Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WYWIAD: Kilka lat temu nieruchomości, zwłaszcza handlowe, były samograjami, prawie każda inwestycja tego typu przynosiła zakładany zysk. Sytuacja jednak uległa zmianie – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

przez Urszula Szewczyk
24 września 2021
w Centra handlowe, Newsy, Parki handlowe, Wywiady
0
grzegorz_mroczek_cream_retail_journal

grzegorz_mroczek_cream_retail_journal

Aneta Cichla: Budynki komercyjne borykają się z wieloma problemami, ale jednymi z największych są obecnie rosnący deficyt w kosztach eksploatacyjnych i podążający za nim spadek wartości nieruchomości. Skąd takie nawarstwienie?

Grzegorz Mroczek, wiceprezes CREAM Property Advisors: Kilka lat temu nieruchomości, zwłaszcza handlowe, były samograjami. Nienasycony rynek potrzebował galerii i prawie każda inwestycja tego typu przynosiła zakładany zysk. Sytuacja jednak uległa zmianie: pojawiła się konkurencja handlowa, budynki zaczęły się starzeć i wymagają modernizacji, a co za tym idzie nakładów finansowych. W tym samym czasie zaczęły spadać czynsze i opłaty eksploatacyjne, co z kolei przełożyło się na wzrost shortfallu, czyli deficytu w kosztach eksploatacyjnych. Te tendencje ciągle się pogłębiają z wielu przyczyn. Jedną z nich jest z pewnością obawa przed zmianą i wprowadzeniem innowacyjnych rozwiązań, które w znacznym stopniu modyfikują model dotychczasowego, zachowawczego zarządzania. Dodatkowo wzrasta cena mediów. Sytuacji nie poprawia również pandemia i jej wpływ na sektor nieruchomości handlowych. Niestety, spadek wartości nieruchomości komercyjnych jest mocno widoczny i bardzo problematyczny, np. przy planowanej sprzedaży.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Co można zrobić, aby zahamować trendy spadkowe w nieruchomościach komercyjnych?

Firma CREAM Property Advisors od dłuższego czasu pracowała nad rozwiązaniem, które pozwala na skuteczną minimalizację kosztów nieprzenaszalnych, zwiększenie oszczędności i zmniejszenie kosztów utrzymania budynków komercyjnych, a w konsekwencji wzrost ich wartości. Wypracowaliśmy własny know-how o nazwie CNC (Cream NOI Control) – to zestaw narzędzi i procesów, które nie tylko ograniczają koszty i zwiększają oszczędności w obiektach komercyjnych, ale przede wszystkim działają bez spadku na jakości, a w wielu przypadkach ją podnoszą. Podnoszą również wartość nieruchomości i to w znacznym stopniu.

Na czym polega usługa CNC?

W CNC kładziemy nacisk na zupełnie nowe rozwiązania z zakresów asset managementu oraz technicznego zarządzania budynkami. Opracowanie tego projektu jest związane z naszymi dotychczasowymi obserwacjami, które jasno wskazują, że dotychczasowe modele zarządzania nie sprawdzają się w obecnych, bardzo wymagających realiach. W wielkim skrócie: CNC opiera się m.in. na uproszczeniu modelu zarządzania, zmianach zasad serwisowania budynków, innowacjach technologicznych oraz zmianach sposobu rozliczeń kosztów eksploatacyjnych z najemcami. Wszystko to, jak już wspomniałem, bez spadku na jakości. Bierzemy pod uwagę wiele czynników funkcjonowania nieruchomości komercyjnych, w tym m.in.: utrzymanie techniczne ze szczególnym uwzględnieniem innowacji technologicznych, podatki, media, czy ubezpieczenia. Nie chcę zdradzać wszystkich szczegółów, bo jest to nasz know-how i pomysły wypracowane przez lata wartościowego podejścia do zarządzania nieruchomościami. Zmiany, które proponujemy w CNC, nie polegają jedynie na negocjacjach warunków i wysokości opłat, ale sięgają dużo głębiej, dotyczą innowacji technologicznych i nowych sposobów zarządzania budynkami.

Czy usługa CNC została już przetestowana na rynku?

CNC wdrożono do tej pory w 6 nieruchomościach komercyjnych (biurowcach i centrach handlowych) w Polsce i za granicą. W każdym z budynków wygenerowano oszczędności na znacznym poziomie. W zależności od obiektu i jego specyfiki oszczędności sięgają od 350 tys. zł do 1,4 mln zł, co daje od 4 do 17,5 mln zł wzrostu NOI. Dla nas najtrudniejszą częścią wdrażania usługi CNC jest opór ze strony zarządców, który wynika z obawy przed nowością i wprowadzeniem rozwiązań niestandardowych. Jednak te firmy, które do tej pory nam zaufały, są bardzo zadowolone z efektów. W dziale rozwijającym usługę CNC pracują wysokiej klasy specjaliści, inżynierowie od lat związani z rynkiem, korzystający z wielu nowinek technologicznych i okazji do zgłębienia wiedzy w zakresie property i facility managementu. Nasza usługa opiera się także na wynagrodzeniu typu succes fee – zarabiamy na efektach własnej pracy.


CREAM Property Advisors oferuje pełny zakres usług związanych z nieruchomościami komercyjnymi. Firma specjalizuje się w asset i property managemencie, leasingu powierzchni handlowych i biurowych, sprzedaży nieruchomości oraz obsłudze prawnej rynku nieruchomości. Spółka oferuje ponadto usługi zarządcze: CNC, C360 oraz Sell Me, których zadaniem jest generowanie wzrostu wartości nieruchomości i przygotowanie obiektów do sprzedaży.

Tags: centra handloweCreamCream Property Advisorsgalerie handloweGrzegorz Mroczekretailretail journal
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Dekada_Sieradz_retail_journal_centra_handlowe_galerie_handlowe

Centrum handlowe Dekada Sieradz rozwija swoją ofertę zakupową - do grona najemców dołączyła kolejna marka.

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version