Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: Kończymy negocjacje z ponad 90% najemców w przeszło 200 parkach handlowych – mówi Jacek Wesołowski, Trei Real Estate Poland

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Newsy, Wywiady
0
Jacek_Wesołowski_Trei_Real_Estate_retail_journal

Jacek_Wesołowski_Trei_Real_Estate_retail_journal

Na co dzień konkurenci na rynku małych obiektów handlowych, połączyli siły we wspólnej pracy nad wyjściem obronną ręką z kryzysu. W tym celu właściciele 200 parków handlowych, wybrali swoich przedstawicieli z trzech firm: Trei Real Estate Poland, Mallson Polska i RWS Investment Group, którzy reprezentują ich interesy w negocjacjach z najemcami. O tym, na jakim etapie są prowadzone rozmowy oraz co było impulsem do połączenia sił, opowiada Jacek Wesołowski, Dyrektor Zarządzający Trei Real Estate Poland.

Co było impulsem do zrzeszenia przedstawicieli małych obiektów handlowych?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Jacek Wesołowski, Dyrektor Zarządzający Trei Real Estate Poland: Impulsem do podjęcia naszej wspólnej inicjatywy była ogłoszona przez rząd pierwsza Tarcza Antykryzysowa, która nie zadbała o interesy właścicieli nieruchomości komercyjnych. Postanowiliśmy wypracować wspólnie z najemcami rozwiązania korzystne dla nas i dla nich, ponieważ postanowienia ogólne Tarczy mogły doprowadzić do skonfliktowania obu stron. A przecież nie tędy droga. Wszystkim nam zależy, aby wyjść z tego kryzysu w jak najlepszej kondycji. Firmy Trei Real Estate Poland, Mallson Polska i RWS Investment Group zostały wybrane przez społeczność zrzeszającą większość właścicieli parków handlowych działających w Polsce do ich reprezentowania w rozmowach z najemcami. Takie podejście pozwoliło nam przyspieszyć wdrożenie rozwiązań zaradczych, wspomóc mniejszych graczy rynkowych, a także wesprzeć procesy logistyczne. W tym momencie najważniejsze jest wspólne zarządzanie płynnością finansową naszych najemców, aby koszty czynszu nie zabrały im środków na zatowarowanie sklepów. Część porozumień została już podpisana, co pokazuje, że można sprawnie przeprowadzić takie negocjacje.

Czym różnią się potrzeby mniejszych obiektów handlowych od potrzeb dużych obiektów?

Ze względu na powierzchnię naszych obiektów, większości parków handlowych nie objęła ustawa zawieszająca umowy najmu i dlatego małe formaty handlowe nie mogą oczekiwać żadnej pomocy zarówno dla najemców, jak i właścicieli.

Istnieje także powszechne przekonanie, że powrót do poziomu handlu sprzed koronawirusa w małych obiektach odbędzie się płynniej i łagodniej. Wynika to z tego, że parki handlowe mają dużo mniejsze obciążenia poza czynszowe dla najemcy. Mowa tu o opłatach serwisowych, które w parku wynoszą ok. 8 zł, a w centrach handlowych nawet do 65 złotych.

Ile porozumień udało się Państwu wypracować w ramach grupy? Co obejmują owe porozumienia?

W zasadzie już kończymy negocjacje z ponad 90% najemców w przeszło 200 parkach handlowych. Pozostało nam jedynie sporządzić aneksy, a większość sklepów już się otworzyła lub zrobi to z początkiem maja. Porozumienia te obejmują okres działalności parków handlowych w czasie najostrzejszych obostrzeń wynikających z walki z pandemią, a dla branż, które tego oczekiwały – także w okresie po jej zakończeniu. Określają poziom opłat czynszowych obowiązujących w danym czasie i zakładają zwrot kosztów ponoszonych teraz przez właścicieli obiektów w ratach, w bardziej stabilnej gospodarczo przyszłości.

Rozmawiała Urszula Szewczyk.

O firmie Trei Real Estate

Trei Real Estate GmbH z siedzibą w Mülheim an der Ruhr, inwestuje, rozwija i zarządza dostosowanymi do indywidualnych potrzeb mieszkaniami i nieruchomościami komercyjnymi. W kontekście długoterminowej strategii, spółka zależna należąca w całości do niemieckiej grupy Tengelmann koncentruje się na inwestycjach w nieruchomości w Niemczech, Polsce, Czechach, na Słowacji, w Portugalii i USA. Oprócz istniejącego portfela o wartości około 1.2 miliarda EUR, Trei Real Estate GmbH, realizuje projekty o łącznej wartości około 900 milionów euro. Pod marką Vendo Park firma buduje i wynajmuje parki handlowe w Polsce, Czechach i na Słowacji. Obecny rozwój Trei obejmuje również nieruchomości mieszkaniowe w USA i Europie, a także apartamenty studenckie budowane pod marką Quartillion.

Więcej informacji na stronie: www.treirealestate.com

Tags: Parki handloweretailretail journalTrei Real Estate Poland
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?
Newsy

Jula otwiera kolejny sklep. Który to punkt sieci?

Paczki LPP dla Ukrainy
Newsy

LPP znów zwiększa pomoc na rzecz Ukrainy

Następny artykuł
anna_majoch_aristo_cleaning_retail_journal_centra_handlowe_galerie_handlowe

WYWIAD: Jak wykonuje się profesjonalną dezynfekcję w obiektach handlowych? Opowiada Anna Majoch, Grupa Aristo

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version