Każdego dnia salony z elegancką odzieżą LANCERTO odwiedza blisko trzy tysiące klientów. To daje rocznie blisko milion odwiedzających osób. Marka optymalizuje portfolio lokalizacji, by ułatwić zakupy kolejnym klientom i rozwijać się w zgodzie z długofalową strategią.
LANCERTO buduje portfolio lokalizacji od 14 lat
Marka buduje swoje portfolio lokalizacji od 14 lat. Stawia na obecność wyłącznie w centrach handlowych w prestiżowych lokalizacjach. Chodzi o galerie, które mogą pochwalić się wysoką liczbą odwiedzin. Nawet pandemia nie zachwiała konsekwentną strategią rozwoju marki. Obecnie Lancerto posiada 43 własne salony (nie franczyzowe) zlokalizowane w 34 miastach.
Nasza strategia rozwoju opiera się na dynamicznym dostosowaniu portfolio do zmiennych rynkowych, przy równoczesnym zachowaniu najwyższej jakości produktu i obsługi. Dziś zakładamy optymistyczny plan nowych otwarć i rozbudowy sieci, ale pragmatyzm w obliczu nadchodzącego kryzysu gospodarczego powoduje, że jako plan B rozważamy ograniczenie najmniej rentownych lokalizacji – zapowiada Michał Grochala, Brand Manager LANCERTO
Obecnie LANCERTO stawia na obecność w największych polskich aglomeracjach, szczególnie istotne są dla marki duże miasta tj. Wrocław, Warszawa, Katowice, Kraków i Trójmiasto.
Przeczytaj także: Dlaczego kupujemy w second handach?
Co nie znaczy, że nie poszukujemy ciekawych lokalizacji w innych miejscach. Nieustannie prowadzimy zaawansowane negocjacje oraz planujemy kolejne otwarcia w tym i kolejnym roku. Docelowo nasza sieć w Polsce może liczyć 60-65 salonów – dodaje Michał Grochala.
Rekordowy metraż i nowe lokalizacje LANCERTO
Dzięki planowanym otwarciom całkowita powierzchnia handlowa LANCERTO wzrośnie i przekroczy
5 tys. mkw. Marka na początek włączy do swojej sieci nowy salon i powiększy już istniejący lokal. Stanie się to w trzecim kwartale tego roku.
Skrupulatnie selekcjonujemy oferty, są to wyłącznie centra handlowe, które mogą pochwalić się dobrą odwiedzalnością. Jednak to nie jedyny aspekt, który bierzemy pod uwagę, liczy się też odpowiedni metraż, który pasuje do naszego konceptu, a także piętro i atrakcyjna lokalizacja w samym centrum handlowym – chodzi głównie bliskość popularnych ciągów komunikacyjnych oraz marek o podobnym do naszego profilu – informuje Michał Grochala.
Stylowo pod każdym względem
LANCERTO konsekwentnie wdraża nowy koncept wizualny, w którym dominują: skóra, drewno
i wystrój w niebieskiej oraz pomarańczowej kolorystyce. Decydując się na nowy koncept, marka postawiła na czystą, uporządkowaną przestrzeń, która będzie jednocześnie kojarzyła się z produktem premium, ale nie „odstraszała” i nie onieśmielała swoją elitarnością.
Całość kompozycji dopełniają drewniane i metalowe meble, oraz akcenty podróżnicze, które nawiązują do motta marki: „Życie to podróż. Na własnych zasadach”. Sama ekspozycja kolekcji również jest prosta, uporządkowana, podzielona na poszczególne sektory – klasyka oraz linia casual.
Wszystkie placówki mają pomiędzy 80 a 180 mkw.
Obsługa premium to więcej niż sprzedaż
Oprócz sprzedaży ubrań i dodatków, marka oferuje profesjonalne porady stylizacyjne dotyczące doboru ubrań np. na okazję albo dostosowane do potrzeb klienta (biznes, edukacja, wydarzenie rodzinne). Każdy salon oferuje profesjonalne poprawki krawieckie garniturów, marynarek, spodni i koszul.
Omnichannel w Lancerto
Zgodnie ze strategią sprzedaży wielokanałowej w nowych salonach LANCERTO dostępna jest usługa Click and Collect integrująca magazyn, sklep internetowy i salon stacjonarny. Dzięki temu klient ma dostęp do każdego rodzaju asortymentu, także brakujących w danej lokalizacji rozmiarów i modeli ubrań. Doradcy klienta zostali wyposażenie w tablety, dzięki czemu mogą dokonać prezentacji i zamówienia „na żądanie” 100% asortymentu marki. Towar dociera do salonu z magazynu centralnego lub innego dowolnego salonu w Polsce w przeciągu 2 dni roboczych.
Od samego początku istnienia marki postawiliśmy sobie bardzo jasny cel – świetny produkt opakowany w usługę doskonałego doradztwa. Do dziś jakość obsługi klienta jest dla nas kluczowa. Regularnie wygrywamy rankingi badań obsługi podczas wizyt tzw. tajemniczego klienta. Nasi doradcy regularnie szkolą swoje umiejętności pod kątem wiedzy produktowej i sprzedażowej – dodaje Michał Grochala.