Żory to ponad 60-tysięczne miasto, które właśnie pozyskało nowoczesną galerię handlową. 22 października br. o godz. 13-tej odbyło się oficjalne otwarcie pierwszego, nowoczesnego centrum handlowo-rozrywkowego Galeria Wiślanka.
Projekt pod kilkoma względami jest wyjątkowy. Po pierwsze Żory były jednym z ostatnich średniej wielkości miast w Polsce bez galerii handlowej. Po drugie – galeria jest wynajęta praktycznie w 100% – zostały wolne tylko dwa 50-cio metrowe lokale. Po trzecie – multipleks w Wiślance jest jedynym nowym kinem otwartym w Polsce w 2020r. Ponadto – tak duży projekt zrealizował krajowy inwestor – firma Wiślanka S.A. z Jastrzębia Zdrój.
Jest to jedna z ostatnich nowych galerii handlowo-rozrywkowych w Polsce. Ze względu na bardzo trudną sytuację rynkową związaną z pandemią oraz problemami branży handlowej – otwarcie to można potraktować jako „papierek lakmusowy” i odpowiedź na pytanie o przyszłość branży. Sukces blisko 100%-wej komercjalizacji oraz wyniki pierwszych dni działania obiektu potwierdzają, że dobrze przygotowane i profesjonalnie zrealizowane projekty mają nadal szanse na powodzenie – mówi Maciej Mazur – prezes firmy Mallson Polska.
Firma Mallson Polska odpowiadała za koncepcję komercyjną i wynajem obiektu. Galeria charakteryzuje się bardzo przejrzystym układem, równomiernym rozkładem głównych najemców oraz kompletną ofertą wszystkich branż. Kluczowy dla sukcesu komercyjnego był też dobór najemców. Na 20 tys. mkw. powierzchni najmu znajduje się 80 polskich i zagranicznych marek.
Wielosalowe kino Helios oraz market Lidl, komplet marek giganta odzieżowego grupy LPP (Reserved, House, Cropp, Mohito oraz Sinsay), inne marki modowe takie jak np.: New Yorker, Monnari, Solar, Orsay, Greenpoint, 4F, Sizeer, Tatuum, Vistula, Wólczanka, Kubenz, Bytom, KS Sport czy Diverse. Ponadto: Douglas, Rossmann, Drogerie Polskie, CCC, Wojas, Ryłko, RTVeuroAGD, home&you, Smyk, Empik, Pepco, Yes, Apart, Swiss, Vision Express, Triumph, Esotiq, Gatta, By o la la, Prince. Sektor usługowy tworzą m.in.: Play, Plus, Orange, T-mobile, Smart Connect, MasterKom, Iqos, pralnia EBS, kwiaciarnia, NC+, Kantor Promes, biura podróży : Atlas Tours, TUI, mbank, Tauron, Świat Prasy, Żabka, Piekarnia Kristof czy Quick Nails Bar. Ofertę gastronomiczną zapewniają m.in. Pizza Hut, Makarun, Lodomania, Olimp, Burger Route 66, Sopelek, Żabka, Piekarnia Kristof oraz Crazy Bubble. Atrakcją obiektu przyciągającą rodziny z dziećmi jest największa w regionie sala zabaw dla dzieci – Jupiter. Obiekt dysponuje 600 miejscami parkingowymi.
Galeria zlokalizowana jest przy skrzyżowaniu najważniejszych dróg szybkiego ruchu w regionie – drogi krajowej nr 81 z drogą wojewódzką 935, stanowiącej część obwodnicy Żor, dochodzącej do autostrady A1. Catchment obiektu to wg GFK – około 750 tys. potencjalnych klientów w zasięgu 30 min. dojazdu. Dodatkową zaletą projektu jest bliskie sąsiedztwo hipermarketu Auchan, Leroy Merlin, Decathlon oraz restauracji McDonald’s i KFC. Wiślanka wraz ze swoimi sąsiadami tworzy więc największy kompleks zakupowy w regionie.
Za całość architektoniczno-wizualną Galerii Wiślanka odpowiadał zespół Plus8.pl z Zabrza. Za projekt wykończenia wnętrza oraz wyjątkowej elewacji, której integralną częścią jest gigantyczny mural z motywami nawiązującymi do historii miasta oraz krajobrazu drogi krajowej potocznie zwanej Wiślanka – odpowiadała osobiście inwestor – P. Teresa Jonas przy współpracy z projektantką elewacji oraz wnętrz P. Joanną Jonas. Generalnym wykonawcą obiektu była firma Strabag. Za koncepcję komercyjną oraz wynajem odpowiadała firma Mallson Polska.
Mallson Polska jest firmą konsultingową oferującą profesjonalne usługi na każdym etapie powstawania i funkcjonowania nieruchomości komercyjnych. Działalność firmy obejmuje kompleksowe doradztwo na rynku nieruchomości handlowych, w szczególności ocenę potencjału oraz rentowności projektów, komercjalizację centrów i parków handlowych jak również obsługę ich sprzedaży. Mallson Polska współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi inwestorami.
Firma ma w swoim portfolio łącznie 100 otwartych oraz realizowanych projektów nowoczesnych obiektów handlowych o łącznej powierzchni około 900 tys. mkw., a obecnie jest w trakcie procesu komercjalizacji i rekomercjalizacji ponad 60 centrów i parków handlowych na terenie całego kraju.