Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: Thomas Kurzmann, GTC: W tym roku koncentrujemy się na budowie czterech projektów. Nasza sytuacja jest stabilna

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy, Wywiady
1
Thomas_Kurzmann_retail_journal

Thomas_Kurzmann_retail_journal

Firma GTC podsumowała właśnie 2019 rok, który okazał się dla niej doskonały – roczne przychody z czynszu wzrosły o 12% do 145 mln euro, a marża brutto z wynajmu wzrosła o 15% do 128 mln euro. O planach na najbliższy rok oraz wpływie koronawirusa na sytuację GTC rozmawiamy z Thomasem Kurzmannem, CEO GTC.

Jakie mają Państwo plany rozwoju i inwestycji na ten rok?

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

W tym roku koncentrujemy się na budowie czterech projektów: Green Heart (N1 and N2), Belgradzie, Matrix A w Zagrzebiu, Advance Business Centre I w Sofii oraz Ada Mall w Belgradzie. Prognozowane przychody z czynszu po ich ukończeniu i stabilizacji planowane są na 12,2 mln euro. W planach mamy kolejne inwestycje, jednak decyzje o ich rozpoczęciu mogą być teraz nieco opóźnione.

Jaki przewidują Państwo wpływ koronawirusa na tegoroczne wyniki finansowe GTC?

Sytuacja jest bardzo dynamiczna, jednak nie spodziewamy się, aby nasza sytuacja finansowa miała ulec pogorszeniu w ciągu kolejnych 6-12 miesięcy. Przeprowadziliśmy stress-testy, zakładając kilka wariantów scenariuszy. Wynik wszystkich był ten sam: nasza sytuacja finansowa jest stabilna i poradzimy sobie z kryzysem. Nie oczekujemy świetnych wyników, ważne jest, aby przejść przez ten trudny czas.

Jak zamierzają Państwo radzić sobie z kryzysem?

Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani na kryzys. Świetną decyzją była sprzedaż w ubiegłym roku dwóch naszych obiektów zlokalizowanych w Budapeszcie i Gdańsku. Obie transakcje zapewniły nam dodatkowe wolne środki, których możemy teraz potrzebować. Naszym obowiązkiem jest kontynuowanie rozpoczętych projektów i na tym się skupiamy. Kładziemy nacisk na zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom i stale monitorujemy sytuację.

KLUCZOWE DANE ZA 2019 R.

  • Roczne przychody z czynszu wzrosły o 12% do 145 mln euro
  • Marża brutto z wynajmu wzrosła o 15% do 128 mln euro
  • FFO I wzrosło o 14% do 70 mln euro, FFO na akcję wyniosło 0,14 euro
  • Zysk z działalności operacyjnej: 13%-owy wzrost do 73 mln euro zysku przed opodatkowaniem i korektami wartości godziwej
  • Zysk po opodatkowaniu wyniósł 75 mln euro, zysk na akcję wyniósł 0,15 euro
  • EPRA NAV wzrosła o 3% do 1.200 mln euro (po wypłacie dywidendy w czerwcu 2019 r.) na dzień 31 grudnia 2019 r., EPRA NAV na akcję wyniosła 2,47 euro (10,52 zł przy kursie EUR/PLN 4,26)
  • Dobre wskaźniki finansowe
    – Wskaźnik zadłużenia netto do wartości nieruchomości (LTV) na poziomie 44% (45% na dzień 31 grudnia 2018 r.)
    – Średnia ważona stopa procentowa na historycznie niskim poziomie 2,6% (2,7% na dzień 31 grudnia 2018 r.)
  • Dywidenda uzależniona od dynamiki rynku i rozwoju sytuacji na świecie

AKTUALIZACJA PORTFOLIO (2019 R.)

  • Wskaźnik wynajęcia na wysokim poziomie 95%
    – 236 tys. m kw. nowo wynajętej lub przedłużonej powierzchni (188,7 tys. m kw. w 2018 r.)
  • Ukończenie wysokiej jakości powierzchni biurowej i handlowej:
    – Green Heart (N1 i N2) w Belgradzie
    – Matrix A w Zagrzebiu
    – Advance Business Centre I w Sofii
    – Ada Mall w Belgradzie
  • Sprzedaż GTC White House i Neptun Office Center
  • Rozpoczęcie budowy i pełne wynajęcie biurowca Pillar, obiektu klasy A o powierzchni 29 tys. m kw. w Budapeszcie
  • 4 budynki biurowe w budowie, które po ukończeniu i stabilizacji przyniosą przychody z czynszu w wysokości 12,2 mln euro.
Tags: GTCretailretail journalThomas Kurzmann
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
grzegorz_mroczek_cream_retail_journal

WYWIAD: Grzegorz Mroczek, Cream: Zalecamy 3 kroki w celu poprawy sytuacji centrów handlowych

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version