BLIK przedstawił osiągnięte w 2021 r. wyniki. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł 31,7 mln zł. Przychody spółki wzrosły rok do roku o 60 proc., osiągając poziom 112,8 mln zł. Wynik operacyjny wzrósł z kolei o ponad 40 proc. do poziomu 38,8 mln zł. W 2021 r. operator BLIKA prowadził zaawansowane działania skierowane zarówno do nowych, jak i dotychczasowych użytkowników.
21,6 mln aplikacji z możliwością korzystania z BLIKA
Na koniec grudnia możliwość korzystania z BLIKA miało rekordowe 21,6 mln aktywnych aplikacji mobilnych. To oznacza wzrost o 28 proc. w stosunku do 2020 r.
Przeczytaj także: Roboty w roli kuriera w Fit Cake
Osiągnięte w ubiegłym roku wyniki dają powody do zadowolenia. Jednak wciąż widzimy ogromny potencjał do dalszego wzrostu. Naszą uwagę koncentrujemy na poszerzaniu zakresu usług oraz konsekwentnym zwiększaniu liczby aktywnych użytkowników, tak, aby w nadchodzących kwartałach jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję na rynku. Wzrost wolumenu transakcji, który obserwowaliśmy w 2021, ale również na początku tego roku, pozwala nam sądzić, że jesteśmy na dobrej drodze w realizacji naszych celów – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. – W najbliższym czasie skupimy się na rozbudowie płatności contactless, wprowadzaniu kolejnych innowacyjnych usług, w tym z kategorii „Buy-now-pay-later”, dalszej edukacji płatniczej rynku w obszarze bezpieczeństwa płatności, a także rozszerzeniu naszej działalności poza granicami Polski. Będzie to możliwe między innymi dzięki współpracy z bankami, lokalnymi i globalnymi dostawcami płatności oraz dostępnymi na rynku fintechami.
BLIK z zyskiem drugi rok z rzędu
W 2021 r. Polski Standard Płatności odnotował znaczny, 60 proc. wzrost przychodów, które wyniosły 112,8 mln zł. Warto dodać, że w rok wcześniej spółka osiągnęła w tym zakresie wynik 70,6 mln zł.
Średni roczny wzrost przychodów (CAGR) w latach 2015-2021 wyniósł 72 proc. Natomiast koszty operacyjne w 2021 roku osiągnęły poziom 74 mln PLN. Na uzyskany wynik wpływ miały głównie koszty usług obcych, co było efektem uruchomienia działań marketingowych ukierunkowanych na wzrost liczby transakcji i pozyskanie użytkowników BLIK.
Wynik operacyjny PSP (EBIT, czyli wynik przed opodatkowaniem i kosztami finansowymi) w 2021 r. był równy 38,8 mln zł wobec 27 mln zł rok wcześniej. Z kolei EBITDA (wynik przed opodatkowaniem, kosztami finansowymi oraz amortyzacją) wyniosła 42,5 mln zł w 2021 r wobec 30,5 mln zł w 2020 r.
Zysk netto PSP w 2021 r. osiągnął poziom 31,7 mln zł, wobec 36 mln zł rok wcześniej. Spadek jest rezultatem jednorazowego rozpoznania aktywa na podatek odroczony.
103 mld zł – Dynamiczny wzrost transakcyjności
BLIK jest powszechną formą płatności w internecie
Płatności zbliżeniowe dołączyły do rozwiązań BLIK
Nawyk płacenia BLIKIEM
W 2021 r. konsekwentnie kontynuowaliśmy strategię edukowania oraz zachęcania użytkowników do wykonania pierwszej transakcji oraz dalszej lojalizacji w postaci utrwalenia nawyku płacenia BLIKIEM. Jednocześnie wprowadzenie płatności zbliżeniowych w czwartym kwartale wpłynęło na zmianę naszej komunikacji, która od momentu udostępnienia tej usługi mocniej koncentruje się na kompleksowości BLIKA jako przyjaznego sposobu płacenia. Prowadzone przez nas działania w znacznym stopniu przyczyniły się do realizacji naszych ambitnych celów transakcyjnych i wpłynęły na rozpoznawalność BLIKA – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.

Coraz silniejsza marka płatnicza
Wzrost nakładów na marketing jest silnie skorelowany z naszym dynamicznym rozwojem. Aktywnie prowadzimy kampanie reklamowe, akcje promocyjne oraz promujemy płatności BLIK na paywall’ach agentów rozliczeniowych. Nasze dążenia w popularyzowaniu BLIKA mocno wspiera także prowadzona od kilku lat loteria BLIKOMANIA, w którą angażuje się coraz więcej użytkowników. Nie mamy wątpliwości, że prowadzone przez nas działania przynoszą obopólne korzyści. BLIK, dzięki unikalnemu user experience oraz ogromnej popularności wśród użytkowników, realnie wspiera sprzedawców w e-commerce. Platformy, które udostępniają tę metodę płatniczą, notują nie tylko lepsze wyniki, ale również wzrost satysfakcji klientów oraz ich lojalności – dodaje Monika Król.