Firma CREAM Property Advisors podjęła szereg działań prewencyjnych w obiektach należących do portfela zarządczego spółki w związku z epidemią wirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19. Przede wszystkim zastosowała się do rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia i ograniczyła działanie obiektów handlowych z portfela zarządczego zgodnie z zaleceniami. Ponadto stosuje się do wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) w zakresie ochrony przed koronawirusem, zaleceń Ministerstwa Zdrowia i Polskiej Rady Centrów Handlowych.
W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie klientów odwiedzających centra handlowe zarządzane przez CREAM Property Advisors, spółka wprowadziła szereg działań profilaktycznych. Wydała polecenia częstszej dezynfekcji elementów wyposażenia. Zwiększyła częstotliwość serwisów sprzątających w pomieszczeniach sanitarnych i na częściach wspólnych. W każdym obiekcie zamontowała pojemniki z płynem dezynfekującym wraz z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk.
W Galerii Tarnovia w Tarnowie podjęliśmy decyzję o całkowitym wyłączeniu rekuperacji i wykorzystaniu do wentylacji wyłącznie świeżego powietrza. Nasi najemcy również stosują się do zaleceń, zwracają uwagę na utrzymanie najwyższych standardów higienicznych i dbają o dezynfekcję wszelkich powierzchni dotykowych typu kasy, terminale itp. Poprosiliśmy ich o raportowanie ewentualnego wystąpienia przypadków zachorowań bądź kwarantanny u pracowników i ich rodzin – podkreśla Tomasz Mądrzyk, dyrektor Galerii Tarnovia w Tarnowie. Podobna sytuacja ma miejsce w Galerii Askana w Gorzowie Wlkp.
Galeria Askana wdrożyła na swoim terenie działania mające na celu przeciwdziałanie ewentualnemu przenoszeniu się wirusa. Systematycznie dezynfekujemy elementy wyposażenia centrum, z którymi mają styczność klienci m.in. krany, klamki, poręcze, czy przyciski. Instrukcje dotyczące dokładnego mycia rąk zostały rozmieszczone w toaletach. Dozowniki z płynami dezynfekującymi znalazły się w toaletach i na czynnych wejściach do galerii – mówi Anna Sip, PR & marketing senior manager, Galeria Askana.
Wszystkie te działania przenikają się z akcją informacyjną prowadzoną przez zespoły CREAM Property Advisors na lokalnych rynkach. W widocznych miejscach rozwieszono plakaty z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Inspektora Sanitarnego odnośnie obiektów handlowych. Firma na bieżąco informuje klientów o sytuacji w galeriach poprzez profile na Facebooku i w lokalnych mediach.
Nasi klienci są informowani o tym, w jakim zakresie działa Galeria Askana, gdzie mogą zrobić zakupy i w jakich godzinach pracują sklepy. W radiowęźle wewnętrznym będziemy emitowali również spot informujący o profilaktycznych zasadach bezpieczeństwa i higieny, dzięki którym bardziej komfortowo poczują się zarówno klienci, jak również pracownicy otwartych sklepów. O wszelkich zmianach na bieżąco informujemy zarówno najemców, jak i klientów. Zależy nam na sprawnym i rzetelnym obiegu informacji, co w sytuacji kryzysowej jest kluczowe – dodaje Anna Sip.
Akcja informacyjna kierowana jest również do najemców, z którymi firma CREAM Property Advisors jest w stałym kontakcie w związku z zaistniałą sytuacją. Zespoły pracujące w poszczególnych obiektach dołączają się również do akcji CSR-owych, szukając okazji do wsparcia zarówno służb, jak i najbardziej potrzebujących.
Do tej pory procedury stosowane przez firmę jako zarządcę obiektów handlowych zdały egzamin. W centrach wprowadzono dodatkowe środki zapobiegawcze i dostosowano się do rozporządzeń rządowych, szybko i sprawnie rozwiązano kwestię ograniczenia działalności najemców w galeriach handlowych. Zespół postawił też na kontakt z najemcami i partnerami biznesowymi. Szukanie najlepszej drogi rozwiązania zaistniałej sytuacji pokazuje jak bardzo centrom potrzeba scenariusza na czarną godzinę, planu B, który można wdrożyć, aby mimo kryzysu zachować ciągłość funkcjonowania na maksymalnie wysokim poziomie.
CREAM Property Advisors oferuje pełny zakres usług związanych z nieruchomościami komercyjnymi. Firma specjalizuje się w asset i property managemencie, leasingu powierzchni handlowych i biurowych, sprzedaży nieruchomości oraz obsłudze prawnej rynku nieruchomości. Spółka oferuje ponadto zaawansowane usługi zarządcze: CNC, C360 oraz Sell Me, których zadaniem jest generowanie wzrostu wartości nieruchomości i przygotowanie obiektów do sprzedaży. Więcej informacji: www.cream-management.pl.