Ingka Centres, należąca do Grupy Ingka, nabyła budynek „6X6” w centrum San Francisco. W nowym punkcie znajdzie się sklep IKEA, uzupełniony o rozwiązania wielofunkcyjne. Zlokalizowany w centrum miasta budynek „6X6”, oferujący powierzchnię najmu brutto prawie 24 000 m2, zostanie przekształcony i przeprojektowany w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania i styl życia mieszkańców San Francisco. Całkowita wartość inwestycji, łącznie z kosztem przejęcia i planowaną przebudową to 260 milionów USD. Otwarcie sklepu IKEA i pierwszej fazy przebudowy planowane jest na jesień 2021 roku.
Zakup i przebudowa obiektu „6X6” to pierwsza tego typu inwestycja Ingka Centres w USA. Zgodnie z nową strategiczną wizją firmy, Ingka Centres zainwestuje 7,3 mld euro w przekształcenie działalności w odpowiedzi na zmieniające się środowisko handlu detalicznego.
Projekty miejskie Ingka Centres mają na celu zbliżanie się do naszych klientów. „6X6” to imponujący sześciopiętrowy szklany budynek, zaprojektowany w atrakcyjny i nowoczesny sposób, oferujący wnętrza, w których będziemy w stanie stworzyć coś naprawdę spektakularnego – powiedział Gerard Groener, dyrektor generalny Ingka Centres. – Wierzymy, że Ingka Centres jest w stanie pozytywnie wpływać na atrakcyjność dobrze zlokalizowanych obiektów, takich jak „6X6”, dostosowując ich funkcje do potrzeb mieszkańców i tego, jak chcieliby spędzać czas. Cieszymy się na potencjał, jaki „6X6” oferuje zarówno nam, jak i lokalnym społecznościom – dodał Gerard Groener.
Budynek „6X6” to drugi po Kings Mall w Londynie wielofunkcyjny projekt Ingka Centres zlokalizowany w centrum miasta – budynek w stolicy Wielkiej Brytanii został zakupiony przez Ingka Centres na początku 2020 roku. Aktualnie firma analizuje możliwości rozwoju w 40 dużych miastach z terenu Europy, Rosji, Ameryki Północnej, Azji i Oceanii, w których mogłyby powstać tętniące życiem, miejskie miejsca spotkań. W Stanach Zjednoczonych Ingka Centres aktywnie poszukuje lokalizacji dla projektów w Nowym Jorku, Los Angeles i Chicago.
Wiodącym sklepem we wszystkich z tych projektów miejskich będzie IKEA, przez co firma będzie realizować strategię otwierania mniejszych sklepów w centrach miast w odpowiedzi na globalne trendy miejskie, zmieniające się postawy klientów, a także cyfryzację handlu detalicznego.
To bardzo atrakcyjny czas dla IKEA Retail w USA, ponieważ wkraczamy w kolejną fazę naszej ekspansji w największych amerykańskich miastach. Na całym świecie IKEA zmienia swoją strategię, dążąc do zapewnienia klientom jeszcze większej wygody – powiedział Javier Quiñones, prezes IKEA Retail w USA. – Cieszymy się na możliwość zaoferowania klientom w San Francisco nowych, atrakcyjniejszych doświadczeń zakupowych. Z niecierpliwością czekamy na spotkania z naszymi nowymi sąsiadami w nieodległej przyszłości – dodał Javier Quiñones.
Plany przebudowy Ingka Centres dotyczące „6X6” uzależnione będą od potrzeb lokalnej społeczności. Firma ma ściśle współpracować z najemcami i partnerami, aby stworzyć miejsce, do którego stale będą przybywać klienci. Sam obiekt zostanie również przeprojektowany zgodnie ze strategią IKEA People and Planet Positive, w efekcie czego budynek stanie się bardziej zrównoważony, a jednocześnie będzie promował zrównoważone podejście do życia – wśród zaplanowanych projektów jest upowszechnianie recyklingu, stworzenie bardziej ekologicznych przestrzeni oraz zapewnienie lepszej jakości powietrza.
Obiekt „6X6” zajmuje powierzchnię prawie 35 000 m2, w tym parking. Powierzchnia najmu brutto to prawie 24 000 m2, a wartość inwestycji, łącznie z kosztem przejęcia i planowaną przebudową wyniesie 260 milionów USD. Otwarcie sklepu IKEA i pierwszej fazy przebudowy planowane jest na jesień 2021 roku.
Ingka Centres
Spółka Ingka Centres należy do Grupy Ingka (obejmującej również IKEA Retail oraz Ingka Investments) i od ponad 40 lat buduje i zarządza centrami handlowymi. Aktualnie Ingka Centres współpracuje z 1600 markami, obecnymi w 45 obiektach handlowych firmy na 15 światowych rynkach, które rocznie odwiedza 480 milionów osób. Centra handlowe należące do Ingka Centres występują pod różnymi nazwami, takimi jak MEGA w Rosji czy LIVAT w Chinach, a głównym sklepem przyciągającym odwiedzających jest sklep IKEA. Ingka Centres tworzy fizyczne i wirtualne miejsca spotkań dla wielu ludzi, które powstają we współpracy z lokalnymi społecznościami, a także w porozumieniu z najemcami i partnerami, wnosząc pierwiastek emocjonalny dodający wartości i budujący relacje między ludźmi.
W Polsce Ingka Centres zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie. Jest również właścicielem obiektu w Poznaniu.