W pierwszym kwartale 2022 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC wypracowała 1,9 mld PLN przychodów (+33% rdr). Dynamiczny wzrost odnotowały wszystkie segmenty Grupy. Zarówno w obszarze full-price, jak i off-price. Znaczący udział w przychodach, na poziomie 55%, utrzymał e-commerce. Dynamika sprzedaży (+19%) i rentowność EBITDA (6,6%) Grupy MODIVO istotnie wyróżniała się na tle branży.
Wyniki CCC w I kw. 2022 r.
I kwartał w Grupie CCC to także kolejny, skokowy wzrost marży brutto (+5,4 p.p.). Osiągnęła ona poziom 49%. Jak podaje CCC modowa, wiosenno-letnia oferta cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Wszystko pomimo wciąż wymagającego otoczenia biznesowego.
Przeczytaj także: Omnichannelowa rewolucja w CCC
Ostatni kwartał pokazał, że mimo zmiennego otoczenia rynkowego potrafimy wypracowywać wzrosty – mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC. – Po trudnym lutym i pierwszej połowie marca, popyt w handlu zaczął się stabilizować. Kwiecień był najlepszym sprzedażowo miesiącem minionego okresu. Pomimo wysokiej bazy zeszłorocznej, w trwającym drugim kwartale widzimy wysoką dynamikę przychodów (+35% rdr). Co więcej, kdk przyspiesza także tempo wzrostu sprzedaży e-commerce (+48% rdr). Odnotowujemy także dalszą poprawę marży brutto rdr. Posiadamy mocną ofertę produktową, silne i rozpoznawalne marki oraz prowadzimy angażującą komunikację marketingową. To pozwala nam pozytywnie patrzeć w przyszłość.
1,9 mld zł przychodów – wyniki Grupy CCC w I kw. 2022 r.
Marka CCC wygenerowała 780 mln zł przychodów
CCC będzie ograniczać inwestycje w kapitał obrotowy
Miniony okres, to także znacząca optymalizacja kapitału obrotowego. Cykl rotacji zapasami w segmencie CCC został skrócony o ponad 20 dni – powiedział Kryspin Derejczyk, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowo-Księgowych w Grupie CCC. – Jeden dzień poprawy rotacji zapasem w CCC to zmniejszenie inwestycji w kapitał obrotowy o 5,5 mln zł. Dlatego też będziemy kontynuować nasze prace w tym obszarze. Ograniczanie inwestycji w kapitał obrotowy to nasza odpowiedź na niesprzyjające otoczenie biznesowe, w tym w szczególności stale rosnące stopy procentowe.
HalfPrice rozwija się bardzo dynamicznie
DeeZee z obrotami na poziomie 26 mln zł
Marża brutto Grupy wzrosła w ubiegłym kwartale o 5,4 p.p. rdr oraz 2,3 p.p. kdk. Osiągnęła wysoki poziom 49%. Na wzrost ten w największym stopniu wpłynęła poprawa marży brutto w szyldzie CCC o blisko 9 p.p. rdr. Zysk brutto ze sprzedaży Grupy wyniósł niemal 923 mln PLN (+49% rdr). Dynamika kosztów w minionym okresie była zbliżona do tempa wzrostu przychodów. Co więcej, w ujęciu kdk odnotowano zmniejszenie poziomu kosztów SG&A o ok. 25 mln PLN (-3%).Pierwszy kwartał 2022 r. Grupa CCC zakończyła marżą EBITDA na poziomie 4,7%, co stanowi wzrost o 2,6 p.p. rdr.
Grupa Modivo w Q1’22
Od początku roku w pełni koncentrujemy się na realizacji strategicznych celów Grupy Modivo S.A. Konsekwentnie inwestujemy w dalszą ekspansję zagraniczną. Zadebiutowaliśmy na nowych, tym razem bałtyckich, rynkach. Powołaliśmy także zespół ekspertów, który odpowiada za wzmocnienie naszej obecności w kluczowych krajach – mówi Damian Zaplata, Prezes Zarządu Grupy Modivo. – Przed nami kolejne ambitne wyzwania. Rozpoczęliśmy fazę testową platformy marketplace. Pozwoli ona na rozszerzenie i uatrakcyjnienie portfolio produktów dla klientów. Wystartowaliśmy także z ofertą reklamową dla naszych partnerów w kanałach e-commerce i retail. Naszym priorytetem pozostaje wzmocnienie zasobów i zespołu technologicznego oraz rozwój logistyki, które są kluczowymi ogniwami modelu omnichannel.