturowych. Chcąc nadążyć za zmianami sklepy sportowe również muszą do nich dostosować. Konsumenci obecnie są bardziej świadomi swoich potrzeb.
Rozwój i optymalizacja sprzedaży online, zmiana polityki cenowej o 180 stopni oraz budowa nowych zespołów w organizacji – to najważniejsze cele, które udało nam się zrealizować. Warto przy tym podkreślić, że nasze wyniki sprzedażowe wpisują się w światowy trend. Podobnie jak IIC-INTERSPORT International Corporation GmbH osiągamy wzrosty – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, Intersport Polska S.A. Zależy nam na tym, aby oferta sklepu INTERSPORT była dla każdego. Sport pomaga w przełamywaniu własnych ograniczeń oraz pozwala efektywnie spędzić czas – dodaje.
O Intersport S.A.
Intersport Polska S.A. to sieć specjalistycznych sklepów sportowych z markową odzieżą, obuwiem i sprzętem. Większość oferty stanowi asortyment największych światowych marek takich jak: Nike, Adidas, Under Armour, Reebok, Salomon, The North Face, Viking, Uvex, 4F. Kolekcja wzbogacana jest markami uzupełniającymi oraz markami własnymi INTERSPORT takimi jak: McKinley, Pro Touch, Energetics, Fire Fly, Tecno Pro. Sezonowo uruchamiany jest profesjonalny serwis: narciarski i rowerowy. INTERSPORT Polska prowadzi obecnie sprzedaż w 35 sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych największych miast Polski. Spółka jest wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy INTERSPORT, która posiada łącznie 5.421 punktów sprzedaży w 57 krajach na pięciu kontynentach.